Rekola expandují do estonského Tallinnu

Publikováno: 21. srpna. 2024, 4 min. čtení
Úvodní foto: Rekola
Publikováno: 21. srpna. 2024, 4 min. čtení
Úvodní foto: Rekola

Česká bikesharingová společnost Rekola rozšiřuje své působení. K šesti českým městům, mezi kterými nechybí Praha, Brno či České Budějovice, a ke slovenské Bratislavě, přidává Tallinn. Cestu městem na sdíleném růžovém rekole si obyvatelé hlavního města Estonska mohou zpříjemnit od pondělí 19. srpna. 200 nových kol jim je k dispozici na 200 stanovištích.

Rekola se nyní chtějí zaměřit na rozšíření služeb v zahraničí. „Tallinn je město, kde vznikl Bolt, ale i tak zde chybí konkurence v oblasti bikesharingu s mechanickými koly – vlastně tu není vůbec. Estonsko má přitom dokonalý e-government. Zároveň chce získat data a stavět na nich další strategii pro bikesharing v jiných městech a budoucí výběrová řízení. S tím jim umíme pomoci,“ vysvětlil expanzi Vít Ježek, zakladatel a ředitel bikesharingu Rekola a dodal: „Vnímáme, že je Tallinn (obdobně jako Bratislava) město s podobnou minulostí jako mnohá česká města, ale že je více progresivní. Staví oddělenou cykloinfrastrukturu a hledá k tomu vhodného partnera. Díky e-govermentu a obecně vstřícnému přístupu Tallinnu i Estonska celkově nám přišlo jako jednoduše ,otevřitelné‘ a zatím to naše zkušenosti potvrzují.“

Na místě bude uživatelům k dispozici místní koordinátor s týmem servismanů. Pro estonský trh Rekola používají anglickou verzi mobilní aplikace a webových stránek a spouští mezinárodní verzi sociálních sítí. „Chceme z nás v Estonsku vybudovat love brand. Lidé budou moci pojmenovat kola, připravujeme také ukázky tras, na které je kolo vhodné použít, a další komunikační linky, na které jsou naši současní rekolisté už zvyklí,“ komentuje expanzi z komunikačního hlediska Jan Střecha, marketingový ředitel Rekol.

Pokud se otevření Tallinnu vydaří, zaměří se Rekola v dalších měsících na oblast v Pobaltí. „Vidíme zde volný prostor pro bikesharing. Jak v menších estonských městech, tak i v Litvě nebo Lotyšsku. Mnoho menších měst v zahraničí si myslí, že bikesharing není pro ně, vidí výběrová řízení za několik milionů euro s několika tisíci koly, která probíhají ve velkých městech Evropy. Přitom sdílená kola skvěle slouží i v menších městech. I z hlediska logistiky a fungování firmy je ideální mít v jednom státu více měst. Přesto se ale nebojíme i západu, výběrová řízení sledujeme a do těch ideálních pro nás se hlásíme – nedávno třeba do jednoho v Belgii,“ komentuje budoucí plány Ježek.

Od expanze si česká bikesharingové společnost slibuje stabilitu a posílení týmu či vývoje, zvýšení počtu kol a časem více peněz, které by investovala do vylepšení služeb a aplikace. Rekola nezůstávají pozadu ani v Česku. Nedávno spustila jízdy ve Žďáru nad Sázavou, kde je v provoz 50 mechanických a 10 elektrických kol. Vyhrála výběrové řízení v Havířově, kde sdílené jízdy začnou v březnu 2025. A nadále pomáhá s osvětou, že i pro menší města může být bikesharing vhodnou možností.

Článek je založen na tiskové zprávě společnosti Rekola

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018, od roku 2025 šéfredaktor.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat