Provozovatel sdílených modro-šedých kol Nextbike v Praze od 2. září deaktivoval 81 stanic pro parkování svých sdílených kol. Stalo se tak na několika místech v Praze 4, 5, 6, 8, 13, 14, 17, 18 a 19. Odůvodnění společnosti následující: „Vytipovali jsme stanice v oblastech Prahy, které byly minimálně využívané nebo s nedostatečnou infrastrukturou. Tyto stanice deaktivujeme, abychom se mohli více zaměřit na péči o kola na místech, která mají pro vás i udržitelnou mobilitu v Praze aktuálně větší význam. Víme, že některým z vás radost tímto krokem neuděláme. Jsme si ale jisti, že díky této optimalizaci zlepšíme celkovou úroveň bikesharingu v Praze a dostupnost nextbiků v místech, kde jsou opravdu potřeba.“
Seznam rušených, málo využívaných stanic je zde:
P4 – Albert Antala Staška
P4 – Antala Staška
P4 – Jeremenkova
P4 – Novodvorská
P4 – OC Novodvorská Plaza
P4-Akademie řemesel Praha
P4-Dobeška
P4-Dobeška – Zelený Pruh
P4-ZŠ Gonkarenkova
P5 – Finanční úřad Praha 5
P5 – Lerausova, U Žabky
P5 – Malá Chuchle
P5 – U Šalamounky
P6 – Šárecká – Albert
P6-POD CIHELNOU – ZŠ DEDINA
P8-Svídnická 506/1 – VŠ hotelová
P8-Vozovna Kobylisy
P8-Zhořelecká 514/2
P8-ZŠ Dolákova
P8-ZŠ Hovorčovická
P13 – Jindrova (na červené dlažbě za popelnicemi)
P13 – Živnostenský úřad Praha 13
P13-Červeňanského – Lidl
P13 – Billa, Stodůlky
P13 – Dalejský park
P14 – Albert Jahodnice
P14 – Anderleho
P14 – Doležalova (mezi stromy)
P14 – Dygrýnova
P14 – Jahodnice
P14 – Jiráskova čtvrť
P14 – Poliklinika Parník
P14 – Sídliště Lehovec
P14 – Za plaveckým bazénem
P14- Poděbradská 124
P14-Albert
P14-Bratří Venclíků
P14-Bratří Venclíků 1072/6
P14-Hostavice
P14-Hotel Pramen
P14-Kapitána Stránského
P14-Komunitní centrum Hloubětín
P14-nádraží Kyje
P14-Skatepark Černý Most
P14-Splavná
P14-Sportovní areál Hloubětín
P14-Sportovní hřiště na Černém Mostě
P14-Stará obec
P14-Šestajovická
P14-U Rybníka
P17 – Sídliště Řepy
P17-Úřad městské části Praha 17
P18 – Bílý mlýnek
P18 – Business Centrum Čakovice (mezi závorou a plotem)
P18 – Čakovice, pošta
P18 – Hotel Aura (pruhovaný dopravní stín)
P18 – Koupaliště Čakovice
P18 – Obchod Malkovského, MŠ Místecká
P18 – Restaurace Srdcovka, ZŠ Rychnovská
P18 – Vrátnice Letov, Beranových
P18 – Vrátnice VZLÚ 1, Beranových
P18 – ZŠ Dyjská
P18 – ZŠ Jizerská
P18 – ZŠ Tupolevova
P18 – Žabka, Krausova
P18-Ice Arena – Letňany
P18-ZS Fryčovická
P19 – Billa
P19 – Centrální park
P19 – Kbelský pivovar
P19 – Košařova
P19 – Lidový dům
P19 – provozovny Katusická
P19 – Satalice
P19 – ZŠ Albrechtická
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Míra 4. 9. 2024, 20:18
2
No, aplikaci pořad jsou. Nechapu že je tam tak dlouho měli, logicky to za tu cenu Lítačky nemohlo byt udržitelné.
Mě by víc zajímalo, kdy vypnou ta stanoviště, ke kterým se nasáčkovali k Rekolům a nikoho se nezeptái. Dtto Lime a Bolt, že jo.
Nightrider 4. 9. 2024, 23:59
Nezrušili náhodou i stanici u kauflandu na Vypichu? O prázdninách tam prakticky celý stojan okupovalo deset nextbiků, takže kdo přijel na nákup na vlastním kole, musel improvizovat. Dneska tam bylo prázdno.
