Podzimní cyklokomise

Publikováno: 05. ledna. 2025, 23 min. čtení
Úvodní foto: Městem na kole
Publikováno: 05. ledna. 2025, 23 min. čtení
Úvodní foto: Městem na kole

Přinášíme pravidelné zpravodajství o dění na pražské cyklokomisi, tedy v poradním orgánu Rady hlavního města. Tentokrát rovnou souhrn za čtyři měsíce, tedy za celé podzimní dění od září do prosince 2024.

Report přinášíme opět v podobě lehce upraveného a tříděného zápisu z jednání s občasnými redakčními editacemi. Nejedná se o přesný přepis zápisu, ten lze získat zde. Na podzim byla probírána celá řada témat.

Na komisi například probublal spor ohledně řešení cyklistických průjezdu kolem připravované Vltavské filharmonie, které je některými aktéry, např. spolkem AutoMat vnímáno jako nedostatečné. Ani cyklokomise řešení nepochválila.

Řešen byl plán na zákaz přepravy elektrokol v Pražské integrované dopravě v rámci metra, komise se vyjádřila proti tomuto záměru. Z významných projektů byl probírán nelichotivý stav realizace Vršovické drážní promenády, která hrozí fiaskem. Naopak v centru města cyklokomise doporučila prioritně pracovat na cyklistickém podjezdu mostu Legií na nadřazené cyklotrase A1.

Komise se vrátila i k dlažbě ve Vodičkově, kde se ukázalo, že řešení nepomohlo ani to, že ulicí není vedena dle cyklogenerelu žádná městská cyklotrasa, na což památkáři berou ohled. Komise ji tak navrhla doplnit, dlažba ale pro teď samozřejmě zůstane. Diskutovány ale byly i připravované rekonstrukce tramvajových tratí. U Počernické bylo vyvoláno hlasování o návrhu, o kterém bylo předem jasné, že neprojde. To se na cyklokomisi nestává často. V Ječné naopak cyklokomise i přes deklarovaný odpor Prahy 2 opět sdělila, že se do Ječné pořádná cyklotrasa nevejde a průjezd na náměstí Míru má být raději řešen Žitnou, klidně i nestavebně.

Na přetřes přišly i projekty Penty v okolí Seifertovy a Wilsonovy. Snaha byla, aby respektovaly cyklogenerel a nepohřbily možné opatření v prostoru Severojižní magistrály tak, jako se tomu stalo již u Masarykova nádraží v minulosti.

Září

Cyklo-trasa A1 Mánesův most – most Legií.

Byla představena studie IPR Praha (Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy, pozn. red.) k vedení cyklotrasy A1 mezi Mánesovým mostem a mostem Legií.

Návrh usnesení č. 14.2: Komise:

  1. bere studii „Cyklo-trasa A1 Mánesův most – most Legií“ na vědomí,
  2. doporučuje prioritně řešit podjezd mostu Legií a doporučuje RHMP (Rada hl. m. Prahy, pozn. red.), aby prostřednictvím ODO (odbor dopravy, pozn. red.) zajistila jeho prioritní realizaci.

Hlasování (8-0-0), Usnesení bylo přijato.

Cyklosčítače – nové lokality 

Byla představena koncepce rozmístění nových cyklosčítačů. V případě zájmu členové Komise zašlou připomínky k novým lokalitám (s konkrétním návrhem na zrušení navrhovaného a zřízení nového sčítače).

Návrh usnesení č. 14.3: Komise doporučuje RHMP zajistit pokračování sčítání cyklistické dopravy na území města. Za vhodné považuje zajistit také časový překryv sběru dat pomocí stávající a nové technologie.

Hlasování (8-0-0), Usnesení bylo přijato.

Vltavská filharmonie – nové připomínky

Byl diskutován projekt výstavby nové budovy Vltavské filharmonie.

Návrh usnesení č. 14.4: Komise zásadně nesouhlasí s navrženým dopravně-urbanistickým řešením projektu Vltavská – Filharmonie, které oproti současnému stavu především v oblasti nábřeží výrazně zhoršuje prostupnost uzlu zejména pro cyklistickou dopravu, ale i pro ostatní druhy dopravy. Komise dále konstatuje, že řešení s výstavbou nových tunelů je kromě významné bariérovosti velmi nehospodárné a trvale zcela znemožňuje budoucí humanizaci severojižní magistrály. Komise žádá RHMP a IPR o uplatnění doporučení Komise (v příloze č. 1 zápisu) v procesu EIA (zjišťovací řízení), resp. aby bylo ze strany investora zajištěno výrazné přepracování dopravního řešení s nahrazením tunelů uličními podjezdy v souladu s principy humanizace Severojižní magistrály a se zajištěním všech celoměstských tras i místních vazeb v odpovídajícím standardu dle TP 179 a Standardů aktivní mobility.

