Výzva Do práce na kole startuje již za dva týdny

Publikováno: 21. dubna. 2024, 2 min. čtení
Úvodní foto: DPNK
Publikováno: 21. dubna. 2024, 2 min. čtení
Úvodní foto: DPNK

Již jen několik posledních dní zbývá do začátku tradiční květnové výzvy Do práce na kole, kterou pořádá spolek AutoMat. Letos již počtrnácté.

Cílem výzvy, které je magazín Městem na kole mediálním partnerem, je podpora udržitelných a aktivních způsobů pohybu po městě, jako je jízda na kole nebo pěší chůze. Spolek AutoMat chce dle svého sdělení výzvou motivovat více lidí k vyzkoušení aktivních způsobů dopravy do práce nebo do školy. A zároveň s pomocí této výzvy aktivní pohyb po městech propagovat.

Během výzvy jsou navíc vyhodnocována data, která mohou do budoucna pomoci městům s dalším rozvojem infrastruktury pro bezmotorový pohyb po městech.

Součástí výzvy je i řada soutěžních kategorií, které mohou sloužit jako netradiční forma firemního teambuildingu. Řadě účastníkům tak startovné platí jejich zaměstnavatelé. Soutěží ale i samotné firmy nebo města o prvenství v co největší přátelskosti vůči cyklistické dopravě. Součástí vyhodnocení je pak i žebříček cyklozaměstnavatel roku a cykloměsto Do práce na kole roku. Součástí hodnocení měst je metodologie CykloRank Česko, na jejíž přípravě spolupracoval minulý rok i online magazín Městem na kole.

Všichni účastníci výzvy pak obdrží startovní balíček, jehož součástí jsou i trička s motivem aktuálního ročníku soutěže. Autory letošního designu jsou grafičtí designéři Petr Kněžek a Šárka Blažková, kteří se inspirovali především estetikou dopravního značení.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Komentáře k článku

MaT 22. 4. 2024, 06:57

No já se letos asi nezúčastním. Sám sice nemám problém dosáhnout i 100% pravidelnosti, ale pokud už se přidá i někdo z kolegů (a pro jednotlivce to nejde), tak těm se zdaleka tak často jezdit nedaří. A posledně se mi ani ten design trička vůbec nelíbil - to rok před tím (to černé) ještě vypadalo celkem dobře. Že by nám startovné platil zaměstnavatel, to asi taky nehrozí. Takže dalo by se říci - příliš drahé tričko. Ne zrovna user friendly webová aplikace a celkem nepřehledné nahrávání GPX souborů do ní. Budu raději dál jezdit čistě pro radost a vlastní zdraví a snad aspoň párkrát za ten květen se někdo z kolegů a kolegyň přidá i bez soutěže. :-)

újezďák 22. 4. 2024, 13:00

Mat ... tak :) Jezdil jsem dávno před "doprácenakole" v rámci toho i několik průkopnických ročníků a samozřejmě jezdím pravidelně dál. Doba se značně posunula, včetně těch různých aplikací " pohybem na charitu" a tak bych řekl, že se soutěž poněkud "přežila" zejména v té náborové formě :) . Na druhou stranu nepopírám, že když jsem v prvním ročníku sháněl kolegy do soutěže tak to byla v baráku se stovkami zaměstnanců řehole složit tým a v dalších už to " šlo samo". Dneska máme garáže plné kol a po 14 letech v této firmě už nejsem za podivného exota a spíš mám občas problém se ráno dostat do sprch. Prostě soutěž byla fajn, ale je to za mnou a lidi jezdí...

David 22. 4. 2024, 23:06

Já moc nechápu to započítáváni pěšáků, bruslařů a všemožných samohybů. Když se řekne Do práce na kole, evokuje mě to jízdu na kole, a ne ranní procházku s pejskem. Docela mě to odrazuje...

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat