Geoportál pražského Institutu plánování a rozvoje zaktualizoval výrazně obsah své cyklomapy na stránkách www.geoportalpraha.cz. Je v ní patrný rozvoj cyklistické infrastruktury v Praze v poslední době.
Hlavní město Praha dlouhodobě nabízí na svém geoportálu mapu cyklistické infrastruktury. Cyklomapa rozlišuje mezi obvyklými typy cyklistické infrastruktury. Běžné ulice a komunikace jsou fialově, chráněné komunikace bez přístupu automobilové dopravy zeleně, integrační opatření oranžově a jízda v silnějším provozu červeně. Na rozklik je u linií k dispozici podrobnější informace o konkrétním typu cykloopatření. Mapa neslouží jako vyhledávač tras, pro ten účel nabízí město stránky a aplikaci Na kole Prahou z dílny Urban Cyclers.
Městská mapa je také podkladem pro nepravidelně vydávané edice tištěných magistrátních map. Institut plánování a rozvoje nabízí na svých stránkách další cykloobsah, jmenovitě celoměstský systém cyklotras (zatím ve stavu před aktualizací 2022). Stavu cyklistické infrastruktury a cyklodopravy obecně se věnuje také jedna z kapitol tzv. Územně analytických podkladů, aktualizovaná naposledy v roce 2020.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Marcus 6. 4. 2022, 07:29
Pane Fillere, existuje srovnani cyklo infrastruktury vzorovych mest s Prahou a dalsimi ceskymi mesty?
Pripadne nechteli byste to zpracovat a pristi podobne updaty vzdy srovnat, jestli uz se blizime vzorum?
Marcus 6. 4. 2022, 07:32
Zklamalo me napr mnozstvi zelenych tras, kde jsem cekal, ze uz budeme dal, ale vlastne netusim, jestli je to malo ci dostatecne ve srovnani s jinymi mesty. Evropu uplne neznam z tohoto pohledu.
Vratislav Filler 6. 4. 2022, 11:12
@Marcus: To je dobrý podnět, dá se na to použít Overpass Turbo, možná, nebo něco jiného nad OpenStreetMap, což teď umí kolega Martin Šnobr. Akorát by to chtělo zjistit také nějakou průměrnou vzdálenost mezi přerušeními té infrastrukruty, tedy zda to, co už máme, je více nebo méně rozkouskované než jinde.
Jinak samozřejmě, od pohledu se zdá, že ve srovnání s městy typu, dejme tomu Vídně (ať necituji Kodaň nebo Amsterdam), máme pořád problém s nesouvislostí té bezpečné infrastruktury, a ve vnitřním městě i s její malou hustotou.
Martin Šnobr 6. 4. 2022, 11:54
1
@Marcus – díky za podnět, tento nápad už si dlouho nosím v hlavě. Zkusím nějaké porovnání připravit, z hlediska zpracovávání dat je to ale poměrně náročné. :-)
Tomas 6. 4. 2022, 16:21
Jako nechápu, proč je stále doporučovaná trasa (nezpevněná cesta na doporučené trase) za ulicí Odlehlá ke Spojovací, vždyť po té cestě se nedá pomalu 3/4 roku jít pěšky natož na kole. Je tam pořád bahno a každou chvíli spadlý strom.
Jet z Krejcárku na estakádě po chodníku chce taky celkem odvahu.
Kuba 6. 4. 2022, 17:13
2
Marcus: co tak sleduju, tak vzory se nám spíš stále vzdalujou (nejen, že mají o několik řádů lepší aktuální stav, ale i tempo zlepšování maj furt o dost vyšší)
Plus nás v posledních letech předjela nebo se nám trhla řada měst, která na tom dřív byla hůř nebo zhruba stejně...
Vratislav Filler 7. 4. 2022, 11:33
@Tomas: Za tou Odlehlou by bylo nejlepší udělat novou mlatovku. Z Krejcárku je to jediný chráněný výjezd směrem z centra.
Kuba 9. 4. 2022, 19:04
1
Marcus: viz třeba toto vlákno na Twitteru (odkaz mi funguje i v anonymním režimu, takže by se vám to mělo zobrazit i v případě, že na twitteru nejste). https://twitter.com/MinistryofWalk/status/1512186415945236482 A to je jen pár ukázek měst, která v posledních letech zabrala a trhla se nám nebo nás předjela. Reálně jich bude daleko víc.