Do práce na kole 2014 – pojedete?

Publikováno: 31. března. 2014, min. čtení
Aktualizováno: 16. ledna. 2021
Publikováno: 31. března. 2014, min. čtení
Aktualizováno: 16. ledna. 2021

Od 17. března běží na stránce www.dopracenakole.net registrace týmů pro nadcházející, v pořadí již čtvrtý, ročník stejnojmenné soutěže – Do práce na kole. Cílem akce pořádané pražskou iniciativou Auto*Mat je snaha omezit zbytečné zahlcování měst automobily každodenní cestou do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice.

Soutěž bude probíhat během května a zúčastnit se jí můžete i vy, stačí sestavit tým (2 – 5 členů) v rámci vašeho pracovního koloktivu a zaregistrovat se na zmiňované stránce. Tento rok se předpokládá opět vyšší účast než v roce předešlém, soutěže se zúčastní 17 měst – oproti 11 městům z roku 2013.

Stejně jako v minulých letech vyhrají nejpilnější cyklisté zajímavé ceny. Soutěží se v mnoha kategoriích – v pravidelném dojíždění, kreativitě a v kategorii o největší cyklistickou absurditu. Oceněny budou také firmy, které své zaměstnance při dojíždění do práce na kole nejvíce podpoří. K tomu je zřízena kategorie cyklozaměstnavatel roku. Každý zaregistrovnaý účastník navíc získá tričko z biobavlny s originální grafikou kampaně.

Novinky v roce 2014

Změnou patrnou na první pohled je především přehlednější web celé kampaně, který prošel kompletním redesignem. Pro zjednodušení procesu registrace je také nově možno použít váš login z minulého roku. Pro pravidelné účastníky soutěže tak odpadá nutnost procházet procesem registrace zcela od začátku. Týmy si ale budete muset sestavit znovu.

Zvláštní cena Cyklisté sobě

Letošní soutěž zaměřená na přívětivost Prahy pro jízdu na kole bude provázána s platformou Cyklisté sobě. Ta je určena pro efektivní řešení míst problémových pro cyklisty. Hodnocenými příspěvky v soutěži tak budou právě podněty na řešení problémů, prezentované účastníky Do práce na kole v rámci platformy Cyklisté sobě. U těchto podnětů je také slušná šance, že i když neobdrží žádnou cenu, místní skupiny Cyklisté sobě se zasadí o jejich řešení.

Přijde-li vám nicméně tato soutěž příliš seriózní, stále budete moct vyfotit a poslat cyklistickou absurditu, podobně jako vloni.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, 2015-2025 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat