Jak funguje nový systém automatických kol v Londýně? Podívejte se na video, natočené deníkem Guardian.
Jak funguje nový systém automatických kol v Londýně? Podívejte se na video, natočené deníkem Guardian.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Újezďák 3. 8. 2010, 22:29
Pikatní na tom je, že kola zavádí pravicový starosta (dokonce mluvící francouzsky:) a tím se poněkud narušuje rozšířená česká představa, že ekologickou dopravu nám zaručí jen zelení nebo někdo hóódně vlevo od středu :-D
Pokud si dobře pamatuji, předchozí levicový starosta Londýna se zabýval tím, že od bohatého Venezuelského lidu kupoval levnou naftu pro chudou londýnskou MHD a řešil zásadní vztah palestinského lidu k lidu židovskému na vzdáleném středním východu :-D
Vratislav Filler 3. 8. 2010, 23:40
Heh, je to v lidech, ne v nějakém směřování. Před posledními volbami slibovali podporu cyklistické dopravy v Londýně oba kandidáti ( https://mestemnakole.cz/2008/04/27/londyn-at-dopadnou-volby-jakkoliv-budeme-delat-cyklistiku/ ) . Poděkování za ten volební cykloprogram, co jsem posílal před čtrnácti dny, mi například poslali jen z KSČM. Na kole ale zase statisticky nejméně (ale ne moc výrazně) jezdí voliči ČSSD. Tak si vyber.
Mimochodem, netušíte někdo co tam na začátku v té francouzštině říkal? - jak jsem pochopil, odpovídal na dotaz položený v tomto jazyce. Bych chtěl vidět, jak něco takového vystřihne kterýkoliv náš budoucí primátor (teda pokud to nebude Tůma).
Hrabosh 4. 8. 2010, 00:21
Újezďák: Rudý Ken zavedl poplatek za zneprůjezdnění a taky si ho pamatuji kvůli tomu že řidiče SUV ve městech označil těsně před volbami za idioty.
Jirka P 4. 8. 2010, 02:05
V. Filler a francouzština: Nešlo o dotaz. Primátor řekl něco ve smyslu "jaký jiný přepravní systém to umí," ta žena na to "například velibéré" a primátor "to určitě ano, ty chceme předstihnout." (velmi volně)
Újezďák: rozšířená česká představa, že ekologickou dopravu nám zaručí jen zelení nebo někdo hóódně vlevo od středu
Za tu si ovšem mohou čeští politici sami.
martin 7. 8. 2010, 23:41
BTW dost me prevkapilo, kdyz jsem podobny system zaznamenal i v Bukuresti! :) Tak uz i jihovychodni Evropa je pred Prahou. (kdyz nepocitam HomePort).
No ikdyz nejslavnejsi Velib me dost nastval, kdyz si z my debetky stahnul zalohu 150 Eur a jeste ani po pul roce jsem ji nedostal zpet :(
Hynek Hanke 8. 8. 2010, 22:31
martin: Ano, na zavedení takového systému také vážně pracuje Vilnius, hlavní město Litvy. Již teď je ale kvalitou městských prostor a řešením pěší a cyklistické dopravy v centru daleko blíže západoevropským městům, než Praha.
Praha a mnoho měst Visegradské oblasti začínají v dnešním světě ztrácet relevanci. To stojí i za úbytkem turistů. Lidé si řeknou: ,,Proč bych musel jezdit do Prahy, v Drážďanech je sice těch památek míň, ale je to tam daleko příjemnější...''.
Amoniak 8. 8. 2010, 23:48
Nevím co všechno může turisty přitahovat či odpuzovat. Ale stav cyklodopravy to bude těžko.
mech1 9. 8. 2010, 11:24
Me se amnoniak docela libi, jak se do vseho strefuje. On sem vlastne chodi jen proto ...
Nejde o stav cyklodopravy ale o stav mesta jako takoveho. Jen tezko nekoho prilaka zaprasena pamatka a smrad ze vsude v kolonach psotavajicich aut ...
Amoniak 10. 8. 2010, 22:30
Ne, já hledám někoho kdo se k cyklistice v Praze bude stavět realisticky. Blázni kteří by chtěli malovat nové jízdní pruhy kvůli pár stům jezdcům na splašených rourách k nim opravdu nepatří.
Cyklistika a cyklodoprava není "lepší". Je to jedna z mnoha alternativ. A je otázkou jak významná alternativa je to v pražských podmínkách . Rozhodně bych nebral vážně průzkumy s otázkou "jezdili byste na kole kdyby ...". To je oblast zbožných přání a je od reality řádově vzdálena.
mech1 11. 8. 2010, 08:55
Reinhard Loske - senator for environment, construction, transport, Europe
"The experience we can offer others is ... give cyclists space ... and very clearly and firmly, give cyclists advantages over the car."