Hlasování (8-0-0), Usnesení bylo přijato.

Vodičkova – dlažba + cyklotrasa

Bylo diskutováno stavební řešení povrchu při RTT (rekonstrukce tramvajové trati, pozn. red.) v ul. Vodičkova. Zástupce OPP MHMP (odbor památkové péče, pozn. red.) přiblížil přístup orgánu památkové péče při vydávání stanoviska k jednotlivým uličním úsekům a historii tohoto konkrétního úseku. Upozornil, že OPP systematicky pracuje mimo jiné s koncepčními materiály HMP (Hlavní město Praha, pozn. red.), vč. platného Systému cyklistických tras.

Návrh usnesení č. 14.5:

  1. KCD (Komise pro cyklistickou dopravu, pozn. red.) vyjadřuje hluboké znepokojení z opakovaně položené dlažby v ulicích Vodičkově a Jindřišské, která je pro jízdní kola nevhodná. Nevhodnost řešení vyniká i navazujícími
    úseky (Václavské náměstí v řezané hladké dlažbě, navazující úseky obou ulic v živici) nebo místy s vhodnější dlažbou (Spálená a Křižovnická ulice).
  2. KCD doporučuje doplnění sítě celoměstských cyklotras i o ulice Vodičkova a Jindřišská pro relaci ul. (Myslíkova –) Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Senovážné náměstí (– Dlážděná – Havlíčkova).

Hlasování (7-0-0), Usnesení bylo přijato

Říjen

Drážní promenáda

Tomáš Cach komisi přednesl následující k drážní promenádě ve Vršovicích: Drážní promenáda (a liniový park) je součástí celoměstské cyklotrasy A3, její standard a podoba v rozsahu platného pravomocného územní rozhodnutí z dubna 2023 plně odpovídá Standardům aktivní mobility HMP a požadavkům na komplexní kvalitu veřejných prostranství a její příprava a realizace mají být jednou z nejvyšších priorit HMP. Navzdory výše uvedenému je v současnosti jakákoliv další příprava akce pozastavena a další budoucnost projektu je velmi vážně ohrožena, zejména propadnutím získaného pravomocného územního rozhodnutí počátkem dubna 2025 a dalšími záměry v území, resp. přístupem dalších aktérů.

Tomáš Cach upozornil že je v této věci členem autorského týmu studie a věnuje se přípravě projektu od jeho počátku.

Návrh usnesení 15.3:

Komise naléhavě apeluje na náměstka primátora pro dopravu, aby urychleně zahájil kroky, které povedou k záchraně akce Drážní promenády a zabrání její úplné nebo částečné nevratné likvidaci a zmaření celé investice.

Komise zejména žádá následující:

  • urychleně zahájit kroky směřující k formálnímu zahájení stavby Drážní promenády nejpozději do března 2025 tak, aby nedošlo ke ztrátě jejího pravomocného územního rozhodnutí (např. zahájení výstavby inženýrských sítí na pozemku HMP),
  • získat maximum z původně dohodnutého schváleného rozsahu pozemků ve vlastnictví ČR (resp. ve správě SŽ [Správa železnic, pozn. red.]) a ČD do vlastnictví HMP v tomto volebním období,
  • zahájit intenzivní jednání se SŽ, kde budou jasně vymezeny úseky a rozsahy realizace Drážní promenády v první etapě v cílovém standardu a jiné ve formě provizorního řešení do doby výstavby VRT (vysokorychlostní trať, pozn. red.) a odstavů,
  • zajistit závazek SŽ pro následné dokončení celé Drážní promenády (projekčně a realizačně) jako nedílné součásti připravovaných akcí SŽ (VRT a odstavy), které budou architektonicky i provozně kvalitativně plně odpovídat architektonické studii a současnému pravomocnému územnímu rozhodnutí Drážní promenády,
  • zahájit rekonstrukci alespoň některých historických drážních objektů, které jsou již několik let ve vlastnictví HMP – jejich citlivá oprava nebude v kolizi s dokončením Drážní promenády ani výstavbou SŽ a nevyvolá vícenáklady (naopak lze předpokládat finanční úsporu dřívější realizací),
  • zajistit zachování standardu a kvality schváleného řešení Drážní promenády v rámci veškeré další přípravy a realizace, včetně přímého dozoru investora za HMP a autorského dozoru stávajícího architektonického týmu – autorů architektonického řešení díla (v souladu s jejich dosavadním působením ve fázi studie a DUR [Dokumentace pro územní rozhodnutí, pozn red.]),
  • zajistit zahájení přípravy dokumentace pro stavebního povolení v souladu s výše uvedenými body (tj. nikoliv například metodou design and build apod.),
  • dále komise doporučuje obnovit webovou adresu draznipromenada.praha.eu se studií Drážní promenády ke stažení, která v nedávné době přestala fungovat, a průběžně transparentně veřejně informovat o dalším postupu akce.
  • Komise dále pověřuje Tomáše Cacha (hlavního architekta Drážní promenády a dosavadního koordinátora akce pro stupně studie a DÚR) jednáním s náměstkem primátora pro dopravu a žádá ODO MHMP (odbor dopravy, pozn. red.) o součinnost na jednání.

Hlasování (8-0-0), Usnesení bylo přijato

SOKP 511 (východní část okruhu kolem Prahy)

Byla představena projektová dokumentace a aktuální stav přípravy.

Návrh usnesení č. 15.4: Komise bere na vědomí informaci o stavu přípravy stavby SOKP 511 a přeložky silnice I/12 a konstatuje v některých případech nedostatečné respektování celoměstského systému cyklotras.

Komise doporučuje 1. náměstkovi primátora:

  • dále jednat o plnohodnotném začlenění tras celoměstského systému do souboru staveb SOKP 511 a přeložky silnice I/12 a jimi vyvolaných investic,
  • zahájit projektovou přípravu (TSK, případně MČ) cyklotras celoměstského systému navazujících na stavby SOKP 511 a přeložky silnice I/12 s cílem zprovoznění těchto cyklotras v maximálním rozsahu v návaznosti na zprovoznění staveb SOKP 511 a přeložky silnice I/12.

Hlasování (9-0-0), Usnesení bylo přijato.

SOKP 518 a 519 (severní část okruhu kolem Prahy)

Byla představena projektová dokumentace a aktuální stav přípravy.

Návrh usnesení č. 15.5:

  • Komise doporučuje Radě HMP usilovat v rámci další projektové přípravy staveb SOKP 518 a 519 a touto stavbou vyvolaných investic na území Prahy o plnou implementaci celoměstského systému cyklotras dle dřívější připomínky Hlavního města Prahy v řízení EIA, včetně požadavku na maximálně přímé vedení bezmotorových cest (zejména A 0
    kontinuálně v těsném souběhu s D 0) a zajištění vertikálního spojení trasy A 0 na mostě přes Vltavu a povltavských cyklotras A 1 a A 2,
  • Komise k další přípravě staveb SOKP 518 a 519 doporučuje usilovat o dodržení Standardů aktivní mobility v plném rozsahu,
  • Komise dále doporučuje usilovat o zachování časově nepřerušené průjezdnosti trasy A 2 v průběhu výstavby staveb 518 a 519,
  • Komise upozorňuje na kolizi akcí TSK č. 2950175 a 2950185 s projektem staveb SOKP.

Hlasování (9-0-0), Usnesení bylo přijato.

Cyklotrasa A5 v úseku Nádraží Libeň – Hořejší rybník 

Byl diskutován projekt modernizace železničního koridoru Libeň – Malešice.

Návrh usnesení č. 15.6:

Komise KCD doporučuje RHMP uplatnit připomínky k Modernizaci železniční trati Praha – Libeň Malešice, I. etapa v následujícím znění:

  1. MHMP požaduje vybudování smíšené stezky pro pěší a cyklisty na severní straně trati v úseku Praha – Libeň až Hořejší rybník (včetně řešení návazností) dle Standardů aktivní mobility hl. m. Prahy v šířce nejméně 4 metry,
  2. MHMP požaduje, aby SŽ do projektu zahrnula koordinaci s cyklostezkou A5 na jižním svahu trati v části Nádraží Libeň – Čelákovická a její realizaci jako kompenzační opatření.

Hlasování (9-0-0), Usnesení bylo přijato.

