Zimní hrátky na Bromíkovi

Publikováno: 13. prosince. 2012, 1 min. čtení
Publikováno: 13. prosince. 2012, 1 min. čtení

Na videu nám Peter z New Yorku ukáže, jak si poradí v závějích se skládacím kolem. A jaké jsou výhody skládačky? Kdekoliv se můžete schovat do MHD a kolo nemusí v zimě zůstávat venku.

Nabízí tipy na zimní ježdění:

  • čím méně soli necháš na kole, tím lépe
  • je potřeba víc místa na brzdění
  • pořádné blatníky jsou základ
  • cestou si dejte něco na zahřátí

Václav Kříž
Od roku 2011 získal postupně praxi jako redaktor magazínu a editor mapy Městem na kole, cyklokoordinátor MČ Praha 14, 4, 11, TSK a jako cargobajker. Ambiciózní cyklistická síť (i stabilizace funkcí klimatu a biodiverzity Země) se může zdát jako neřešitelný ořech. Close your eyes and you will find passage out of the dark. Klíčem je vytrvat. Občané, politici, úřady i firmy, všichni jsou součástí řešení.

josuk 13. 12. 2012, 11:03

Video pěkný, snad jen to „snadné“ nošení po obchodě (12,5 kg resp. 11,5 kg u titanu) imho tak easy zase není. Pokud to aspoň trochu jde, beru ho po vlastní ose, někdy sice třeba konkrétně v rozlehlém OC Chodov mají řeči, ale to je tak všechno, co mohou mít, když zrušili bez náhrady ten jihozápadní stojan.. ;-))

Ivoš 13. 12. 2012, 11:08

Na Bromptonovi jezdím už 6 lét i zim. Tedy pravdy a zamlčená realita.
Blatníky jsou opravdu skvělé, co se vody týká. Sníh ze zadního blatníku se však sype přímo do pastorků. Je to vlastnost blatníků, které jsou jen pár mm od pláště. Pokud je sníh mokřejší, tak z pastorků je za chvilku tuhá sněhová koule a máte volnoběžku i dopředu. Bohužel to platí i pro centimetrový poprašek, který jinak jízdě vůbec nevadí. Chystám se to dořešit nějakým minikrytem.
Je opravdu skvělé vzít kolo se suchým a teplým sedlem a vyrazit. Ale dát po dojezdu v kanceláři pod stůl, či doma pod věšák kolo, ze kterého odkapává špína a odpadávají kusy černého sněhu už tak optimální není.
Celý složený balíček úplně v pohodě osprchujete i v malinkaté sprše. Potom ale musíte umýt černou zašmírovanou sprchu.
Takže na závěr: skládačka je na zimu dobré kolo a má stále své výhody. Spíše musí člověk přizpůsobit své "hygienické" návyky a trochu uvolnit ten těsný intimní vztah, který k Bromíkovi má :-). Normální kolo je také "zasrané", ale v garáži, či ve sklepě nám to tak nevadí.

jonáš 13. 12. 2012, 11:26

No mně na těhle skládacích kolečkách vadí právě to zašmírování a samotná existence řetězu a pastorků, mít to převodovku v nábě a ozubenej řemen, bylo by to o chlup lepší a "společenštější", ale to snad má jen Strida (viděl jsem kdysi maníka, co si ty "golfový hole" bral dovnitř na přednášku na fildě) ale na tom se asi nedá jezdit moc daleko.

Ladia skládací kola 13. 12. 2012, 15:22

No stale jeste jezdim, ale na zimu mi na Bromptonu fakt vadi hladky gumy a nemoznost je prezout na neco se spunty, to u nas v Klecanech znamena, ze jedu rano do skolky fakt krokem a nektera mista s dosiroka roztazenyma nohama abych ustal podklouznuti. Do prace uz muzu normalne, protoze jezdim do obchodu na 12tou a to uz zatim vzdy byla silnice vytata.
To, co ukazuje Peter ve videu je sranda, protoze vsude ma jen mokry asfalt, problem je ujety a uklouzany snih az led. Bude-li snezit a mrznout dal, chystam se prezout na Birdy osazene Schwalbe Mad Mike a rano do skolky jezdit na sanich.

Ivoš 13. 12. 2012, 16:35

Jonáši, ten šmír není zdaleka jen z převodů, ale i z toho bláta a sněhu, co se nalepí. Černou barvu pražský sníh asi nemá od soli :-(. U řemenu navíc tipuji, že by to sníh zalepil ještě rychleji než řetězové pastorky. Zcela krýt řetěz zase víceméně vylučuje systém skládání Bromptona.

Láďo, sám víš, že na Bromptona 1mm špuntík už nevejde do vidlice. Širší pláště, která jsou na sníh obecně vhodnější tam prostě nelze dát. Schwalbe maraton mi přijdou přijatelným univerzálním kompromisem. Taky nerad přezouvám na jeden týden a u Vltavy mám sněhu 3x méně, než Ládví, Bílá hora a podobné čtvrti.

Loni, nepletu-li se, byla v centru Prahy ukázka sněhu čistě symbolická. Takže pár dní vydržet a vracíme se k nezimnímu režimu, jen ten štěrk nás bude ještě 3 měsíce všude štvát.

Ladia skládací kola 13. 12. 2012, 17:04

Brompton ma v mych ocich presne dve vady:
- nulovy vyber gum - ano jsou k dispozici cca 4 moznosti a vsechny skoro stejny - silnicni, temer hladky, vysokotlaky galusky
- zase gumy, ktery se vsechny musi hustit natvrdo natvrdo a kolo je pak diky pevny predni vidli na kocicich hlavach zase tvrdy do rukou
Hold Praha neni Londyn :-(
Takze bud ten snih prejde (a on asi jako vzdycky rychle prejde) nebo pujde bromik do kulny a vytahnu to Birdy :-) kam si muzu dat i 2palcovy bigapple a nebo ty Mad Mike se spuntiky.

Václav Kříž 13. 12. 2012, 22:46

Josuk: zmizel stojan, máme ho zaznačený v cyklomapě blbě navíc? U OC máme dva. Tedy ten jižní zrušit?

josuk 14. 12. 2012, 08:54

7. no na místě jižního stojanu je přece nová restaurace :¨(, od té doby si někdy kolo přivazuju dovnitř a projíždím skrz. Přes řeči ochranky (zcela úmyslně ;-)). Další vyhrazené místo pro kola v OC Chodov, nevím jestli nově, je v garážích u výjezdu do roztylské ještě před výjezdovými závorami.. ale peší přístup a atmosféra plná CO nic moc.

Václav Kříž 14. 12. 2012, 13:35

Díky. V této části města se moc nepohybuji tak nestíhám sledovat. Jižní stojan jsem v mapě pnk zrušil, ale stále je v podkladu open street map.

Vratislav Filler 14. 12. 2012, 14:43

Chodov jakožto rezident z Opatova hlídám já (a neuhlídal jsem) :-) OC zřejmě považuje nové stojany při A22 za lépe umístěné, já s tím souhlasím. Na durhou stranu, takhle ohromný obchoďák by měl mít stojany na kolo u každého vchodu, zvlášť když objet to na druhou stranu trvá i na kole kvůli světelné křižovatce nejmíň tři minuty...

Milan 14. 12. 2012, 20:36

Hladké pláště, které většina skládaček má, opravdu nepovažuji na zimu za optimální. Stačil mi včera na normálním kole hostivařský lesopark s hrbolatým umrzlým podkladem a nestabilním vrškem. V zasolené břečce skládačku netrápím a nahrazuji ji vlakem, MHD nebo autem. Kde stačí normální kolo, jezdí cross. Horáka je do toho škoda a proč likvidovat víc kol, než je nutné?
Pokud jde o článek a vychvalování Bromíka v zimním provozu, vidím v tom ještě jeden problém - pořizovací cena. Do té soli mi přijde Bromík zbytečně drahé kolo. Časté mytí a následné mazání dost zachrání, všechno ale nikdy.

2046 15. 12. 2012, 15:25

Type je hustej.. bez rukavic, bych ujel tak 200m.
Jinak sem nedavno vyrazil na svojem kole s prehazovackou v nabe, ze to konecne odzkousim na snehu... problemek byly gumy bez vzorku takze po 3 metrech sem to hned polozil.
Tak se se otocil, a vzal stary horsky s lehkym vzorkem, a teplou damskou sedackou (dam. sedacku na zimu doporucuju), no a hned to bylo v suchu ;)
Na zimu jeste doporucuju neco na ledviny..a idelane kryt zadek az k sedacce...moc tepla si tam clovek nevytvori.
Dusledkem nahozenych nedokonale krytych zad je ze mam ted ledvinak i u kompu.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat