Správa železnic po apelech doplnila cyklostojany na nádraží ve Vysočanech i Vršovicích

Publikováno: 08. března. 2023, 3 min. čtení
Aktualizováno: 04. března. 2023
Publikováno: 08. března. 2023, 3 min. čtení
Aktualizováno: 04. března. 2023

Správa želenzic doplnila parkování kol k dalším železničním stanicím v Praze. Jde o nádraží Vršovice a Vysočany. Stalo se tak i po několika článcích Městem na kole, kde jsme na absenci legálního parkování kol upozorňovali. Správa železnic se dříve několikrát vyslovila, že stojany na kola v blízkém horizontu neplánuje a zvažuje zlepšování parkování kol až u zcela nových projektů.

Parkování kol je tak nyní doplněno ke všem nejnovějším železničním stavbám a rekonstrukcím v Praze: nádraží Vršovice, Eden, Zahradní Město, Vysočany i nový podchod z Hlavního nádraží na Žižkov. U novějších staveb jako nádraží Praha-Bubny či zastávka Praha-Výstaviště se se stojany na kola počítá již jako se samozřejmostí.

Správa železnic původně s parkováním kol u právě dokončovaných pražských železničních projektů nepočítala. Po článku Městem na kole z letošního léta se věci začaly hýbat, stojany přibyly u stanice Zahradní Město i u žižkovského podchodu na Hlavní nádraží. Lze spekulovat, že za změnou přístupu může stát i ministr dopravy Martin Kupka (ODS), který nápravu na konci srpna slíbil ve svém tweetu:

U nádraží Vysočany u vstupu do podchodu je nově 10 stojanů s kapacitou 20 kol. Na vršovickém nádraží lze u 7 stojanů zaparkovat až 14 kol.

Díky novému parkování pro kola vznikly u nádraží také nové stanice pro sdílená kola, což umožňuje lepší navázání na hromadnou dopravu:

  • Stanice Zahradní Město: Rekola i Nextbike
  • Stanice Eden: Rekola i Nextbike
  • Nádraží Vršovice: Rekola i Nextbike
  • Hlavní nádraží – u podchodu na Žižkov: Rekola i Nextbike
  • Nádraží Vysočany: čeká se na dokončení
Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Martin P. 20. 3. 2023, 23:07

Ještě by bylo fajn, kdyby se k Hlavnímu nádraží dalo dojet legálně. Pokud možno ze všech směrů bez velkého objíždění. Taky by nebyla špatná nějaká mapka a rozcestník.

Já často jezdím z Opletalky do vestibulu na metro. Vzhledem k tomu, že to, pokud vím, není legalizované nikudy, tak se prostě co nejohleduplněji proplétám mezi chodci tou nejkratší trasou. Ale kdyby to někde bylo legalizované s plynulým nájezdem a proznačené a chodci by s tím mohli počítat, cítil bych se příjemněji. Zatím to řeším tak, že se víceméně úspěšně vyhýbám dopravním špičkám, kdy by ta kompetice byla oboustranně nepříjemná.

Pokud jde o stojany, uvítal bych výměnu drátolamů u pokladen za podkovy, ale to asi je zatím jen zbožné přání. Úplně super by bylo rozmístění dalších jednotlivých kusů po různu v hale, například u prodejen. Ani nevím, komu o to napsat. Asi by taky trvalo, než by se to vžilo a začalo víc využívat. Já už jsem si taky odvykl a přestal s tím počítat. U Billy jsem občas zamykal skládačku k nízké kovové chromované obrubě/nárazníku. U té skládačky se to takhle udělat dá, u normálního kola těžko. Teď už ale stejně raději nakupuju jinde.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat