Rada hl. m. Prahy podpořila poskytnutí účelových dotací v celkové výši asi 118 milionů korun pro městské části, které mají připravené projekty na budování dopravní infrastruktury v souladu s Plánem udržitelné mobility a Klimatickým plánem hl. m. Prahy. Podpořeno bude celkem deset městských částí. Vznikne například nová lávka v Praze 11 nebo se rozšíří cyklostezka v Praze 14.
Hlavní město dlouhodobě podporuje aktivní městské části, které připravují na svém území projekty infrastruktury pro udržitelnou mobilitu. Mezi aktuálně schválenými projekty je připraveno k okamžité stavbě celkem 11 akcí, dvěma městským částem byly uděleny dotace na přípravu projektových dokumentací s očekávanou realizací v následujících letech.
„Podporou aktivní dopravy plníme to, co jsme Pražanům slíbili při schválení Plánu udržitelné mobility z května 2019. Dlouhodobá podpora cyklistické a pěší dopravy má pozitivní dopady na životní prostředí a zdraví místních a Praha se tomu snaží jít naproti. Podpořené projekty představují bezpečnou a pohodlnou infrastrukturu vhodnou pro každodenní dojíždění za prací i pro víkendovou rekreaci. Aktivní městské části jsou důležité pro rozvoj města. Rádi je proto podpoříme, když mají připravené projekty,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Klíčovou podpořenou investicí je výstavba a rekonstrukce dvou lávek pro pěší přes Opatovskou ulici na Jižním Městě. Kompletně zrekonstruována by měla být na základě projektu připraveného městskou částí Praha 11 tzv. Otíkova lávka, proslavená v kultovním filmu Vesničko má středisková. Navazuje přímo na východní vestibul stanice metra Háje a denně ji tak využijí tisíce lidí přestupující z metra na návazné autobusové spoje, ale i místní obyvatelé, kteří chtějí bezpečně překonat frekventovanou Opatovskou ulici. Lávka je dlouhodobě ve velmi špatném stavu a bez rekonstrukce by hrozilo její uzavření.
Zcela nová lávka pak vznikne přes ulici Opatovskou mezi poliklinikou a kulturním domem v místě již dříve zbořené lávky. Místní se tak opět dočkají bezpečného propojení, které jim zde od demolice původní konstrukce chybí.
Z dalších akcí bude podpořen například úsek celoměstsky významné drážní stezky A8 v Praze 14 propojující Žižkov s východem města nebo páteřní stezka A12 v Dalejském údolí. Praha také dlouhodobě spolupracuje s touto městskou částí na obnově historické poutní cesty Via Sancta mezi Prahou a Starou Boleslaví.
Metropole touto podporou pokračuje ve své dlouhodobé strategii komplexní podpory udržitelné dopravní infrastruktury dle schválených koncepčních dokumentů. Podmínkou je, aby projekty byly připraveny k zahájení realizace. Od roku 2019 bylo tímto způsobem podpořeno téměř 100 projektů městských částí. Vedle stezek pro pěší a cyklisty se s důrazem na zajištění kvalitních návazností jednalo například o projekty modernizace železniční infrastruktury nebo výstavby parkovišť P+R.
(Tisková zpráva)
Městská část | Akce | Kč (mil.) | cyklo (doplněno MNK) |
Praha 11 | lávka X/553: Otíkova lávka, kompletní rekonstrukce | 30 | ne |
Praha 11 | lávka Opatovská, stavba | 28 | ne |
Praha 12 | cyklostezka Točná, vrch Čihadlo | 1,5 | rekreační |
Praha 14 | A8: Českobrodská, A5: Kyje, A25: Broumarská – Hodějovská | 20 | dopravní/rekreační |
Praha 19 | A267: Via Sancta, dofinancování akce | 3 | dopravní/rekreační |
Praha 21 | Cyklostezka Ježovická | 8,75 | rekreační |
Praha-Čakovice | A50: výměna povrchu ul. Ke Zlatému kopci | 4 | spíše rekreační |
Praha-Čakovice | A50: oprava povrchu, Před Skálou – Na Kačence | 4,5 | spíše rekreační |
Praha-Koloděje | A248: ul. K Dubči (Na Prostřední cestě, 3. etapa) | 11,9 | dopravní/rekreační |
Praha-Slivenec | Cyklostezka Slivenec – Řeporyje (projektová dokumentace) | 0,4 | dopravní/rekreační |
Praha-Slivenec | A12: Dalejské údolí, rekonstrukce cyklostezky | 1,8 | spíše rekreační |
Praha-Šeberov | A427: K Trníčku – Na Jelenách, stavba cyklostezky | 2,5 | spíše dopravní |
Praha-Vinoř | Cyklostezka A50 (PD) | 2 | dopravní/rekreační |
118,35 |
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Ondra 31. 1. 2022, 11:24
4
Díky za info, nevíte někdo, kdy se začne realizovat lávka přes Bělehradskou ?
Jiri 31. 1. 2022, 13:40
2
10
@Ondra Ja doufam ze nikdy, neco tak strasneho se do toho mista vubec nehodi, pamatkari se vyjadrili dost jasne. Zase akorat nejaka hnusna Tejovina
Pavel Mašek 31. 1. 2022, 22:06
11
Ta lávka na jedenáctce u polikliniky je supr, fakt tam chybí, ale že se už od stavby JM čeká na novou lávku přes D1, která umožní vylepšení vedení páteřní cyklotrasy, která ulehčí extrémně vytížení pěší zóně u metra, která umožní napojení od Šeberova a další plusy, o tom se tady ani v kuloárech u piva nešpitne :-/... ví někdo, v jakém stavu to je?
Vratislav Filler 1. 2. 2022, 11:17
2
@Pavel Mašek: Lávka přes D1 imho to ještě nemá ÚR/SP. A byly potíže se souhlasem MČ, protože obavy z parkování zaměstnanců PARKu Chodov ve Starém Chodově.
Pavel Mašek 1. 2. 2022, 12:02
4
2
@Vratislav
- jo to jsem slyšel, u Jablotronu se také nekoná žádná anarchie, všechno parkuje hnusně v ulici V Parku u dálnice nebo v sídlišti. Klidně se projdu s lidmi starou zástavbou a ukážu, jak parkují rezidenti staré zástavby. Škoda, že tady neplatí stejné právo jako v Japonsku.
kuba 3. 2. 2022, 04:25
3
1
Ten pomer dopravnich k rekreacnim je teda neco. Jasne, ani ty prevazne rekreacni neuskodej, ale priority to ukazuje. To, ze nejvetsi projekt (dost mozna 2 nejvetsi) je vlastne prevazne pro pesi a jen trochu pro kola taky.