Na úřední desce Prahy 4 visí kontroverzní vjezd na parkoviště přes stezku na cyklotrase A2

Publikováno: 05. srpna. 2023

Městská část Praha 4 12. července na svou úřední desku vyvěsila návrh opatření obecné povahy (OOP) stanovující nový vjezd přes stezku pro pěší a cyklisty na Podolském nábřeží. Nadřazená cyklotrasa se v tomto místě nově snižuje na úroveň vozovky aut. Městská část vjezd navíc opatřila žluto-černými citybloky a vizuální brzdou. Prvek byl více rozebírán například v článku o Podolském nábřeží.

K opatření obecné povahy mohou dotčení podávat své připomínky do 25. srpna 2023. Dokument najdete zde.

Komentáře k článku

Martin P. 7. 8. 2023, 21:39
2
1

Nevím, jak se k tomu postavit celkově. Neumím z toho poznat, jestli to OOP přidává ještě něco k původní stavební úpravě.

Ten cityblok si tam nevybavuju, to je nově osazený nebo jsem si ho nevšiml? Ten bych si tam rozhodně odpustil, nezdá se mi, že by měl nějaký pozitivní vliv na bezpečnost, profil je narozdíl od nově rekonstruované části stále nedostatečně široký a ještě ho zužovat. Být to na silnici, to by bylo řečí o narušování plynulosti. Zatím naštěstí mají auta na výjezdu stopku s to se doufám nezmění, tak nevidím důvod pro zpomalování cyklo.

Zrcadla hodnotím jako funkční. Snížení stezky a vedení výjezdu v úrovni silnice mi zatím přijde celkem v pořádku, pokud bude i nadále respektována stopka. Zvýšený výjezd by totiž naopak paradoxně mohl podněcovat k rychejšímu najetí nahoru "na výhled". Zpomalovací funkci obvyklou u zvýšených přechodů v tom nevidím. Tam se zpomaluje z rychlé jízdy rovnou silnicí, ne z výjezdu v zatáčce a se stopčárou před výhledem do zrcadel.

Jestli tedy jde hlavně o ten cityblok, pak jsem všemi deseti proti a zajímalo by mne, jestli to je nějak argumentované nějakou nehodou a s jakým zaviněním a následky a nebo to je alibistická anticyklistická "prevence". Stavební provedení moc procyklistické není, ale pokud to není počátek salámové metody, kdy nakonec zmizí i stopka pro auta a dostanou přednost před cyklisty jako u výjezdu u pumpy, tak bych se s tím smířil.

David 8. 8. 2023, 00:36

City blok to naprosto nesmyslně zužuje i chodcům, což je kontraproduktivní. U nich nehrozí, že by ve 30 km/hod nabourali do auta, které nebude respektovat stopku a strčí tam nepatrně čumák víc, než má. Naopak by tam měla být jen vodící čára, aby zbytečně nevznikaly koliziní situace mezi chodci a cyklisty. Samozřejmě, jen názor... :-)

Tomáš 13. 8. 2023, 19:59

Poslal jsem jim toto: Nesouhlasím s umístěním tzv. citybloků na cyklostezku. Z nákresu je patrné, že šířka cyklostezky jsou pouze 3 m, které jsou již nyní vzhledem k intenzitě pohybu pěších a lidí na kole nedostatečné. Citybloky cyklostezku dále zúží. Přitom je z dokumentace patrné, že vjezd do Žlutých lázní má šířku 9 m, což je vzhledem k nízké předpokládané intenzitě provozu značně naddimenzované. Žádám tedy o přesunutí a zesílení citybloků na vjezd ze Žlutých lázní, ať vozidla nemohou najíždět na cyklostezku bez odstupu od vizuálních bariér na kraji vjezdu tak, aby mezera mezi krajem vejzdu a vozovkou, na které bude fyzicky možné vjet, byla alespoň 1 m. Dávám na zvážení, zda nestanovit 1,5 m. Tím by se tedy šíře vjezdu snížila na stále dosti širokých 7 m. Tím by bylo dosaženo větší bezpečnosti. Citybloky v nyní navržené pozici přesdtavují bariéru, do které časem jistě někdo narazí.

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Co chystají městské části: Praha 11
Praha,

Co chystají městské části: Praha 11

29. září. 2023, 6min. čtení3