Kvůli havarijnímu stavu skalního masivu v lokalitě Zámky v katastru Praha-Bohnice zůstává vltavská cyklotrasa A2, EuroVelo 7 i turistická trasa E10 uzavřená. Geologické průzkumy potvrdily pokračující pohyb skal a rozšiřování trhlin. Kompletní uzávěra stezky platí pro chodce a cyklisty, minimálně do konce března.
Od 2. dubna 2025 je cyklostezka opět uzavřena, a to do 16. května: Zavřít, otevřít, zavřít. Cyklostezka z Prahy na sever opět neprůjezdná. Na místě jsou umístěny plastové bloky a cedule zákaz vjezdu, které však část chodců i cyklistů ignoruje. Dávejte na sebe pozor.
Podle Agentury ochrany přírody a krajiny ČR došlo k dalšímu posunu skalního masivu a zvětšení trhliny. V místě byl vybudován ochranný val, který má zmírnit dopady případného sesuvu. Pomalu začínají sanační práce, během nichž dojde k ručnímu odsekávání nestabilních částí skály. Práce by měly být dle úřadu Zdib dokončeny koncem března.
Lidé na kolech i pěší turisté jsou vyzváni k dodržování zákazu vstupu. Geologové varují, že skála může spadnout kdykoliv, zvláště při současných výkyvech počasí.
Dotčený úsek je klíčovou spojnicí pro pěší i cyklistickou dopravu. Vede zde:
Přestože jde o významnou trasu, doposud nebyla vyznačena žádná oficiální objízdná ani obchozí trasa. Lidé se tak o uzavírce často dozvídají až na místě.
Někteří lidé si stěžují, že na uzavírku nebylo dostatečně upozorněno a není jasně vyznačená alternativní trasa. Situaci popisuje jeden z diskutujících pod zprávičkou Městem na kole:
„Na pražské straně by informace měla být minimálně u útulku v Troji, ideálně už od Trojské lávky. Na druhé straně nejméně od Klecan, ale spíš už od Máslovic. Když už uzavíráte takhle důležitou trasu, aspoň nám dejte vědět dřív, než jsme přímo u toho.“
Pokud plánujete trasu po pravém břehu Vltavy, počítejte s nutností objet uzavřený úsek. Uzavírka se nachází mezi Čimickým a Drahanským potokem v úseku zhruba 500 metrů. Detailně je vyznačena v mapě Městem na kole.
Po pravém břehu se nabízí objížďka přes Bohnice, Čimice, Dolní Chabry a Brnky. Ale se značným převýšením a prodloužením trasy. Pokud jedete z centrálních oblastí Prahy, vyplatí se na objízdnou trasu přes Bohnice vystoupat již dříve, například kolem Botanické zahrady v Troji. To objízdnou trasu zkrátí, stoupání se ale nevyhnete.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Zdenek X 14. 3. 2025, 08:48
"Situaci popisuje jeden z diskutujících ... ."
A kde ten "jeden" diskutuje?
Martin Šnobr 14. 3. 2025, 10:02
1
Zdeněk – díky, doplnil jsem, že diskuze byla pod zprávičkou MNK: https://mestemnakole.cz/zpravicky/vltavska-cyklostezka-mezi-prahou-a-klecany-uzavrena-hrozi-zrizeni-skaly/
Tomek 14. 3. 2025, 12:47
2
20
Lidé na kolech přece jezdí jen kvůli rekreaci, tak se holt obrátí a pojedou zas nazpět, to je toho...
újezďák 14. 3. 2025, 15:54
14
Tomek, než jsem odešel do předdůchodu, tak jsem jsem se zjevně podle vás každý den rekreoval na kole ježděním do práce, 46-50 km za obě cesty. Takových " ryzích mudrců" jako jste je vy je zjevně přetlak, když máte potřebu se ventilovat už i na cyklo-dopravním webu. Pokud to tedy nebyla ironie, pak ovšem velmi mizerná ale tu první část až před slovo Pokud si škrtněte :) ...
Karel 14. 3. 2025, 16:22
12
0
To se da povazovat za naprostou nedbalost ze strany statni spravy a uprimne receno, neni to zas tak ojedinel pripad, spis pravidlo, pokud se jedna o uzavreni silnice, objizdka pro auta je vyznacena, ale jakmile se uzavre stezka pro chodce nebo cyklisty tak ticho po pesine a poradte si sami...
Martin Pýcha 15. 3. 2025, 08:32
3
Na skutečnost uzavření cesty by bylo vhodné upozornit už před přívovozem na levém břehu Vltavy, jina
Pavel 15. 3. 2025, 08:45
3
4
Ono i uzavírky silnic jsou většinou značeny až od křižovatky před jejich začátkem/koncem. Dotčenou cyklostezkou jsem kdysi jezdil a místo znám moc dobře i celé okolí, tam je to fakt konečná, jinak většinou lze na kole uzavírky objet. Stoupání od Zámků do Starých Bohnic je dlouhé, ale svah od Trojské lávky kolem vilek na jižním svahu k areálu Botanické zahrady je strmý a musí se vyšlapat pěšky, v opačném směru je prakticky nesjízdný (přes areál mohou jen rezidenti). Stejně je ale nakonec potřeba jet přes Čimice a Dolní Chabry a Zdiby až kdesi okolo skládky a pak snad Husinec a Řež, kde ale pravobřežní stezka dál do Kralup nepokračuje, i když se dá podél řeky projet. Takže vlastně nejlepší je vzít to vlakem z Holešovic až do Kralup (nebo minimálně Libčic)
MaT 15. 3. 2025, 14:40
2
Mě pobavila ta doplňková tabulka pod B1: „Platí i pro cyklisty“.
Ale vážněji. Je to mrzuté, ale jestli alespoň byly už zahájeny práce na sanaci skal a je šance, že to už v dubnu bude zase průjezdné, tak super. Narozdíl třeba od úseku ze Srbska směrem na Beroun, kde se před mnoha lety také objevil zákaz kvůli nestabilním skalám a to bylo asi tak vše... A ty zákazy tam jsou snad dodnes, nebo aspoň vloni byli a nikdo si z nich nic nedělá.
Podobně „zábavná“ je cedule, vysvětlující zákaz jezdit po lávce také někde přes Berounku, snad v Třebani - „Lávka je staticky narušená po povodních“. Aha - a po kterých? Těch v roce 2002? A to za celou nestálo nikomu za to jí opravit? A pořád na ní smí lidé? Tak to to asi s tím narušením možná taky nebude tak horké...
Takže po všech těchto zkušenostech, je tohle ještě celkem OK. Myslím, že právě po stížnostech lidí nějaká upozornění i někde dřív možná ještě úředníci nechají doplnit a možná i nějak značení objízdné a obchozí trasy. Ale taky by se mi líbilo, kdybychom si je vycvičili natolik, že by na to mysleli rovnou a nemuselo se jim to připomínat...
Zdenek X 15. 3. 2025, 15:37
2
Ujezdak: jezdim denne o cca 5 km mene nez vy. To je prave rozdil mezi dopravnimi a rekreacnimi jezdci: protoze jezdim kazdodenne, z 90% stejnou cestou, takova uzavera me prekvapi jednou a pak uz to vim (a vetsinou ani to, vzdycky to lze nejak jednou krkolome prekonat, legalnost fakt neresim). Ale rekreacni jezdec vyrazi a necha si jednou uzaverou "znicit" jediny vylet za 15 dni. A tak zuri. Asi by to znacene byt mohlo. Kdo se toho ujme? Zdiby, na jejichz katastru je uzavera a pod jejich samospravu to spada? Nebo urad casti, kde by cedule mela byt? Myslim, ze je pozitivni, ze urady to daji do cajku celkem svizne. Na mapy.cz to je.
újezďák 15. 3. 2025, 20:40
3
Zdeněk X, no už to s pravidelnou trasou není co bývalo s tím, že do práce již jezdit nemusím , chápu, že v údolí podél řeky se blbě vrací a plytký kus cesty asi mrzí rekreanta víc, ale reagoval jsem na to , že " cyklisté přeci jezdí pro rekreaci " a mě přišlo, že těch těch zhruba 100 000 km co jsem najezdil po Praze do práce až do předdůchodu bylo tak nějak " zneváženo" :)
Piskvor 17. 3. 2025, 10:58
2
No, tak jsem zrovna o víkendu viděl to "Ono i uzavírky silnic jsou většinou značeny až od křižovatky před jejich začátkem/koncem" Na křižovatce Průmyslová x Kutnohorská, cedule "Silnice I/2 v Říčanech uzavřena." Ve vzdálenosti 12 kilometrů, vyznačeno v místě, odkud se dá ještě příčetně objet. Takže ono to možná jde...když se chce.
Zdenek X 17. 3. 2025, 12:56
6
Piskvor: je to tak. Za silnice I.tridy odpovida silnicni spravni urad na kraji, neni proto divne, ze dokaze celkem dobre podobne zalezitosti koordinovat a zabyva se souvislostmi na vetsim uzemi (zvlaste pak, kdyz pro automobilovou dopravu je koordinace na vetsi vzdalenosti alfa i omega). A nazapominejme, ze silnice a silnicni urady maji celou hierarchickou strukturu. Ano, jiste bylo by mozne podobnou strukturu vybudovat i pro cyklistiku, ale bude to neco stat a ptam se: stoji to za to? Zatim neni (doufam, ze ani nebude, dokud dopravni vykony nebudou meritelne) a tak je to na jednotlivcich. A zjevne se mezi uredniky zadny nenasel a cedule nejsou. Mozna malo uredniku jezdi na kole a potrebu si neuvedomuje.
Je dobre, ze clanek na uzavirku upozornuje, nekomu to mohlo pomoci.
Piskvor 19. 3. 2025, 09:26
3
Jasně no. "Páteřní cyklotrasa" vůbec není součástí nějaké hierarchické struktury, cyklo není doprava "a doufám že ani nebude". Nojo.
Petbrab 19. 3. 2025, 10:40
1
Zcela zbytečný zákaz.
Je to pidiskála
Martin Šnobr 22. 3. 2025, 23:35
3
Aktualita: již 21.3. to místo je neoficiálně průjezdné. Zákazové značky tam stále jsou ale zábrany už ne. Dávejte na sebe pozor.
komentář