Od komunálních voleb uběhl již téměř rok a my se ptáme pražských radních pro dopravu Prahy 1 až Prahy 22. Jaké jsou jejich plány s cyklistickou dopravou? Pokračujeme s městskou částí Praha 12, která má 56 tisíc obyvatel a zahrnuje Modřany, Komořany, Kamýk či Točnou. Na naše písemné dotazy odpovídá Lenka Vedralová, radní pro dopravu za ANO 2011.
Plánujete v nadcházejících letech výstavbu nové cyklostezky? Naši čtenáři by rádi viděli například cyklostezku podél Lhoteckého potoka v Modřanech.
V současné době jsou projednávány nové cyklostezky (jedná se o oblast Cholupický vrch, Modřany a Točná). Cyklostezka podél Lhoteckého potoka zatím nebyla vytipována. V rámci průzkumu její prioritu posoudíme.
Chystáte se zlepšit prostupnost pro průjezd kol? Například pomocí cykloobousměrek?
Ano, samozřejmě se stále snažíme zlepšovat podmínky pro všechny účastníky dopravního provozu. Se zaváděním cykloobousměrek nemáme dobré zkušenosti, proto je povolujeme pouze v případě, kde to umožňují místní poměry a má logickou návaznost na cyklotrasy nebo cyklostezky.
Je v plánu doplňovat stojany na kola?
Stojany na kola postupně doplňujeme i s ohledem na požadavky občanů.
Usilujete o hustší síť sdílených kol?
Myšlenka bikesharingu je zajímavá a v mnoha situacích přínosná. Se zkušenostmi, které dosud máme, zatím neusilujeme o hustší síť. Je třeba, aby byla služba více propracovaná. Poté budeme rádi spolupracovat na zahuštění.
Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole?
Neustále se zabýváme bezpečností a zlepšováním podmínek pro jízdu na kole. Vzhledem k tomu, že všechny cyklostezky nejsou ve správě městské části Prahy 12, není v našich silách zlepšit podmínky kontinuálně.
Která změna v aktuálním volebním období nejvíc pozitivně ovlivní pěší a cyklodopravu ve vaší městské části?
Nejvýraznější vliv bude mít stavba Modřanského Cukrovaru, kdy se bude revitalizovat oblast okolí řeky a s ním i stávající stezka.
Jaké zahraniční město je pro Vás v oblasti dopravy inspirací?
Paříž, Barcelona, Nizozemí.
Pohybujete se někdy městem na kole? Proč ano, proč ne?
Ano, využíváme v dopravě i kolo. Člověk není vázaný na časy odjezdů MHD (obzvláště v okrajovějších částech). Hlavně v době špičky bývá použití kola výhodnější a rychlejší. Proti by mohl být nepříznivý profil Prahy, když se člověk přesouvá na delší vzdálenosti, a počasí.
Sledujete náš magazín?
Ne, dozvěděli jsme se o něm až po vznesených dotazech.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Timur 19. 11. 2023, 11:17
11
Je vidět, že paní věnovala odpovědím spoustu času :)
Tomáš 19. 11. 2023, 11:21
10
Plural majesticus? Nicmene je fascinujici odstin, kfy ODS je aktivne hostilni a ANO sice vsechno odkejva, ze je to super, ale pak rekne, ze nic neudela. Zajimaly by me ty negativni zkusenosti s cykloobousmerkami.
Jan Fiala 19. 11. 2023, 11:37
12
Točná? Proč stavět stezky po lesích? Stezky jsou hlavně potřebné v místech silného provozu aut, tam pomůžou všem.
mirek 19. 11. 2023, 14:02
16
Ty odpovědi generovala AI, že jsou to takové obecné řeči? Pro všechny politiky je prý vzor Nizozemí nebo Barcelona, ale nikdo z nich se tam ničím neinspiruje.
mirek 19. 11. 2023, 14:07
13
1
Kdy bude dokončeno těch chybějících 100 metrů na mostě přes okruh na stezce mezi Cholupicemi a Břežany?
Kdy budou návaznosti na cyklostezku Šabatka na Komořanské ulici?
Kdy budete řešit nebezpečné parkování na cyklostezce u nádraží Komořany?
Kdy opravíte cyklopruhy na Novodvorské, zmršené při stavbě tramvaje na Libuš?
Jak to vypadá s propojením dvou kousků trasy A214 přes Kamýk?
radek 19. 11. 2023, 16:30
9
Z rozhovoru jsme se nedozvěděli nic konkrétního, pouze obecné jednověty, tak konkrétně, kdy se dočkáme zkapacitnění nejužšího profilu modřanské cyklostezky mezi Nádraží Modřany a přejezdem žel. tratě? to bylo slibováno mnoho let a kde nic tu nic, bude pokračování cyklostezky od portálů komořanských tunelů někam dál na Závist nebo je vyhovující její vyústění na frekventovanou Komořanskou silnici? Půjde někdy objet Točenské letiště slušnou cyklostezkou, nebo budeme navždy muset jezdit z Čihadla dolů stále jen po poli a zarostlou pěšinou??
Ondra 19. 11. 2023, 16:36
5
Na P12 mě napadá docela důležité dva body a oba se týkají sídliště v Kamýku:
- jak Kamýk napojit cyklostezkou směrem k OC Novodvorská
- jak Kamýk napojit cyklostezkou s páteřní trasou A2.
Podle mě dvě nejvíc zásadní propojení v oblasti.
Ondra 19. 11. 2023, 16:37
8
A ještě jeden dovětek. Praha 12 má spoustu místa v uličním profilu. Tam lze stavět cyklostezky bez nutnosti rušení parkovacích míst. Velký potenciál.
Adam Bílek 19. 11. 2023, 18:52
8
1
Nerozumím, co znamená tato odpověď:
Myšlenka bikesharingu je zajímavá a v mnoha situacích přínosná. Se zkušenostmi, které dosud máme, zatím neusilujeme o hustší síť. Je třeba, aby byla služba více propracovaná. Poté budeme rádi spolupracovat na zahuštění.
Jaké zkušenosti s ním mají? Jak musí být propracovanější?
Chce to doplňující odpovědi.
David 20. 11. 2023, 00:01
8
Tady bych raději po doplňujících informacích nepátral.
Marcela 20. 11. 2023, 10:26
2
Kdyby jste raději obnovili dopravu autobusem 165 z Jižního města na Zbraslav. Tramvaje toto nenahradi. Musí se několikrát přestupovat a pro lidi, kteří chodí v Modřanrch na Polikliniku je to dost náročný na přechody po schodech a daleko.
Zbyněk 20. 11. 2023, 15:52
3
"Ano, samozřejmě se stále snažíme zlepšovat podmínky pro všechny účastníky dopravního provozu. Se zaváděním cykloobousměrek nemáme dobré zkušenosti, proto je povolujeme pouze v případě, kde to umožňují místní poměry a má logickou návaznost na cyklotrasy nebo cyklostezky."
A proto je cyklotrasa A214 rozseklá vejpůl. Dříve vedla ke Kamýckému lesu, dnes ani to ne, protože jednosměrka. Cykloobousměrka nejde ani na stávající cyklotrase...
https://en.mapy.cz/s/kahucecada
https://en.mapy.cz/s/dacosepuno
Jiří Kadlec 20. 11. 2023, 19:14
1
V rozhovoru je na otázku "Která změna v aktuálním volebním období nejvíc pozitivně ovlivní pěší a cyklodopravu ve vaší městské části?" odpověď: "Nejvýraznější vliv bude mít stavba Modřanského Cukrovaru, kdy se bude revitalizovat oblast okolí řeky a s ním i stávající stezka.". Tušíte někdo, jestli revitalizace stávající stezky znamená i její rozšíření? Právě naproti komínu od bývalého cukrovaru (podél železniční trati) je ten kriticky úzký úseky cyklostezky A2.
Ondra 20. 11. 2023, 20:06
@Jiří Kadlec - to si neumím představit jak, když je cyklostezka až za tratí
Zbyněk 20. 11. 2023, 21:46
4
Místo starého nádraží bude jen dvoukolejná trať. Kus z kolejiště si ukousne Skanska, s rozšířením stezky se počítá.
Michal 21. 11. 2023, 17:34
S tou A214 - já jezdím ulicemi Ke Lhotckému lesu, Pšenčíkova, Zdislavická, Písnická, Libeřská, Mařatkova a přes parkoviště k přechodu přes Mariánskou do Nad Zítiším. Je to celkem v pohodě oběma směry.
komentář