S ukončením povrchových úprav u stanice metra Hradčanská skončila naprosto tiše také cyklistická ,,blokáda“ Dejvic. Kdo jste po měsíce strkali kolo po chodníčku u stanice metra, máte nyní hned dva legální způsoby, jak se přes ulici Milady Horákové dostat: Pro cyklisty zobousměrněnou ulici Pelléovu a luxusní přejezd pro cyklisty u tramvajové smyčky Špejchar.
Oba nové průjezdy najdete zdokumentované na řadě fotoalb specialistů, kteří výstavbu tunelu Blanka sledují téměř do úrovně každého vloženého mixu. Ode dneška je najdete také v naší mapě.
Kromě těchto nových průjezdů vzniklo na ulici Milady Horákové také množství cyklistického značení ,,v podélném směru“. Na zárodek budoucí trasy A16, jeho řešení a otázky, které jeho poněkud roztříštěná podoba může vzbuzovat, se ale v detailu podíváme někdy jindy.
Jaké jsou vaše zkušenosti?
Podělte se s námi v diskusi o vaše zkušenosti s novými průjezdy ulicemi Pelléovou a U Vorlíků! Kudy pokračujete dál? Jezdíte přes Letnou parkem, nebo na Malou Stranu Chotkovou? Které místo na trase centrum – Dejvice se podle vašeho názoru stalo kritickým teď?
squish 16. 9. 2010, 10:40
Ach jo, proč všechny opatření pro cyklisty vznikaj tam, kudy nejezdím. Asi se přestěhuju :-)
Ta obousměrka je luxusní.
Mirek 16. 9. 2010, 17:17
Celkem dobré, ale...
- Zelená pro cyklisty na vyfocené křižovatce svítí jen 5 vteřin, za tu dobu se nedá přejezd stihnout (údajně ale se plánuje úprava režimů SSZ v okolí Hradčanské po otevření zbytku trati k vozovně, snad upraví i tohle). Dobré řešení s tlačítkem, i když mohlo být použito dotykové vzor Mánes.
- Nápad s asfaltovým přejezdem křižovatky přišel až dodatečně - již zadlážděná plocha se tak znovu rozebírala. Jiné směry nejsou upraveny vůbec, včetně budoucí páteřní cyklotrasy A16.
- Zmatené střídání režimu na trase (cyklopruh-nic-cyklopiktokoridor-zastávka-nic-cyklopruh-stezka po chodníku). Na to že jde o novostavby to mohlo být lepší.
- Červený nátěr v Pelléově je opět plastický-hrbolatý. Dvě oddělující s meziprostorem a odrazkami zabírají 40 cm a zužují průjezdný profil natolik, že auta běžně jezdí levými koly až za odrazkami (krásně zachyceno i na vaší fotce!), tedy nebezpečněji a blíže cyklistům, než kdyby tam byla čára jen jedna.
- V návazném úseku Badeniho chybí jakékoli opatření nebo aspoň značka upozorňující na cyklisty.
Přesto, buďme rádi, že se udělalo aspoň něco (navzdory hloupým a zastaralým normám a celkové ignoranci cyklistů ze strany investora i projektantů).
Vratislav Filler 17. 9. 2010, 09:36
Mirek: Nechtěl jsem k tomu zatím nic moc psát, jen poopravím jednu drobnost: Asfaltový pruh byl v projektu, jen ho při realizaci přehlédli (jako víc věcí) a dlažba se rozebírala po reklamaci projektanta cyklo.
pekas 17. 9. 2010, 10:02
Mirek: "Auta běžně jezdí levými koly až za odrazkami" proto, že ač je tam zákaz zastavení, jiná auta tam parkují. Takže až někdo pojedete okolo, můžete prozvonit 156, ať se tam řidiči rychle naučí nestát.
squish 17. 9. 2010, 10:26
Celkově ta Hradčanská je pro cyklisty pozitivní ale na druhou stranu, na to že se tam v podstatě celá ulice tvořila od začátku, tam mohlo být něco daleko lepšího. Mohla to být výkladní skříň Prahy co se týče podpory cyklistů. Takhle je to jen takový další polotovar. Škoda
Herma 17. 9. 2010, 15:05
Přidávám se k Mirkovi, navíc semafor nutí zastavovat ve svahu. Nejhorší je ale vyvrhnutí na dlažbu Badeniho ulice odkud se v podstatě nedá legálně pokračovat na cyklostezku do Letenského parku.
squish 17. 9. 2010, 16:40
Herma: Přikázaný směr rovně tam nevidím, takže tam můžu klidně zahnout i doleva a pak tím přejezdem najet do Letenského parku.
Jirka 17. 9. 2010, 16:52
Nejlepsi je, ze to lide pouzivaji. Dneska rano jsem kole 8:30 sel od metra. A nez jsem k tomu semaforu dosel (3minuty?), tak projelo napric 11cyklistů.
Mirek 18. 9. 2010, 10:53
Jirka: Ano, potvrzuji. To je důkaz, že "dopravní indukce" funguje i u cyklistů.
squish 28. 9. 2010, 16:29
Dnes jsem šel kolem a zrovna jel obousměrkou cyklista. Je vidět, že je to správná věc na správném místě :)
http://squish225.rajce.idnes.cz/nastenka/#P1030180.jpg