Kuba 5. 9. 2024, 07:30
2
Ta stanice u Kaufu tak funguje furt. Navezou kola, ty tam nejakou dobu stoji a pak zas zmizi. Malokdy nekdo na NB prijede tam.
Na druhou stranu pri kvalite a umisteni tech stojanu (dratolamy, ktere nejsou ani pevne pridelane k zemi, schovane za stankem se zmrzlinou) tam vetsina lidi s vlastnimi koly improvizuje, i kdyz je ve stojanech misto. Zkousel jsem obchodu napsat, jestli by nemohli stani kol vyresit lip, odpoved neurcita, realita zatim nic. Pokud tam jezdite, zkuste to prosim taky, treba kdyz nas bude vic, ledy se pohnou.
Zdeněk Novák 5. 9. 2024, 20:52
4
By mě zajímalo, jakou metriku na to "nepoužívané" mají. Třeba u nás na Letné je spousta "nepoužívaných" stojanů a to hlavně proto, že v nich nikdy žádné kolo není. To platí pro rekola i nextbike. Naproti tomu, vždycky, když tam s kolem přijedu, tak do pár minut zase zmizí. Takže metrika "počet kol ve stojanech" je nízká, ale metrika "čas mezi zaparkováním a vyparkováním" je naopak vysoká.
MaT 5. 9. 2024, 23:08
3
Třeba u nás na Vinohradech jsou Nextbike i Rekola celkem nepoužitelná, protože většinu času tady prostě žádná kola nejsou. Zajímavé je, že před dejme tomu třemi lety sem ta kola Nextbike celkem pravidelně navážel, ale asi už se na to vykašlali, dovezou je maximálně ke křižovatce Ondříčkova × Milešovská, protože se tam asi dá dobře zastavit, tam jich třeba 10 či víc vyloží, ale přijde mi, jak když nikam jinam po Vinohradech už je nevozí. A i to co navezou sem, je často rychle pryč...
V Paříži třeba byl bonus za to, když si člověk půjčil kolo Vélib a vrátil ho na Montmartu, myslím 15 minut navíc pro další výpůjčku. Proč už tohle naši poskytovatelé dávno něco takového nezavedli? V Holešovicích a v Karlíně je kolo spousta, ale na těch Vinohradech je to prostě poslední dva roky prakticky nepoužitelné...
Vojtěch 6. 9. 2024, 11:06
4
K těm pobídkám: minimálně Rekola mají spoustu stanic na kopcích zadarmo (tj. z jízdy, kterou tam přijedete, máte 30 minut zadarmo) a prý byly dřív i bonusy a stejně to moc nepomohlo. Minimálně ne do té podoby, že by se to projevilo tolik, aby přijíždělo podobné množství kol jako odjíždělo a uživatel většinou našel kolo, když ho potřebuje. Koneckonců z kopečka se sveze rád každý, do kopce spoustu lidí malý bonus nepřesvědčí. Nehledě na to, že velká část lidí asi jezdí na těch 15 minut, které jsou na Lítačku, nebo na předplatné/Multisport, kde jim je 15 minut navíc celkem jedno.
Tonda 7. 9. 2024, 11:08
1
Doufal jsem, že se redaktor více posnaží a vynese ty rušené stanice do mapy aby byla více patrná jejich koncentrace. Snad třetina z toho seznamu je soustředěna do malé oblasti Letňany - Čakovice - Kbely. V Letňanech (P18) nezbyla snad ani půlka předchozího stavu. Ono taky aby stanice byly používané, když tam nejsou žádná kola, oni lidi sami od sebe nebudou jezdit stejnoměrně, kola je potřeba přemisťovat.
Vojta 13. 9. 2024, 12:00
Je to škoda, podle mě hlavní důvod zrušení byl, že se jim nechtělo vozit kola do okrajových částí Prahy. Zrovna v těchto místech ale podle mě měla nemalý smysl, lidé jsou tam odkázáni zejména na nespolehlivou autobusovou dopravu a s kolem se dalo často rychle a bezpečně dostat na metro nebo tramvaj. Takto o tuto možnost přišly Satalice, Dolní Počernice, Hostavice, Řepy, Ruzyně, Baba, Bohnice, Novodvorská, Chuchle a velká část Černého Mostu, Kyjí a Prahy 4, zejména Horní Krče. Právě rozsah sítě byla hlavní výhoda Nextbiku oproti Rekolům
komentář