Rada Prahy 8 schválila dostavbu chybějícího úsek cyklostezky A2 podél Povltavské ulice. Nová, 600 metrů dlouhá stezka spojí Libeň s Trojou a nahradí tak úzkou cyklostezku podél rušné Povltavské ulice. Ta je pro obousměrný provoz cyklistů směr Libeň úzká, kvůli čemuž zde byl vyznačen cyklopruh ve vozovce. Výstavba nové stezky by měla začít již letos, Praha 8 již disponuje stavebním povolením. Plán na novou polohu stezky podél vody se v minulosti nevyhnul kontroverzím.
Má také dojít k obnově asfaltu na navazujícím kilometrovém úseku stávající cyklostezky A2 a A26 U Českých loděnic, tedy od Libně až po Povltavskou. K rozšíření a zpevnění povrchu dochází aktuálně také na kilometru cyklostezky na Rohanském ostrově. Páteřní cyklotrasa A2 tak na Praze 8 tak bude značně pohodlnější.
I když radní Prahy 8 Tomáš Slabihoudek (TOP 09) uvedl zprávu jako „Skvělou zprávu pro rekreační cyklistiku na severu Prahy!„, jedná se o dobrou zprávu i pro dopravní cyklisty a cyklistky. Těch tu dle dat Do práce na kole jezdí velmi významné množství.
Segregace dopravy pěší a na kole v tomto úseku zavedena nebude, cyklostezka bude mít kvůli své stísněné poloze malou šířku. Současná „cyklostezka“ oddělená je, ale především dopravním značením. Reálně je zde pro pěší koridor široký necelý půlmetr, tudíž se prakticky jedná o stezku sdílenou. Navíc byl hmatný pás navržen v poloze, kde po něm musí projíždět každý jedoucí po stezce.
Celou akci financuje dotace od pražského magistrátu, který v posledních letech razantně navýšil částku na pěší a cyklistickou dopravu.
Konkrétní úsek naleznete na naší mapě zde.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Jan Fiala 12. 3. 2021, 14:51
4
Není to sice moc široké, ale za 20 let se Povltavská zavře pro auta a situace se zlepší.
Mamut 12. 3. 2021, 17:05
2
A opraví se taky někdy úsek okolo přístavu 18600?
Petr K. 12. 3. 2021, 17:42
3
1
No sláva! Současné vedení by nebylo tak špatné, kdyby lidi respektovali že je to cyklojednosměrka. Skoro pokaždé když jsem tam jel ve správném směru od Libně mi do protisměru vjel nějaký bambula, co nedokáže pochopit jasnou značku. Jednou tak agresivně, že jsem si kvůli němu v tom nejužším bodě sedřel ruku o to "ideálně" vysoké zábradlí. Za to bych tam dával pokuty...
Michael 12. 3. 2021, 22:38
5
Počítám, že tohle bude největší realizace samostatné nové stezky pro cyklisty v Praze v tomhle roce ?. Marnost, nad marnost. Mně osobně nedělá problém jezdit po ulicích bez integračních opatřeních, ale co nedělá problém mě, může dělat, a dělá problém ostatním...
Lei 17. 3. 2021, 08:47
1
A nebude tady brzy okruh?
mm 17. 3. 2021, 15:58
5
6
Mě to tedy netěší vůbec. Praha přijde o další alespoň malou městskou divočinu s romantickou pěšinou na které se nachazejí krasné industrilaní relikty jako jsou železná oka zapuštěná do dlažby. Navíc chodci zase ostrouhají. Zmizí bezpečná pěšina podel Vltavy kde člověk nemusel neustále uskakovat, a dávat pozor na děti aby je nesejmul některý z rekreačních cyklistů, kteří mají pocit že jim všichni a hned musejí jít z cesty protože jsou přece na cyklostezce. Cykloinfrastruktura dělaná na úkor chodců a ne aut je kontraproduktivní.
josuk 21. 3. 2021, 17:10
https://zdopravy.cz/kudy-povede-vlasta-pokracovani-prazskeho-vnitrniho-okruhu-rozdeluje-koalici-11803/
Ať s tunelem nebo v patře (ve videu někde po 10.minute) nic jiného pro cyklisty tam zřejmě stejně nebude.
Bohdan 1. 4. 2021, 13:37
2
Dle mého by bylo mnohem lepší řešení upravit cyklostezku horní, aby se tam dalo jezdit třeba i obousměrně, když se někdo bojí jet po cestě nebo je s dětmi. Jelikož je tam 50 km/h, zábradlí je tam zbytečné, zbytečné tam jsou i ty lampy. A stezku kolem Vltavy bych nechal, jak je.