Z Londýna

Publikováno: 03. srpna. 2010, 1 min. čtení
Aktualizováno: 09. února. 2021

Jak funguje nový systém automatických kol v Londýně? Podívejte se na video, natočené deníkem Guardian.

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

Újezďák 3. 8. 2010, 22:29

Pikatní na tom je, že kola zavádí pravicový starosta (dokonce mluvící francouzsky:) a tím se poněkud narušuje rozšířená česká představa, že ekologickou dopravu nám zaručí jen zelení nebo někdo hóódně vlevo od středu :-D
Pokud si dobře pamatuji, předchozí levicový starosta Londýna se zabýval tím, že od bohatého Venezuelského lidu kupoval levnou naftu pro chudou londýnskou MHD a řešil zásadní vztah palestinského lidu k lidu židovskému na vzdáleném středním východu :-D

Vratislav Filler 3. 8. 2010, 23:40

Heh, je to v lidech, ne v nějakém směřování. Před posledními volbami slibovali podporu cyklistické dopravy v Londýně oba kandidáti ( https://mestemnakole.cz/2008/04/27/londyn-at-dopadnou-volby-jakkoliv-budeme-delat-cyklistiku/ ) . Poděkování za ten volební cykloprogram, co jsem posílal před čtrnácti dny, mi například poslali jen z KSČM. Na kole ale zase statisticky nejméně (ale ne moc výrazně) jezdí voliči ČSSD. Tak si vyber.

Mimochodem, netušíte někdo co tam na začátku v té francouzštině říkal? - jak jsem pochopil, odpovídal na dotaz položený v tomto jazyce. Bych chtěl vidět, jak něco takového vystřihne kterýkoliv náš budoucí primátor (teda pokud to nebude Tůma).

Hrabosh 4. 8. 2010, 00:21

Újezďák: Rudý Ken zavedl poplatek za zneprůjezdnění a taky si ho pamatuji kvůli tomu že řidiče SUV ve městech označil těsně před volbami za idioty.

Jirka P 4. 8. 2010, 02:05

V. Filler a francouzština: Nešlo o dotaz. Primátor řekl něco ve smyslu "jaký jiný přepravní systém to umí," ta žena na to "například velibéré" a primátor "to určitě ano, ty chceme předstihnout." (velmi volně)

Újezďák: rozšířená česká představa, že ekologickou dopravu nám zaručí jen zelení nebo někdo hóódně vlevo od středu

Za tu si ovšem mohou čeští politici sami.

martin 7. 8. 2010, 23:41

BTW dost me prevkapilo, kdyz jsem podobny system zaznamenal i v Bukuresti! :) Tak uz i jihovychodni Evropa je pred Prahou. (kdyz nepocitam HomePort).

No ikdyz nejslavnejsi Velib me dost nastval, kdyz si z my debetky stahnul zalohu 150 Eur a jeste ani po pul roce jsem ji nedostal zpet :(

Hynek Hanke 8. 8. 2010, 22:31

martin: Ano, na zavedení takového systému také vážně pracuje Vilnius, hlavní město Litvy. Již teď je ale kvalitou městských prostor a řešením pěší a cyklistické dopravy v centru daleko blíže západoevropským městům, než Praha.

Praha a mnoho měst Visegradské oblasti začínají v dnešním světě ztrácet relevanci. To stojí i za úbytkem turistů. Lidé si řeknou: ,,Proč bych musel jezdit do Prahy, v Drážďanech je sice těch památek míň, ale je to tam daleko příjemnější...''.

Amoniak 8. 8. 2010, 23:48

Nevím co všechno může turisty přitahovat či odpuzovat. Ale stav cyklodopravy to bude těžko.

mech1 9. 8. 2010, 11:24

Me se amnoniak docela libi, jak se do vseho strefuje. On sem vlastne chodi jen proto ...

Nejde o stav cyklodopravy ale o stav mesta jako takoveho. Jen tezko nekoho prilaka zaprasena pamatka a smrad ze vsude v kolonach psotavajicich aut ...

Amoniak 10. 8. 2010, 22:30

Ne, já hledám někoho kdo se k cyklistice v Praze bude stavět realisticky. Blázni kteří by chtěli malovat nové jízdní pruhy kvůli pár stům jezdcům na splašených rourách k nim opravdu nepatří.
Cyklistika a cyklodoprava není "lepší". Je to jedna z mnoha alternativ. A je otázkou jak významná alternativa je to v pražských podmínkách . Rozhodně bych nebral vážně průzkumy s otázkou "jezdili byste na kole kdyby ...". To je oblast zbožných přání a je od reality řádově vzdálena.

mech1 11. 8. 2010, 08:55

Reinhard Loske - senator for environment, construction, transport, Europe
"The experience we can offer others is ... give cyclists space ... and very clearly and firmly, give cyclists advantages over the car."

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat