Podél severojižní magistrály v Praze vznikne mezi Kačerovem a Spořilovem lávka Bike Snake pro pěší a cyklisty. Přemostění tak spojí Pankrác a Kačerov s Roztyly a zbytkem Jižního Města. Mezi oběma částmi je nyní možné se přímo dostat pouze autem nebo metrem. ČTK to sdělil mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Magistrát nyní chystá studii, která poslouží městské firmě Technická správa komunikací (TSK) k vypsání zakázky. Město nyní staví rovněž Štvanickou lávku pro pěší a cyklisty, která spojí přes Štvanický ostrov Holešovice s Karlínem.
„Chodcům a lidem na kole stojí v cestě Jižní spojka s mimoúrovňovou křižovatkou, železnice, depo metra a garáže autobusů. Autem a metrem je tato trasa přímá, komfortní a kapacitní. Novým mostem chceme tuto možnost nabídnout i těm Pražanům, kteří by volili jiné druhy dopravy,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Severní napojení lávky je naplánováno severně od Michelské ulice a na jižní straně pak vyústí na okraji zástavby na Spořilově. Odtud budou moci lidé pokračovat dál na jih města nebo se přes již existující lávku dostanou rovněž na Roztyly. Jedná se o spojení v koridoru plánované páteřní cyklotrasy A4. Lávka bude z ekologických materiálů, kterým je tzv. kompozitní dřevo, a z ultra-vysokohodnotného betonu, z něhož bude část, po které lidé půjdou či pojedou. Pilíře budou ocelové.
Na stavbu v současné době město připravuje studii. TSK pak následně vypíše tendr formou veřejné soutěže tzv. Desing and Build. Při ní vybraná firma dodá projekt a následně ji vybuduje.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Tomáš 17. 9. 2022, 00:53
6
11
Přišlo by mi městotvornější vzít pruh na magistrále
Michal 17. 9. 2022, 01:09
11
Mě určitě ne. V cestě stojí dálniční křižovatka Magistrály a Jižní spojky. To by bylo jen pro odvážné...
Kuba 17. 9. 2022, 08:19
6
6
Chápu, že to někomu může pomoct a že to bude o něco lepší a pohodlnější, než dnešní trasa za depem ulicemi Na Nivách, Podle Kačerova a Sliačská. Na Roztyly i kratší, na Spořilov asi jak kam, někam o chlup kratší, jinam nastejno.
Ale bude to na cykloinfrastrukturu relativně velkej a drahej projekt. Přičemž výsledkem bude kilometr stezky v místech, který jsou už dneska na Prahu 4 relativně průjezdný. Kterej navíc nemá moc na co navázat směrem do centra.
Jako z třešničky na dortu, kdybych viděl soustředěný úsilí dotáhnout pokud možno plošně všechny levnější opatření v celým městě (30 zóny nebo plošná 30 jako základ s povolenou vyšší rychlostí jen tam, kde je to opravdu bezpečně možný, mj. i díky bezpečně oddělený infrastruktuře pro kola a chodce), automatický cykloobousměrky až na pár opravdu odůvodněnejch výjimek, opravdu bezpečný parkování kol (a aspoň jednoduchý stojany hustě ve všech MČ), automatický zahrnutí bezpečný oddělený infra do všech větších novejch projektů, atd., bych z toho měl radost.
Tváří v tvář tomu, jakej boj je o samozřejmý maličkosti, že i velký projekty obsahujou průšvihy typu ochranný pruhy na směrově rozdělený komunikaci se dvěma a víc pruhy pro auta každým směrem, nebo piktogramy v dveřní zóně, beru tohle jako signál, že jim záleží daleko víc na velkejch projektech, který jim přijdou sexy, než na lidech na kole a jejich bezpečnosti... Jasně, občas se objeví i ty malý "nesexy" věci udělaný dobře a to je super. Ale bohužel je to spíš výjimečný a je to výsledek náhody nebo toho, že si toho někdo všimnul a ohlídal si to, protože pro něj osobně je to důležitý místo. Těch průšvihů, i v nově předělávanejch věcech, je zkrátka moc na to, abych věřil, že jsou to úlety a ne standard.
Nechat se odbýt třešničkou, zatímco jiní sežerou skoro celej dort? To se mi fakt nechce...
Vratislav Filler 17. 9. 2022, 12:11
4
Myslím, že ve zprávě chybí informace, že lávka je součástí uvažované trasy A 4 z centra přes Pankrác na Chodov, kopírující vlastně metro v nejvytíženějším dopravním směru v Praze. Samozřejmě s tím, že další úseky - a to v obou směrech - je třeba začít připravovat (z "desátých" let je tu v tomto směru jen kousek stezky podél Budějovické ulice).
Kuba 17. 9. 2022, 12:29
1
Vratislav Filler: Díky za doplnění, to tu odříznutost zmíněného úseku trochu zmírňuje (jestli a pokud se to podaří). Ale ta třešnička na dortu bez dortu IMO platí i tak, pokud se zároveň nemluví o plošným bezpečným zprůjezdnění aspoň P4.
Jiří Motýl 17. 9. 2022, 14:38
1
VF: Ve zprávě ta informace je. :)
Jen Tak 17. 9. 2022, 18:41
1
2
za me to teda je dost zasadni zlepseni. Momentalne v tomhle smeru vetsinou jedu po magistrale, ikdyz vim, ze to je ilegal a vosajslich, ale je to proste pohodlnejsi, nez ta klickovana, kostky a kopce kolem depa. Tahle lavka by me z magistraly v tomhle useku dostala. ?
Tomáš 17. 9. 2022, 19:03
1
5
Jinak abych podpořil svůj názor ohledně magistrály - tam by se samozřejmě muselo udělat nějaké chráněné řešení. Nevěřím, že to nejde, jen by to asi znamenalo nějakou nepříjemnost pro auta. Ale pokud to s cyklodálnicemi myslíme vážnš, tak prostě přímější cestu s lepším sklonem z Jižáku než magistrálu nenajdeme.
A skoro si říkám, že udělat třeba pruhy středem magistrály s tím, že před jižní spojkou by se na ně jezdilo mimoúrovňově a po jižní spojce nepřímými odbočeními tak, že by cyklista prostě přejel s nově vzniklými přechody, by investičně nebylo tak náročné a srovnatelné s tím, kolik by stál tenhle most.
pekas 29. 9. 2022, 01:12
Tak bylo by to pěkné, ale jak dlouho by nám to s ohledem na náklady omlacovali o hlavu? Jako svého času cyklostezku ve Vysočanech? Lepší by bylo spočítat náklady, vzít ty peníze a rozdělit je na kupu menších projektů, které by měly přínos pro víc uživatelů v různých částech města. Ale jako vize je to super.
Vladimír 4. 1. 2023, 13:58
Výborný návrh. Konečně něco přínosného pro propojení Jižního Města a Spořilova směrem do centra. Doufám že se podaří projednat. Využíval bych pěšky i na kole.
komentář