Obnovená křižovatka u Výtoně má více místa pro pěší i cyklisty

Publikováno: 24. prosince. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 26. prosince. 2021
Úvodní foto: Martin Š.
Publikováno: 24. prosince. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 26. prosince. 2021
Úvodní foto: Martin Š.

Rekonstrukcí prošla křižovatka Svobodovy a Vyšehradské ulice v Praze 2. Došlo zde k výraznému rozšíření chodníků, zkrácení délky přechodů a ve vozovce přibylo dopravní značení pro lidi na kole.

Na krátkém úseku Svobodovy jsou směrem na nábřeží vyznačeny dva krátké ochranné cyklopruhy pro řazení před či za křižovatkou. V samotné křižovatce směrem na Nusle došlo k doplnění piktokoridorů – jiné opatření se sem kvůli tramvajové trati a úzké vozovce nevešlo.

Malými úpravami prošla také vedlejší křižovatka Vnislavovy a Vratislavovy, kterou prochází páteřní městská cyklotrasa A23. Zde bylo vyznačeno pouze jedno předsunuté stání pro cyklisty. Dále došlo jen k mírnému zkrácení přechodů. Na cyklopruh, který vede ulicí Vnislavova po cyklotrase A23 a před křižovatkou se náhle ztrácí se bohužel nenavázalo. Směrem centru zde zůstaly dva řadící pruhy a nepříjemná hrubá dlažba.

V mapě Městem na kole si místo můžete prohlédnout zde.

Martin Šnobr
Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Pavel Mašek 25. 12. 2021, 14:22
1
3

Škoda té zatáčky, chodník byl široký dost, silnice až moc, mohl z toho být travnatý ostrůvek

Brahma 27. 12. 2021, 14:30

Křižovatka Svobodova Vyšehradská je pro kolo významná pouze jako průjezd Svobodovou a v tomto směru se nijak nezměnila. Směrem od Vltavy do Nuslí jsou stále dva řadicí pruhy, směr přímý je vlevo. Je to trochu nepříjemné, ale jelikož tam zase není velký provoz a jede se pomalu, tak to jde. V opačném směru nikdy nebyla potíž. Ta začne až za křižovatkou s velice dlouhými řadicími pruhy, pokud se má na nábřeží odbočit vlevo proti proudu Vltavy. Příčný přejezd přes Svobodovu vede do záhuby do jedné z nejhorších pražských dlažeb ve Vyšehradské. Ani na horáku se vzduchovou vidlicí to není na pohodu. Jezdím přes tu křižovatku a mimo jejího rozkopání a znovu uvedení do provozu jsem si žádných změn pro cyklisty nevšiml.

Ondra 27. 12. 2021, 17:48

Škoda, že se skoro nic nezlepšilo na trase A23. Třeba se zlepší, až se bude rekonstruovat trať a až bude nová zastávka Vyšehrad ? A23 by si zasloužila lepší napojení na A2..

Pavel Mašek 27. 12. 2021, 18:04

@Ondra
- aby se zlepšilo napojení, tak by se asi musela zlepšit samotná křižovatka u řeky a to asi jen tak nebude. Už jen z důvodu přítomných kolejí to nebude "nikdy ono". Intenzitu IAD radši nezmiňuji.

MaT 31. 12. 2021, 21:59

No já občas jedu Vnislavovou a nadávám, že nejde odbočit do Vratislavovy. Z Libušiny by se pak totiž na Rašínovou nábřeží ve směru k Vyšehradskému tunelo najíždělo celkem dobře. Ale někdo řekl "ne" - takže cyklisté asi mají raději přejet do té Svobodovy a z ní teprve mohou odbočit doleva na Rašínovou nábřeží. Ale je tu větší provoz, jsou to dvoje světla navíc... Kdysi jsem kvůli tomu psal myslím na Prahu 2 i na TSK, ale nějak asi vůbec nepochopili, o co mi jde. Asi na kole moc nejezdí...

Ondra 1. 1. 2022, 10:22

@Mat - přesně to jsem si taky říkal, leda přejet křižovatku, udělat čelem vzad a stoupnout si do nové předsunuté stopčáry a poté pokračovat doprava do Libušiny ale časově to pak vychází asi stejně

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat