V olomoucké městské části Lazce došlo k I. etapě rekonstrukci Dlouhé ulice. 350 metrů komunikace má nový asfaltový povrch. Záplatovaný asfalt na chodníku nahradila dlážděná stezka pro pěší a cyklisty.
Kromě pokládky tří nových asfaltobetonových vrstev a rekonstrukce chodníku byla součástí prací také výměna silničních obrubníků, dlažba z žulových kostech a rekonstrukce veřejného osvětlení. Stezka pro pěší a cyklisty není na křížení vedlejších vybavena ani přechody ani přejezdy, pokaždé dochází k její přerušení.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 20 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
K6 2. 7. 2024, 17:46
4
1
Ach jo, další přeznačení chodníku na cyklostezku s dáváním přednosti každých 100 metrů. Místo komfortní jízdy po silnici se tak stává cesta do práce vyhlídkovkou.
Kuba 2. 7. 2024, 18:20
2
1
K6: pokud je pro vás ta silnice komfortní, klidně na ní zůstaňte, dokud na té silnici není zákaz vjezdu kol nebo z ní neudělaj silnici pro motorová vozidla/dálnici, není povinnost tu smíšenou stezku použít.
Ta legalizace pomůže lidem, kteří se po té silnici bojí, např. jedou s dětma, atd.
Ale provedením je to teda opravdu učebnicová ukázka "řešení" bez jakékoli snahy o kvalitu, to je samozřejmě pravda.
K6 2. 7. 2024, 19:07
5
1
Kuba: Výklad zákona je jedna věc, ale většina řidičů si myslí, že po vyznačení takovéto, byť jakkoliv ještě horší stezky, musí jet cyklista už jen po ní. Papouškuje to BESIP, policie i média, podobně jako mýtus o tom, že se nesmí jet po přechodu. S takovými řidiči za zády je pak cesta po té silnici velice komfortní... Tohle je příklad toho, kdy by se člověk bez té stezky měl lépe.
Tomek 2. 7. 2024, 21:04
4
Za legislativu (přednost aut) investor nemůže, za lepší způsob řešení - prioritizaci svedením do cyklopruhu v každé křižovatce viz Poděbrady https://mapy.cz/s/lamadurobu , nebo aspoň zvednutím silnice na úroveň stezky viz Kolín https://mapy.cz/s/raramukama však ano. Bohužel, škoda dobré praxe, když to jde udělat blbě, však můžou bejt rádi že jsme jim tam snížili obrubníky a vyznačili značky, prachy potřebujeme na silnice a, obchvaty a obchvaty obchvatů!
Tomek 2. 7. 2024, 21:08
8
Jo a tahle bezprechodova moda, to je prosim co za novy vynalez, nejaky ve svete zatim neobjeveny novy pristup k vision zero???
Martin Šnobr 3. 7. 2024, 08:36
6
Tomek, to je vision zero v českém provedení. Nula chodců, nula cyklistů.
Tomek 3. 7. 2024, 08:53
1
Martin Hezky:-D Btw. kolobezkar na posledni fotografii dava najevo co si o nove infra mysli :-) Kdyz koukam na tu kamennou dlazbu u vjezdu, nejak se mu nemuzu divit. Ale jak pise K6, v ocich mnoha motoristu zivenych ramovanim BESIPu, PCR ad. se stava nevdecnikem ignorujicim bezpecnou skvelou "cyklostezku" 8-)
Tomek 3. 7. 2024, 08:54
OK, asi ne poslední, prostě koloběžkář na jedné z fotografií ;))
Zdenek X 3. 7. 2024, 11:20
4
V tomto pripade tam zvysene prejezdy mohly byt (pisi mohly, protoze nejsem z Olomouce a nevim, zdali stezka ma potencial na 10 nebo 1000 cyklistu denne), ale pouze konstatuji, ze absence prechodu (vodorovneho znaceni) na kazde odbocce do obytne zony (nebo obecne odbocce) je spis pravidlo nez vyjimka. Nejedna se o novy vynalez, v pripade, ze auto odbocuje, ma chodec prednost i bez vyznaceneho prechodu.
David 3. 7. 2024, 12:39
2
Vidím to stejně, jako K6.
Jinak podle mapy.cz se na části této "nově stezky" vedoucí u obytných domů hojně zvykově pakruje před vjezdy tak, že na a průchod a průjezd už moc místa nezbývá. Myslím že je otázka pár dní, kdy se zvykový stav vrátí.
Přechody tam nebyly ani před rekonstrukcí. Ve vedlejších obytná zóna není, takže by tam být měly. Tedy pokud stezka není skutečně jen skryté parkoviště.
Jirka 5. 7. 2024, 09:56
1
Jak může být přejezd pro cyklisty tam, kde má řidič třeba dodávky omezený výhled doprava, takže nevidí zprava přijíždějícího cyklistu a tím nemůže splnit svou povinnost neohrozit ho?
komentář