Praha 7 otevřela novou spojku mezi nádražím a výstavištěm v Holešovicích

Publikováno: 23. července. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 03. srpna. 2021
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: Jan Čižinský
Publikováno: 23. července. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 03. srpna. 2021
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: Jan Čižinský

Praha 7 otevřela novou, 300 metrů dlouhou bezmotorovou spojku pro lidi, kteří se po městě pohybují po svých nebo na kole. Vede paralelně s ulicí Za Elektrárnou a železniční tratí Bubny–Podbaba. Vytváří příjemnou a stinnou alternativu k chodníku podél hlavní ulice. Je zkratkou mezi výstavištěm a nádražím Holešovice. Je otevřená od 7:00 do setmění.

Stezka vznikla z iniciativy architektky a místostarostky Prahy 7 Lenky Burgerové (Praha sobě). Dříve nepřístupný koridor je částečně vydlážděn, částečně má povrch mlatový. Starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha sobě) na svém Facebooku zmínil, že stezka je určena jak pěším, tak lidem na kole.

Jan Čižinský: Praha 7 a Pražská teplárenská, které moc děkujeme, otevřela průchod z Partyzánské 3 na Výstaviště, tedy novou možnost cesty z Nádraží Holešovice na Výstaviště a do Stromovky. A zpět!!! V těchto dnech lze využít k cestě na Olympijský park, pokud jste se tedy nenakazili ve vládním speciálu. […] Díky patří hlavně Lence Burgerové, Jiří Knitlovi a jejich spolupracovníkům, Pražské teplárenské, a dalším!

V mapě Městem na kole ji najdete v těchto místech

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Komentáře k článku6

TiK 24. 07. 2021, 00:38
3
1

A co je na tom vtipneho? Ze od vjezdu Za elektrarnou se o tom s primhourenim oci da diskutovat, ze je tam je/neni najezd ze silnice, ale z Partyzanske je to chodnik bez jakekoliv stopy po legalizaci.
Bez ohledu, co Cizinsky ve videu (https://www.facebook.com/Praha7/posts/10159788328340739) ma za pocity, znaceni tam nevidim a chybi. Takze s kolama bych nebyl tak hrrr...

Vratislav Filler 24. 07. 2021, 11:15

Bude přechod přes Partyzánskou do ulice U Papírny? Chodci by ho ocenili.

Jinak s legalizacemi by to bylo pěkné až do ulice Železničářů. Zvlášť když na nábřeží u bývalého rámusáku se plánuje vést A1 v koridoru stávající panelačky, tedy s 10metrovým ztraceným spádem a 12% sklonem rampy (a pak si budou lidi stěžovat, že tam ti hnusní cyklisti jezdí po přímé cestě mimo cyklostezku ;-) ).

Petr K. 25. 07. 2021, 05:48

Cokoliv co usnadní cestu do Stromovky s možností vyhnout se tomu současnému A1 peklu mezi "Za Elektrárnou" a "Varhulíkové" za mě dobrý... Jen si trochu říkám jak se na to vlastně dostat - pokud jsem na Železničářů tak dostat se na ulici U Papírny je na kole o hubu a vlastně přejít pak tu Partyzánskou k nové spojce asi taky. A Plynární - Na Zátorách se zúženou silnicí a potenciální tramvají za zády taky nic moc. Takže moje pokračující dilema jak se co nejbezpečněji dostat od Libeňského mostu do Stromovky to asi nijak nevyřeší.

Jan Novak 27. 07. 2021, 17:49

podle cedule na brane to vypada, ze tuhle cestu na noc zaviraji ...?

Bob Koutsky 27. 07. 2021, 20:37
3
2

Me nejak prijde, ze si radnice P7 ohlede cyklistiky honi triko na projektech, ktery sice techicky vzato cyklistice pomahaji, ale prakticky jsou dost na nic. Cyklopruhy kpt Jarose x Hlavkuv most, kam se stejne boji kdokoliv krome par hardcore cyklistu (a dost to sere motoristy, cili ve vysledku spis negativni efekt), tohle, co efektivne usetri jen asi sedesat metru po Partyzansky... kdyby misto toho vyresili treba jednosmerkovy peklo na svahu z Letnu dolu do Holesovic, bylo by to mnohem prinosnejsi.

MaT 28. 07. 2021, 10:53

Bob: No neříkám, že obecně nemáte pravdu, ale to tak může být i na jiných místech v Praze... :-) Konkrétně s touhle spojkou o které je článek jsem si podle mapy taky říkal, v čem to až tak moc pomůže - tou oblastí občas jezdím, ale spíš tak nějak kolem a přímo tudy jsem ještě nejel, ale tak to někdy třeba zkusím a uvidím...

Ale k těm dalším konkrétním místům co píšete - Nábřeží kapitána Jaroše a Hlávkův most. Máte pravdu, že u některých autistů (to není nadávka, to je italsky) to vyvolává pořád dost vášní - a při tom ve skutečnosti se jim tam snad nikde ani pruhy neubraly, jen se to někde trochu zúžilo, někde se domalovaly červené pruhy, někde se dalo (možná někde až moc) baliset...

Ale když se to tam snažím vidět trochu komplexně - přímo po Hlávkově mostě v provozu opravdu moc cyklistů nejezdí - většina jich raději pojede po tom jednom legalizovaném chodníku. Na něj pěkně navazuje legalizovaný chodník právě na Nábřeží kapitána Jaroše. Křižovatka s třídou Dukelských hrdinů mi přišla taková divná, ale asi to tam o moc lépe před lety vymyslet nešlo. Hlavně mě tam vždycky štvalo dlouhé čekání. Hodně jsem ocenil, když vloni vznikl cyklopřejezd ještě před finančním úřadem (dřív tam byl myslím úřad MČ Praha 7). Tam mi přijde, že se zelené dočkám dřív - a když přijedu z Hlávkova mostu, dostanu se tak na druhou stranu ulice NKJ a můžu pohodlně zahnout do Dukelských hrdinů a buď pak většinou pokračuji nahoru Kostelní, nebo jedu směrem ke Stromovce. V opačném směru se tenhle nový přechodo/přejezd také celkem hodí, právě proto, že se díky němu člověk může vyhnout té "divné" křižovatce.

Cyklopruhy na NKJ, kterými je možné projet z této strany předpolí Hlávkova mostu do Holešovic oceňuji velmi. Já tam tedy někdy jezdil na kole už dřív, ale teď je to lepší, protože i řidiči, co pořád dokola tvrdí, že tam "cyklistu nikdy neviděli" (možná mají problém se zrakem a je otázka, jestli by vůbec měli mít řidičské oprávnění), si řeknou, že by se tam nějaký mohl objevit a tak potom nejsou až tak překvapení. Alternativou byl takový ten podchodovitý prostor pod mostem, kde to občas vypadalo všelijak a někteří se tamtudy báli i projíždět na kole. A ani nevím, jestli to tam vůbec na průjezd bylo legalizované. Obráceně je to také fajn... Ono tam prostě to nádraží Bubny dělá velkou bariéru a není moc možností, jak se kolem něj protáhnout od Letné do Holešovic, nebo i obráceně. Další možností jsou až ulice U Výstaviště nebo Železničářů.

Jednosměrky často peklem jsou, ale na té Letné mi to až tak nepřijde. Párkrát jsem jel i přímo Veletržní - stoupá se tam pěkně, je to takové pozvolné, od té doby co je tam namalovaný pruh mi to přijde ještě víc v pohodě. Kdo si tam netroufne - dost cyklistů vidím i na Milady Horákové. Tam moc velký provoz není, hlavně ty tramvaje. Dýchat si na záda tramvají sice také moc nemusím, ale ve směru dolů je to v pohodě, tam spíš tramvaje brzdí (hlavně ve stanicích) mě.

No a další dobrá alternativa je Kostelní. Ta je obousměrná, stoupání také relativně jde - nejprudší je možná hned na začátku, ale pak dál k Letné už je to celkem v pohodě a jezdím to tam i na těžší převody...

Které konkrétně jednosměrky Vám tam vadí nejvíc, resp. které byste třeba navrhoval nějak otočit nebo zobousměrnit pro cyklisty, aby Vám to tu cestu zlepšilo? Ptám se opravdu ze zvědavosti, třeba bych se inspiroval a našel další možné průjezdy touhle oblastí...

Jestli chcete skutečné jednosměrkové peklo, tak doporučuji Prahu 2. Tam když se chcete dostat z předpolí Nuselského mostu a z Karlova dál na Vinohrady, tak to legálně jinak než po magistrále nejde...

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat