Obnovená křižovatka Modřanské a Branické získala cyklopruhy

Publikováno: 03. května. 2022, 3 min. čtení
Úvodní foto: Martin Šnobr
Publikováno: 03. května. 2022, 3 min. čtení
Úvodní foto: Martin Šnobr

Křižovatka Modřanské a Branické ulice v Praze 4 prošla obnovou. Byl zde doplněn nový přechod a křižovatkou jsou nově protaženy cyklopruhy. Spojily se tak dva jejich dříve nepropojené úseky v ulicích Modřanská a Podolské nábřeží.

Cyklopruhy jsou rychlejší alternativou k přetížené stezce pro pěší a cyklisty, která vede podél silnice. Pro část lidí může jít o způsob, jak se na samotnou cyklostezku dostat.

V Modřanské ulici pod Barrandovským mostem vedou cyklopruhy vyhrazené, od křižovatky směrem do centra jsou z prostorových důvodů namalovány cyklopruhy pouze ochranné. Pokud se v nich nenachází cyklista, mohou je tedy pojíždět rozměrnější vozidla (pruh pro auta má šířku 2,5 m).

Praha 4 dala nový přechod k soudu

Magistrát zde na požadavky občanů doplnil také přechod pro pěší, který bezbariérově propojuje Braník se zdejší tramvajovou zastávkou. Doposud se lidé k tramvaji mohli legálně dostat pouze podchodem, který není plně bezbariérový a cesta po něm je delší, než přejít ulici přímo.

Nový bezbariérový přístup k tramvajím se ale kvůli údajnému omezování automobilové dopravy nelíbí vedení Prahy 4 (ANO 2011, ODS a TOP 09). Ta se bude s magistrátem o novém přechodu soudit.

Zástupce opozice Jan Slanina (Zelení a Nezávislí) založil petici, která se nového přechodu zastává. Zatím má desítky podpisů a lze ji podepsat v branickém Papírnictví nebo salonu Misha. Podporu přechodu vyjádřili i Piráti Prahy 4: „Koalice ODS ANO má za to, že u zastávky Přístaviště není přechod potřeba. My si zase myslíme, že nedaleký podchod rozhodně nestačí. Jeho tristní technický stav a tma potěší nanejvýš příznivce hororů, jak vyplynulo i z nedávného hodnocení v Pocitové mapě. […] je ostudou, že rodiče s dětmi či senioři doposud nemohli přestoupit na autobus komfortně bez bariér.

Městské části se v minulosti nelíbilo ani zavedení cyklopruhů na ulicích Modřanská a Podolské nábřeží. Politici v souvislosti s cyklopruhy mluvili o „kolapsu dopravy“. Ten ale nenastal a cyklopruhy jsou poměrně využívané.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Neo Moucha 3. 5. 2022, 11:20
15
3

Obyvatelé Prahy 4 by se měli zamyslet nad tím, koho volí ;)

Anton 3. 5. 2022, 14:07
4
2

Jednoznačné zlepšení pro jízdu na kole v obou směrech přes tuto křižovatku. Při tekonstrukci byl ve směru od Dvorců i dočasný (žlutý) buspruh, včera se mi při průjezdu zdálo, že tam je už napevno značení, ještě teda ne horizontální. Dnes se na to podívám pořádně. Bylo by to pro bezpečnost příjemný, i když to MP na Modřanské nekontroluje, jinde málo, čemuž odpovídá i respektování ze strany řidičů... Žlutý buspruh byl ignorován zcela...

Ondra 3. 5. 2022, 14:15
9
1

Tohle hodně potěšilo, stávající cyklopruhy tam používám

Neo Moucha 4. 5. 2022, 10:33

jj, nové horizontální značení BUS se stříká dnes od rána, bohužel v té žluté...

Bus Pruh 6. 5. 2022, 10:23

Tedy pochopil bych, že značení zaroste vegetací, kterou nikdo neudržuje. Ale že někdo flákne NOVOU značku pro buspruh tak, že není za stromem skoro vidět, to mi hlava vážně nebere ...

Luděk 6. 5. 2022, 10:45

No nic pro mě, radši se budu kochat Vltavou než čtyřproudovkou (toho už jsem si užil při pravidelném dojíždění Flora - Spořilov až až), ale pokud to někoho potěší, proč ne.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat