Brno uzavřelo čtyřletou smlouvu s poskytovateli sdílených kol Rekola a Nextbike, podle které si mohou uživatelé a uživatelky půjčit kolo dvakrát denně zdarma na 30 minut. Místo nich platí bikesharingovým společnostem město. Na cyklistickou sezonu od jara do podzimu je vyčleněno 2,4 milionu korun, které lze po vyčerpání navýšit až do hodnoty 4 milionů korun. Letos už ale ani tyto navýšené prostředky nejsou dostatečné.
„Zatímco loni peníze stačily na pokrytí všech jízd od března do října, letos lidé využívají kola mnohem více a podporované období tak skončí kvůli vyčerpání financí už na konci září. V exponovaném období od května do srpna se počet jízd zvedl o téměř 20 %. Bohužel s ohledem na zákon o veřejných zakázkách nemůžeme jednoduše a flexibilně navýšit limit zakázky a dál jízdy proplácet. Pro rok následující ale chceme podporu bikesharingu optimalizovat a rozpočet pro tento projekt navýšit,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl (ODS).
Jízdy na sdílených kolech město pilotně podpořilo v roce 2022. Protože se nabídka setkala u lidí s úspěchem a přivedla ke službě skoro 10 tisíc nových uživatelů, uzavřelo město s poskytovateli pro roky 2023–2026 Rámcovou dohodu o poskytování služby sdílených kol – bikesharing. Možností vypůjčit si kolo zdarma chce k cyklodopravě motivovat i ty, kteří vlastní kolo nemají, nebo kdo si nejdřív chtějí cyklojízdu ve městě vyzkoušet. Pro město navíc tento projekt přináší cenná data. Má přehled o tom, kam lidé na kole často jezdí a na která místa v Brně se má při plánování cykloopatření prioritně zaměřit. Díky tomu lze lépe zacílit budoucí zlepšování infrastruktury a díky tomu zajistit v budoucnu cyklistům bezpečnější a pohodlnější průjezd městem.
Další statistiky, které přinesl letošní ročník:
Zpráva je založena na tiskové zprávě magistrátu města Brna.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
komentář