Od 1. listopadu mohou lidé v Děčíně využívat nové propojení mezi Labskou stezkou a stezkou Ploučnice, které zlepšuje cestu pro ty, kteří jedou na kole či jdou pěšky.
Nový 400 metrů dlouhý úsek objíždí nákupní středisko Kaufland i koupaliště, čímž se vyhýbá rušné ulici Oblouková a cykloobousměrce v Ploučnické ulici. Cesta mezi oběma hlavními cyklotrasami se zkrátila přibližně o 200 metrů. Projekt v hodnotě 35 milionů korun byl financován dotací ve výši 17,3 milionu korun z Evropské unie.
Podle náměstka primátora pro rozvoj města a IT Ondřeje Smíška (Náš Děčín) bylo propojení nezbytné kvůli bezpečnosti. „Dosud museli cyklisté při přejezdu mezi stezkami využívat stávající komunikace, kde je poměrně hustá doprava a vyšší riziko nehod. Proto jsme se rozhodli vybudovat toto propojení,“ uvedl Smíšek. Díky nové stezce se lidé vyhnou na kolech frekventovaným silnicím a získají přímější a bezpečnější spojení mezi těmito významnými trasami.
Propojení vede mezi ulicemi Ploučnická a Oblouková a kopíruje trasu podél řeky Ploučnice. Nový úsek je vytvořen ze zámkové dlažby, která nabízí dlouhou životnost a snadnou údržbu. Stezka je rozdělená do dvou částí – první z nich je založena na železobetonové konstrukci, zatímco druhá část, která vede podél nákupního střediska Kaufland, je opatřena podélnou opěrnou zdí z gabionových košů.
Projekt zahrnoval také instalaci přípravy pro fotovoltaiku, která by mohla v budoucnu napájet veřejné osvětlení stezky.
Novinku již redakce Městem na kole zanesla do mapy, propíše se do ní během následujících dní.
Projekt propojení vychází ze schválených dokumentů, jako je Strategický plán rozvoje města, Koncepce cyklistické infrastruktury v Děčíně a Plán udržitelné městské mobility. Toto řešení je jedním z kroků, kterými Děčín přispívá ke zlepšení podmínek pro cyklodopravu a celkově udržitelnější mobilitu. Zvyšující se obliba kola jako dopravního prostředku a poptávka po bezpečné a pohodlné infrastruktuře v Děčíně podle zástupců města ukazuje, že investice do cyklostezek má smysl.
V žebříčku CykloRank srovnávající cyklistickou infrastrukturu napříč 127 městy v Česku se Děčín v roce 2023 umístil na 80. místě. S podílem cyklistické infrastruktury je na tom podobně jako Brno nebo Uherský Brod.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
MaT 7. 11. 2024, 17:26
Výborně, tohle je určitě zlepšení. Podél Ploučnice jezdím, je to tedy spíš rekreačně, jak nejsem odtamtud. Vlakem do Děčína, dostat se na druhou stranu Labe a pak podél Ploučnice, z Benešova nad Ploučnicí pak buď přes Žandov, nebo případně do České Kamenice a pak třeba přes Kokořínsko až do Prahy.
Děčínem co si pamatuji se nějak projet ještě celkem v pohodě dalo. Ale pak tam skoro hned za Děčínem jsou místa, kde vás ta jinak pěkná oddělená cyklostezka najednou vrhne do prudkého kopce (a trochu zbytečného, teoreticky by to šlo táhnout podél vody a skoro po rovině) a pak na silnici 262, kde chvíli člověk musí jet v nic moc provozu... Na takováhle místa by to chtělo se ještě zaměřit, aby výsledná trasa byla trochu souvislejší.
Ale chápu, že po městě to má větší dopravní význam pro místní a Děčín bude primárně investovat do opatření na svém území. Dál už je to na katastru jiných obcí, ty na to asi ty prostředky nemají, tam bude muset víc pustit chlup asi Ústecký kraj...
Michal 8. 11. 2024, 23:34
1
Ona ta cyklostezka Ploučince je v plánu, ale zatím je dokončena zhruba polovina. Ten kopec u Frnatiškova se obávám, že zůstane, ale ještě by to chtělo pořešit tah na Č. Lípu. Teď se to dá objet trochu stranou přes Žandov a po stezce Varhany.
MaT 9. 11. 2024, 11:38
Já tím zbytečným kopcem a „vyvržením“ na nic moc hlavní silnici myslel za vodní elektrárnou Březina (https://mapy.cz/s/mapasadave). Ona tam nějaká pěšina mezi ploty a pak podél vody je, na kole se to projet dá, nepamatuji si už, jestli je tam vyloženě nějaký zákaz pro kola, možná ani ne, ale asi moc není zájem tu cyklotrasu táhnout zrovna tudy (místní by přišli o svůj klid).
Ale jo, z Benešova do Františkova to trasování přes ten kopec je také docela závlek, možná ne vzdáleností, ale tím stoupáním... Ale tam jsem jel asi jednou či dvakrát a spíš tenhle úsek jezdím normálně po silnici, kde mi to zase tak strašné nepřijde, možná jak už je to trochu dál od Děčína, tak je provoz o něco menší, nebo je ten úsek přehlednější...
No každopádně většina lidí si asi představí, že když pojede „cyklostezku/cyklotrasu Ploučnice“ (nebo jakoukoliv jinou podél nějaké řeky), že je to podél vody a víceméně po rovině, ale ono to ne vždycky jde - viz třeba jak projet podél Vltavy z Prahy ať už na sever (Řež), nebo na jih z Vraného po pravém břehu k Sázavě.
komentář