Španělsko, Francie a Itálie omezují rekreační jízdu na kole

Publikováno: 22. března. 2020, 1 min. čtení
Aktualizováno: 15. listopadu. 2021
Publikováno: 22. března. 2020, 1 min. čtení
Aktualizováno: 15. listopadu. 2021

Během pandemie omezují některé evropské země různým způsobem rekreační, sportovní a v některých případech i dopravní cyklistiku.

Cyklista na stezce u Vraného

Ilustrační foto Jiří Motýl.

Ve Španělsku není od 14. března dovoleno jezdit na kole mimo odůvodněné cesty. Pokud nejedete pro potraviny nebo léky, můžete dostat pokutu 100 až 3000 €. Přísné omezení se odůvodňuje snahou omezit nehody cyklistů a nezatěžovat tak dále zdravotní systém, přetížený epidemií koronoviru. Policie cyklisty zastavuje a posílá je domů, někdy údajně i při cestách do zaměstnání. Zákaz byl vyhlášen na 14 dnů, ale pravděpodobně bude prodloužen.

V Itálii je omezení podobné. Rekreační jízda na kole je od 9. 3. zakázána se stejnou argumentací jako ve Španělsku. Nemáme ale potvrzené zprávy o restrikci nutných dopravních cest.

Přísná opatření platí od 18. března ve Francii. Zde je prakticky zakázáno jezdit na kole ze sportovních důvodů. Pro jakoukoliv cestu mimo vyjmenované důvody (obdobné jako u nás) je třeba vyplnit předem písemné odůvodnění. Rekreační a sportovní aktivity venku jsou nařízením prezidenta republiky omezeny na krátkodobost a blízkost domova.

Velká Británie zatím k restrikci cyklistiky nepřistoupila, národní cyklospolek Cycling UK ale doporučil zrušit všechny skupinové jízdy.

Tato nařízení mají do různé míry dopad na rekreační a sportovní cyklisty i na trénink profesionálů. S výjimkou Španělska nicméně pravděpodobně nedochází k tomu, aby byly omezovány nezbytné dopravní cesty na kole.

V Česku se aktuálně ( k 20.3. ) rekreační a sportovní cyklistika nezakazuje, platí ale omezení na nezbytné cesty a pohyb v přírodě, a pravidla pro sociální distancování.

Zdroje:

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

cobic 22. 3. 2020, 14:04

Ani mě to u těch Španělů tolik nepřekvapuje, tam už cyklistiku systematicky zabíjí povinné použití přilby mimo obec. Prý je ale také v praxi polehčující okolnost, když je teplo ;) Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_helmet_laws

Zbyněk 22. 3. 2020, 22:33

Má ty svatá prostoto.

Pavel Mašek 5. 4. 2020, 22:33

Tak tam určitě nastalo to, co u nás - každý cykloobchod má teď na stránkách, že mají moc objednávek a nestíhají, polovina rotopedů a trenažerů nedostupná :D

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat