Nákladní bikesharing Cargoroo získal investici 10 milionů Eur

Publikováno: 20. dubna. 2023, 2 min. čtení
Úvodní foto: Cargoroo
Publikováno: 20. dubna. 2023, 2 min. čtení
Úvodní foto: Cargoroo

Amsterdamský poskytovatel sdílených nákladních elektrokol Cargoroo získal na sklonku loňského roku financování ve výši 10 milionů eur. Tato amsterdamská firma je lídrem na trhu s elektrickými sdílenými nákladními koly. Aktuálně funguje v deseti evropských městech – na belgickém, německém, nizozemském a anglickém trhu.

Dne 12. prosince oznámila nizozemská společnost Cargoroo, že získala finanční prostředky ve výši 10 milionů eur od společností Participatiefonds Duurzame Economie Noord-Holland (Fond pro účast na udržitelném hospodářství Severního Holandska), The Sharing Group, Fairtree Elevant Ventures a dalších. Společnost poskytuje sdílení nákladních kol ve stylu „bakfiets“, která jsou bezpečná, cenově dostupná, ekologická a pohodlná. Kola jsou přítomnav předem vybraných lokacích a lze si je pronajmout prostřednictvím aplikace.

Investice společnosti Cargoroo umožní v roce 2023 rozšířit flotilu nákladních e-kol, která jich v současnosti čítá 700. Společnost plánuje do svého portfolia přidat francouzský Lyon. Rozšíří dosavadní působení v Berlíně, Antverpách či Nizozemsku. Jen za rok 2022 uživatelská základna Cargoroo vzrostla o 300 %. Vzdálenost, kteří uživatelé se žlutými nákladními koly ujeli se přesahuje 1.500.000 kilometrů.

Pomáhají městům snižovat potřebu aut

Společnost byla založena v roce 2018 a inspirovala se typickou nizozemskou aktivitou – vozit děti do školy na nákladním kole. Platforma je určena pro všechny, kteří čas od času potřebují přepravní kapacitu navíc – ať už pro děti nebo větší náklad.

Podobných půjčoven nákladních kol po Evropě funguje více. Například ve Vídni provozuje město službu „Grätzlrad Wien“. Občané si mohou po celém městě půjčovat několik desítek nákladních kol různých druhů. Veřejná půjčovna nákladních kol několik měsíců v roce 2021 zkušebně fungovala také v Brně.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

MaT 22. 4. 2023, 18:36

A když v tom Brně fungovalA, tak to znamená, že už nefunguje? Zkušení provoz se neosvědčil? Došlo financování? Nebo to mělo jiné důvody?

Zdenek X 24. 4. 2023, 09:08

@MaT: je o tom cela dloooouuha zprava. Bez dotace ekonomicky nesmysl. Autori zpravy uvadeji, ze to bude fungovat pri dotaci 40-50% obratu (a to ani nepocitaji, ze to bude vyzadovat nejakeho dalsiho statnihu urednika, ktery cerpani takove dotace bude hlidat). Srovnej s pujcovnami aut, kterych je mraky a funguje to paradne (pujcoval jsem si uz "dodavku-vrak" i krasnou "dodavku-mikrobus") a zadny stat to nepotrebuje.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat