Sdílená kola v Pardubicích končí, Nextbike se nedohodl s městem

Publikováno: 29. dubna. 2024, 2 min. čtení
Aktualizováno: 30. dubna. 2024
Autor: ČTK
Úvodní foto: F. Moučka
Publikováno: 29. dubna. 2024, 2 min. čtení
Aktualizováno: 30. dubna. 2024
Autor: ČTK
Úvodní foto: F. Moučka

Provozovatel sdílených kol Nextbike stáhne na začátku května z Pardubic svých 150 kol. Bikesharing tak v jednom z českých „cykloměst“ končí po čtyřech letech. Na provozu služby se Nextbike finančně nedohodl s městem.

„Během fungování v Pardubicích se nám bohužel nepodařilo získat podporu ze strany města v takové míře, abychom udrželi kvalitu a tempo rozvoje poskytované služby na takové úrovni, jakou si zaslouží. Stávající situace už pro nás není udržitelná, a proto z Pardubic na začátku května odvezeme kola,“ napsala společnost Nextbike svým uživatelům a na sociální sítě.

Kola Nextbike v Pardubicích byla v prvním roce provozu na prvních 15 minut zdarma, v roce 2021 radní rozhodli, že si uživatelé budou jízdy platit sami, ať už jednorázově či předplatným. Nyní Nextbike po městu chtěl na rok 2024 podobnou podporu jako v nedalekém Hradci Králové, tedy 1,5 milionu korun. Později byla navrhnuta částka 600 tisíc, ani na té se radní města neshodli (ANO 2011, uskupení Žijeme Pardubice a Společně pro Pardubice).

Dle vyjádření primátora Jana Nadrchala (ANO) pro ČTK se Pardubice rozhodly nepodpořit bikesharing i z toho důvodu, že službu vnímal dopravní podnik jako konkurenci a zvažuje zavedení vlastního provozu. Dalším důvodem může být také to, že Pardubický kraj tuto službu podporuje v České a Moravské Třebové, krajské město ale vynechal.

Nextbike věří, že by se letošní přestávce mohla do města znovu vrátit. Ti, kteří mají v aplikaci nabité kredity, je zatím mohou využít jen v jiných městech, jež službu podporují.

ČTK
Česká tisková kancelář (ČTK) je národní tisková a informační agentura, jejímž posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů.

Komentáře k článku

Zdenek X 30. 4. 2024, 08:35
2
2

Ta citlivost na cenu je az neuveritelna. V Pardubicich cena 189,- mesicne a nenajde se dost uzivatelu, kteri by sluzbu udrzeli pri zivote. Domnivam se, ze je to tak, ze stejne vetsina uzivatelu (kteri nejezdi auty) musi mit nejakou formu predplatneho na MHD, protoze casto na vetsi vzdalenost, v horku, v desti, v obleku, s nejakym prevazenym predmetem, s ditetem ... se jim na kole nechce nebo to zrovna neni vhodne. Takze vlastne tech 189,- mesicne (1149,- rocne) je navic a neni to platba za nezbytnou dopravu, ale spis za zbytne pohodli -- kdyz se to zrovna hodi, misto pesky nebo kratkeho "skoku" MHD popojedu na kole o neco rychleji. Zadarmo skvele, ale jakmile se za to musi platit, lide si ten komfort odpusti.

P.K. 30. 4. 2024, 11:22
3
2

Tak především to není poprvé co podobná služba se sdílením kol v Pcích narazila. Já bych viděl tu logiku ještě trochu jinde. Z vlastní zkušenosti vím, že není problém za podstatně nižší cenu nějaké takové městské kolo vlastnit (bazarovka beze strachu z krádeže). Prostě pokud potřebuji pravidelně do práce, nebo do školy, tak proč bych si kolo pronajímal, když ho za stejnou cenu můžu vlastnit? A příležitostně k tomu MHD, případně el.koloběžku.

Matej L 30. 4. 2024, 16:38
11

Pro mě je užitečnost sdílených kol v tom, že nemusím řešit, kde jsem kolo nechal naposled. Často takhle používám sdílená kola v několika městech, nebo třeba ráno odjedu autobusem a večer se vrátím vlakem. Je škoda, že nově budu muset u cest do Pardubic počítat s absencí sdílených kol.

jkjk 4. 5. 2024, 13:33

V kontextu dotace 300 mil. Kč ročně dopravnímu podniku je náhlá citlivost na 600 tis. pro bikesharing dost legrační.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat