Spolek Plzeň na kole informoval, že Správa železnic doplnila na nádraží v Plzni Slovanech cyklostojany. Jejich absence na nově rekonstruovaném nádraží byla letos v březnu spolkem kritizována.
Na zastávce byly doplněny kvalitní cyklostojany umožňující opření kola o rám a uzamknutí široké škály typů jízdních kol. Spolek zároveň ve svém vyjádření poděkoval všem, kteří se na zlepšení parkování kol na zastávce Slovany podíleli.
Původní projekt rekonstrukce nádraží přitom s umístěním cyklostojanů nepočítal. „K Vašemu podání Vám sdělujeme, že se v projektové dokumentaci ke stavbě ‚Uzel Plzeň, 5.stavba Lobzy Koterov‘ s umístěním stojanů na kola neuvažovalo,“ sdělila tehdy Eliška Dvořáková za Správu železnic.
Nejedná se o jediné místo, kde Správa železnic dodatečně doplňovala cyklostojany k nádražím. Po medializaci tématu magazínem Městem na kole Správa železnic postupně doplnila cyklostojany i na nově opravovaná pražská nádraží: Vysočany, Vršovice, Eden, Zahradní město, Hlavní nádraží – podchod směr Žižkov. Na řadě těchto nádraží byly následně zřízeny i stanice pro půjčení/vrácení sdílených kol.
U novějších staveb jako nádraží Praha-Bubny či zastávka Praha-Výstaviště se se stojany na kola počítá již jako se samozřejmostí. Na připravovaném terminálu Smíchov je počítáno i s kolárnou i běžnými stojany.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz