Praha nemá kapacity na budování nových cyklostojanů

Publikováno: 28. června. 2022, 2 min. čtení
Publikováno: 28. června. 2022, 2 min. čtení

Uběhl více než rok od zprávy, že pražský magistrát bude spolu s firmou Rekola a jejími uživateli vybírat lokality pro nové stojany na kola. Pilotní spolupráce zatím nemá ani jeden hmatatelný výsledek.

Ojedinělá spolupráce Technické správy komunikací (TSK), magistrátu a bikesharingu Rekola měla přinést konkrétní tipy od Pražanů, kde by se jim hodily nové stojany na kola. Uživateli Rekol se po 10 jízdách zobrazí v aplikaci mapka, kde může danou lokalitu navolit. Město tak od firmy získává souřadnice nejvíce žádaných míst, kde cyklostojany stavět.

Složitý systém a nedostatek personálu

Akce se ale zadrhla: „V rámci procesu jsme nedokázali nastavit předávání informací v takové podobě, abychom mohli požadavky dále posouvat dál. Je to do určité míry způsobené podceněním složitosti získávání a doplňování informací o inženýrských sítích, kde Rekola nedokáží tyto informace zohledňovat, a nedostatečným personálním obsazením u nás, což nám neumožňuje tyto informace doplňovat,“ doplnil Jaroslav Mach, vedoucí oddělení rozvoje dopravy pražského magistrátu.

Ten se prý nyní soustředí hlavně na požadavky městských částí, zejména budování cyklo-parkingů u škol.

„Čekáme na výsledek a věříme, že i přes nedostatek kapacit se magistrátu podaří některé z navržených stojanů postavit,“ doplnil Jan Střecha z firmy Rekola.

Bude to někdy fungovat?

Aby systém mohl fungovat a v ulicích skutečně začaly vznikat cyklostojany, musel by magistrát nabrat nové pracovníky: „Pokud dokážeme zvýšit naši kapacitu, tak v tom můžeme pokračovat,“ řekl na závěr Jaroslav Mach.

Volná místa v Technické správě komunikací, která plánování a budování cyklostojanů zajišťuje, najdete zde. Rozvoje udržitelné dopravy se týkají například pozice „specialista organizace dopravy,“ „technik správy dopravního cyklo značení,“ „vedoucí oddělení správy mobiliáře.“

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Ondra 28. 6. 2022, 09:41

Koukal jsem na ty pozice, "schopnost jízdy na kole v pražském prostředí výhodou" je lehce úsměvný požadavek ?Ale jako jo, být třeba po škole a udělat si praxi a udělat něco dobrého pro cyklodopravu, tak je to super.

Jenda 29. 6. 2022, 00:27

Ondra: To je spíš smutné, že někdo, kdo má první větu v popisu práce "plánování a provádění kontroly dopravního značení (DZ) se zaměřením na značení cyklo", má jízdu na kole jenom "výhodou" (a přitom u něj třeba vyžadují řidičák na auto).

Jenda 30. 6. 2022, 05:24

Byl můj komentář závadný (snad ne…), nebo se ztratil z technických důvodů?

Jiří Motýl 30. 6. 2022, 07:42

Jenda : asi jsem na mobilu omylem komentář přesunul do spamu. Omlouvám se za chybu.

standa 30. 6. 2022, 10:13

Zajímavé, tak hlavně že z TSK jsem po 6 letech dostal výpověď pro nadbytečnost a k panu Machovi na mafistrát mi ve výběrovým řízení napsali, že vybrali někoho vhodnějšího.
No jo no, očividně mají na magistrátu jiné plány, než máte vy info.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Tři nové cykloobousměrky na Praze 6
Praha,

Tři nové cykloobousměrky na Praze 6

06. května. 2024, 5min. čtení6