Rekola expandují do estonského Tallinnu

Publikováno: 21. srpna. 2024, 4 min. čtení
Úvodní foto: Rekola
Publikováno: 21. srpna. 2024, 4 min. čtení
Úvodní foto: Rekola

Česká bikesharingová společnost Rekola rozšiřuje své působení. K šesti českým městům, mezi kterými nechybí Praha, Brno či České Budějovice, a ke slovenské Bratislavě, přidává Tallinn. Cestu městem na sdíleném růžovém rekole si obyvatelé hlavního města Estonska mohou zpříjemnit od pondělí 19. srpna. 200 nových kol jim je k dispozici na 200 stanovištích.

Rekola se nyní chtějí zaměřit na rozšíření služeb v zahraničí. „Tallinn je město, kde vznikl Bolt, ale i tak zde chybí konkurence v oblasti bikesharingu s mechanickými koly – vlastně tu není vůbec. Estonsko má přitom dokonalý e-government. Zároveň chce získat data a stavět na nich další strategii pro bikesharing v jiných městech a budoucí výběrová řízení. S tím jim umíme pomoci,“ vysvětlil expanzi Vít Ježek, zakladatel a ředitel bikesharingu Rekola a dodal: „Vnímáme, že je Tallinn (obdobně jako Bratislava) město s podobnou minulostí jako mnohá česká města, ale že je více progresivní. Staví oddělenou cykloinfrastrukturu a hledá k tomu vhodného partnera. Díky e-govermentu a obecně vstřícnému přístupu Tallinnu i Estonska celkově nám přišlo jako jednoduše ,otevřitelné‘ a zatím to naše zkušenosti potvrzují.“

Na místě bude uživatelům k dispozici místní koordinátor s týmem servismanů. Pro estonský trh Rekola používají anglickou verzi mobilní aplikace a webových stránek a spouští mezinárodní verzi sociálních sítí. „Chceme z nás v Estonsku vybudovat love brand. Lidé budou moci pojmenovat kola, připravujeme také ukázky tras, na které je kolo vhodné použít, a další komunikační linky, na které jsou naši současní rekolisté už zvyklí,“ komentuje expanzi z komunikačního hlediska Jan Střecha, marketingový ředitel Rekol.

Pokud se otevření Tallinnu vydaří, zaměří se Rekola v dalších měsících na oblast v Pobaltí. „Vidíme zde volný prostor pro bikesharing. Jak v menších estonských městech, tak i v Litvě nebo Lotyšsku. Mnoho menších měst v zahraničí si myslí, že bikesharing není pro ně, vidí výběrová řízení za několik milionů euro s několika tisíci koly, která probíhají ve velkých městech Evropy. Přitom sdílená kola skvěle slouží i v menších městech. I z hlediska logistiky a fungování firmy je ideální mít v jednom státu více měst. Přesto se ale nebojíme i západu, výběrová řízení sledujeme a do těch ideálních pro nás se hlásíme – nedávno třeba do jednoho v Belgii,“ komentuje budoucí plány Ježek.

Od expanze si česká bikesharingové společnost slibuje stabilitu a posílení týmu či vývoje, zvýšení počtu kol a časem více peněz, které by investovala do vylepšení služeb a aplikace. Rekola nezůstávají pozadu ani v Česku. Nedávno spustila jízdy ve Žďáru nad Sázavou, kde je v provoz 50 mechanických a 10 elektrických kol. Vyhrála výběrové řízení v Havířově, kde sdílené jízdy začnou v březnu 2025. A nadále pomáhá s osvětou, že i pro menší města může být bikesharing vhodnou možností.

Článek je založen na tiskové zprávě společnosti Rekola

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat