Pražské Centrum architektury a městského plánování (CAMP) představilo další dopravní prostředek. Po tramvaji, kterou zdobí velký nápis ARCHITEKTURA, si můžou lidé přes aplikaci Rekola vypůjčit unikátní černé archikolo. CAMP navíc připravil i speciální výletní trasy, kam se můžete na Rekole vydat. Cílem projektu je upozornit na možnost využívání různých dopravních prostředků v Praze a podpořit tak myšlenku udržitelné mobility ve městě.
Rekolo bylo představeno 12. července na zahájení letního programu v CAMPu, kde si ho návštěvníci mohli poprvé vyzkoušet a projet se po emauzském areálu. Do provozu bylo uvedeno následující den a spolu s ním i celá řada aktivit. Pokud až do konce léta přijedou lidé na jakémkoliv Rekole, bude vám připsán třiceti korunový kredit, a navíc dostanete jako dárek placku. Archikolo je aplikaci vyznačeno černým rámečkem.
„V Institutu plánování a rozvoje se dlouhodobě snažíme různými způsoby minimalizovat klimatickou změnu, a začlenit cyklistiku do standardního dopravního portfolia. Převážně v centru Prahy je doprava na kole žádoucí a snažíme se ji maximálně podpořit. Zatím posledním projektem IPR je Smetanovo nábřeží, kde vznikla nová cyklostezka, která pomůže cyklo dopravě v centru města,“ říká Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha
Pro všechny cyklistky a cyklisty CAMP připravil pět tras, na kterých můžete objevit architektonické zajímavosti v Praze. Vydat se můžete například na polární výpravu ze západu na sever – od letiště až do vesnic za okraj Prahy. Kromě přilítajících letadel vás čeká třeba jedinečná moderní architektura první republiky i šedesátých let. Další trasa detailně prozkoumá Prahu 6, kde stojí první mužský klášter v Čechách, poslední dochovaný větrný mlýn v Praze i jedno z nejstarších pražských sídlišť.
Mezi trasami nechybí ani cesta podél Botiče, která vás zavede od vršovického nádraží až k největší vodní ploše Prahy. Postupným rozrůstáním Prahy do krajiny se okolí potoka stalo širším centrem metropole. Čtvrtá trasa vás provede z legendární nádražky přes ledárny až po Pragerův obytný komplex: architektonická procházka z Braníka do Jinonic.
Zatím poslední cyklotrasa vede po stopách dvou bývalých pražských železničních tratí a jedné vlečky. Představuje někdejší tradiční průmyslové oblasti, které se pomalu přeměňují v nové čtvrti. K vidění jsou ale také ukryté přírodní krásy Prahy
„Je stále důležitější upozorňovat na udržitelné způsoby cestování po městě“, říká vedoucí CAMPu Štěpán Bärtl. „Ale je v tom i určitý herní prvek, stejně jako u naší architram, která se stala hitem na sociálních sítích, kde má i svůj vlastní fanclub,” dodává.
CAMP během léta připravuje instagramové soutěže. Pokud se lidé vyfotí s archikolem, mohou vyhrát například cyklo čepici nebo další ceny.
„Jsme vděční, že rekolisté mohou díky naší spolupráci s CAMPem poznávat architekturu Prahy ze sedla kol. Praha skýtá mnoho skrytých pokladů, které mohou díky CAMPem připraveným cyklotrasám objevovat. A to třeba i na speciálních archikole v designu podobném architramvaji,“ dodává ke spolupráci Vítek Ježek, zakladatel Rekola.
Všechny trasy a více informací najdete na: www.campuj.online/rekola
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
MaT 14. 8. 2022, 14:04
2
Myslel jsem, že rekola jsou růžová, aby byla nápadná a snížilo se tak množství krádeží. Třeba to archikolo bude mít také svůj fanklub, ale aby nebyl jednočlený a naopak to neznamenalo, že z ulic zmizí. :-)
Ty trasy můžou být fajn inspirace na nějaký výlet. Nejdřív jsem se lekl, že na té skoro slepé mapě pořádně nevidím, kudy jsou vedené a chtěl jsem volat třeba po nějakém GPX souboru, ale mají tam odkaz na Mapy.cz, kde jsou ty trasy pěkně naklikané... Ale mohli to před vytvořením odkazu také rovnou přepnout na turistickou mapu, aby byly vidět vrstevnice (pro některé cyklisty překvapivě celkem důležitá věc). A taky možná na českou verzi (tři z pěti odkazů jsou na en.mapy.cz). Každopádně i tak za ty trasy děkuji, i s tím popisem a co je na nich zajímavého...
Jinak opravdu někdo do tiskové zprávy napíše "přilítajících"? Asi bych ty "píáristy" (nebo jak se zrovna označují) nasměroval na nějakou literaturu či kurz spisovné češtiny...
MaT 14. 8. 2022, 14:36
3
Jak na to koukám podrobněji, tak bych tedy měl ještě jednu připomínku. To tahání kola po schodech na Praze 6 si asi mohli odpustit, to pak spíš vypadá, že to někdo jen naklikal na mapě, než že by to opravdu projel...
Kuba 14. 8. 2022, 17:03
5
Pokud to naprtosto nedostatečné minimum prostoru pro kola, které v centru velmi pomalým, dalo by se říct až geologickým, tempem vzniká, je výsledek maximální snahy o podporu dopravy na kole, měl by si pan ředitel IPR asi přiznat, že i to maximum jejich snahy je dost slabota...
Zdenek X 15. 8. 2022, 08:32
5
4
Ja si vzdycky rikam, do tohle plati. Kdo zaplatil vyvoj stranky, na kterou nikdo nepujde a kde jsou navrzene priblble trasy na kolo, ktere nekdo neprojede a zrejme (jak uvadi MaT) jsou i nesjizdne, kdo zaplatil "unikatni #archikolo", kdo zaplati darecek v podobe jizdneho, kdo kavu, odznacek ... . Zaplatime to my, pravdepodobne nekde na konci najdeme dotaci. Neni to asi velka castka, ale je to porad dokola, takovych projeku jsou statisice a konzervuje to soucasny stav, kdy stat prorusta uplne vsude, chybi dravost, soutezivost, buji korupce (napr. slavne poslanecke "porcovani medveda").
Doufam, ze alespon nekdo z redakce Mesto na kole se strankou insipirovat a vezmou si odznacek, kdyz uz necemu tak strasnemu davaji prostor.
komentář