Obrazem: Terronská v Praze 6 získala kilometr ochranných cyklopruhů

Publikováno: 31. května. 2021, 3 min. čtení
Autor: Martin Šnobr
Publikováno: 31. května. 2021, 3 min. čtení
Autor: Martin Šnobr

Terronská ulice propojující severní a jižní část pražské Bubenče prošla v uplynulých dnech proměnou. Ke dvěma pruhům pro auta přibyly ochranné cyklopruhy. Již od roku 2009 byly v části ulice cyklopiktokoridory a v kratší části sešlé vyhrazenné cyklopruhy. Nyní je cyklistické opatření spojitější a také prostorově velkorysejší. To je pochopitelné i z toho důvodu, že je ulice široká a že je téměř v celé její délce po obou stranách kolmé parkování.

Pojďme si ulici virtuálně „projet“, a to ze severní strany, kde se nachází náměstí Svobody.

Je to parkování?

Jak je vidět na fotkách, během jednoho rychlého průjezdu se v cyklopruzích po obou stranách ulice nacházel nespočet aut, která je využívali jako rychlé parkování. Z tohoto ohledu je potřeba podotknout, že ochranný cyklopruh sice mohou pojíždět rozměrnější vozidla, která se nevejdou do pruhu vlastního, ale parkovat se v něm nemá.

Vytváří se tak nebezpečná situace, kdy se lidé na kole musí řadit do proudu aut a řidiči zas musí mnohdy přejíždět do protisměru. Takové „zážitky“ rozhodně na kolo příliš lidí nepřitáhnou. V této ulici, která je v dobrém stavu se nedá spoléhat na to, že přijde celková rekonstrukce a přinese chráněné řešení cyklodopravy. Dá se spoléhat především na to, že se zlepší vzájemná ohleduplnost všech účastníků provozu.

Problém už v roce 2009

Nejde o nic nového. Už když se ulice v roce 2009 zrekonstruovala, pan Beneš napsal do „Otázek a odpovědí“ Prahy 6 následující podnět:

V Terronské jsou nové chodníky, vozovka a jízdní pruhy pro cyklisty. Kdekoli v civilizovaném světě je pro chodce nebo motoristy nemyslitelné, aby na pruh pro cyklisty vešli nebo jím jeli. V Terronské je pruh parkovištěm, a tudíž pouze červenou malůvkou na asfaltu, viditelnou v mezerách mezi parkujícími auty. Vypadá to tak, že magistrát má bod k dobru, že zrealizoval pruhy pro cyklisty, ale už chybí síla, která zabrání lidem v parkování. Jak hodláte postupovat? Budou pruhy někdy funkční?

Tehdejší odpověď Prahy 6 zněla tak, že řešením bude dohled ze strany městské policie, která bude vymáhat pravidla. Jak se to (ne)podařilo můžeme posoudit o 12 let později…

V mapě Městem na kole si může nové opatření prohlédnout zde.

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Komentáře k článku1

Pavel Motyčka 01. 06. 2021, 21:38
2
4

Mě spíš vadí náklady spojené s odfrezovanim starých znaků, zaprášená auta, a náklady na zatření šedou barvou! za mě spíš trapné, myčka mě stála 240 Kč.
Bydlím tu od 2012. Motyčka

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Revoluční bez revoluce
Hodnocení infrastruktury,

Revoluční bez revoluce7

05. května. 2021, 6min. čtení