Průmyslová

TSK (Technická správa komunikací, pozn. red.) zodpověděla vznesené dotazy. Realizace objednávky SSZ (semafory, pozn. red.) a příčné vazby pro cyklisty byla zastavena pro vysokou finanční náročnost. Oba směry jsou nyní bezbariérové, a je legalizována jízda po chodníku, s výjimkou příčných vazeb. Další postup bude nutné projednat mezi MHMP a TSK na separátním jednání.

Návrh usnesení č. 15.7: Komise doporučuje zahájit přípravu této akce alespoň postupnými kroky po jednotlivých úsecích. Komise žádá ODO MHMP o prověření stavu přípravy rekonstrukce mostu Y525 Průmyslová I.

Hlasování (9-0-0), Usnesení bylo přijato.

Informace z TSK (Technická správa komunikací, pozn. red.)

Komise byla seznámena s aktuálním stavem přípravy projektů.

Realizace 2024:

  • A 42 Na Okruhu – Hoštická
  • Koloděje – Stupice
  • Modernizace A 2 – 2. etapa – do koordinací přibyla PVS od ČS Moll po Jeremenkova
  • BBP V Olšinách

Realizace 2025 (v závislosti na přidělení fin. prostředků v rámci rozpočtu):

  • Pitkovice – Benice
  • U Kunratického lesa A 215
  • Prodloužení A 225 podél VN Košík
  • U Záběhlického zámku A 41 a napojení na A 225
  • K Vodě – A 23 a A 411
  • Nádraží Sedlec – bude bez cyklo
  • K Cementárně – Na Drážkách (projekt je upravován s cílem snížit rozpočet i dopad na sousední pozemky)
  • Rozšíření A 1 v Radotíně
  • Dokončení A 1 u Strakonické v úseku Nádražní – U Královské louky (posledních 200 m)
  • Letňanská – historické cyklopasy (čeká se na obnovu sítě PRE)

Skutečné realizace připravované na rok 2025 budou záviset na objemu přidělených finančních prostředků na investice).

OCP Sokolovská (Ochranné cyklopruhy, pozn. red.)

Diskutována problematika vhodnosti návrhu a následné realizace ochranného cyklopruhu na komunikaci Sokolovská. Komise vzala informaci na vědomí.

Listopad

Informace z TSK (Technická správa komunikací, pozn. red.)

Komise byla seznámena s aktuálním stavem přípravy projektů.

  • Pitkovice – Benice – zpoždění na straně staveb. úřadu,
  • K Cementárně – Na Dražkách – doplněny podklady ke stavebnímu povolení,
  • Březiněves – Třeboradice – požadavek na osvětlení odmítnut THMP (nepřevezmou do správy), probíhá jednání,
  • Most Průmyslová – probíhá příprava,
  • Sedlec – zasmluvněno, předpoklad realizace na jaře,
  • Radotín – předpoklad realizace na jaře,
  • Hoštická – Na Okruhu – hrozí časové zdržení, realizace nebude letos,
  • Koloděje – Stupice – bude dokončeno letos,
  • Cyklo Povltavská – odtěžení navážek proběhne v rámci akce MČ P8 v listopadu t.r.,
  • Estonská – předáno k realizaci na odd. dopravního značení (cykloobousměrka),
  • Očekává se objednávka na cca. 40 cykloobousměrek na cyklotrasách od ODO dle požadavku KCD.

Změna SPP PID (Smluvních přepravních podmínek Pražské integrované dopravy, pozn. red.)

Komise se seznámila s navrhovanou změnu SPP PID.

Návrh usnesení 16.2: KCD nesouhlasí s návrhem DPP na zákaz přepravy elektrokol a elektrokoloběžek v metru. Přeprava různých vozidel a zařízení s bateriemi je běžná nejen v řadě systémů metra ve světě, ale i na železnici včetně úseků s dlouhými tunely. Možnost takové přepravy je důležitou součástí aktivní multimodality i pro osoby, které pro kompenzaci omezenějších fyzických možností, překonávané vzdálenosti či převýšení, využívají vozidla s pomocným elektromotorem.

Hlasování (7-0-0), Usnesení bylo přijato

Terminál Dlouhá míle

Bylo představeno a diskutováno řešení MÚK (mimoúrovňová křižovatka, pozn. red.).

Návrh usnesení č. 16.3: Komise doporučuje realizaci vedení cyklotras celoměstského systému v křižovatce K Letišti – D0 v souladu se Standardy aktivní mobility a s dodržením požadavků na bezbariérovost. Komise zde dále doporučuje vedení cyklotras v městotvorném prostředí s minimem závleků a ztracených spádů, a to i za cenu zřízení nových úrovňových vazeb přes stávající nebo nově navržené komunikace.

V případě světelně řízené křižovatky s ul. K Letišti doporučuje Komise realizovat úrovňové řešení bez zbytečných závleků a podchodů přes napojení rampy D0. V případě nové sjezdové rampy s přemostěním doporučuje Komise doplnit stezku při jižní, respektive východní straně nové komunikace, která nejpřímější možnou cestou propojí současnou chodníkovou stezku na mostu přes D0 se střední částí terminálu. Vedení severojižní hlavní cyklotrasy A517 doporučujeme vrátit do pozice přímého průjezdu při východní straně terminálu, tedy mezi P+R a terminálem.

Realizaci severojižní cyklotrasy od terminálu Dlouhá míle a cyklotrasy A16 v souběhu s novou železniční tratí doporučuje Komise provést jako nedílnou součást záměru výstavby železnice, a to včetně nového řešení křižovatky ul. Fajtlova a K Letišti, vznikající na střeše nového tunelu.

Komise žádá IPR Praha o průběžné informování o stavu projektu.

Hlasování (8-0-0), Usnesení bylo přijato.

Tramvajová trať v Počernické ulici 

Komise se seznámila s projektovou dokumentací a stavem přípravy investiční akce. Členové KCD byli informováni o historii projektu RTT (rekonstrukce tramvajové trati, pozn. red.), kdy vývoj projektu již nedovoluje zásadní koncepční a projekční změny. Stanoviska DOSS (Dotčené orgány státní správy, pozn. red.) a SSÚ (silniční správní úřad, pozn. red.) i samosprávy MČ neumožňují v daných prostorových limitech zlepšení podmínek pro komplexní řešení cyklistické dopravy. Současný ani navrhovaný stav proto není v souladu se Standardy aktivní mobility.

Návrh usnesení č. 16.4: Komise žádá radního pro dopravu, aby společně s výstavbou tramvajové trati Malešice zajistil zřízení cyklotras A 24 a A 422 v úsecích dotčených stavbou této trati, a to v provedení odpovídajícím platným Standardům aktivní mobility.

Hlasování (3-2-4), Usnesení nebylo přijato.

Návrh usnesení č. 16.5: Komise doporučuje, aby ODO MHMP vstoupil do jednání se samosprávou MČ Praha 10 a silničním správním úřadem a usiloval o zlepšení podmínek pro chráněné vedení cyklistů v rámci přidruženého prostoru v navržených stavebních parametrech a ve zklidněných vedlejších komunikacích (vč. povolení obousměrné jízdy cyklistů).

Hlasování (9-0-0), Usnesení bylo přijato.

Rekonstrukce Ječné ulice

Komise diskutovala dostupné podklady, zejména všechny připravené studie.

Návrh usnesení č. 16.6: Vzhledem k tomu, že vedení nadřazené cyklotrasy A 8 Ječnou ulicí nenabízí možnost realizovat opaření pro bezmotorovou dopravu v dostatečném standardu ani odpovídající návaznosti, Komise doporučuje dosáhnout realizace nadřazené cyklotrasy A 8 mezi Karlovým náměstím a náměstím Míru koridorem ulic Žitné a Anglické. Komise doporučuje realizaci v režimu zkušebního provozu pomocí nestavebních úprav.

Hlasování (9-0-0), Usnesení bylo přijato.

Prosinec

Ulice Seifertova

Komise se seznámila s aktuálním stavem a riziky realizace projektu (od společnosti Valbek). Komise se již dříve vyjadřovala ke studii rekonstrukce ulice Seifertova a projektu RTT (rekonstrukce tramvajové trati, pozn. red.), které však zpracovávaly jiné subjekty. Záměr nové budovy Penta ve stupni DUSP (Projektová dokumentace pro vydání společného povolení, pozn. red.) nebyl komisi dosud nikdy představen ani ve formě studie. Komise upozorňuje, že v aktuálním projektu rekonstrukce Seifertovy ulice je cyklistický provoz řešen nevhodně a nedostatečně – není respektována skladebnost integračních opatření v souladu s TP 179, nově jsou vytvářena kolizní místa a úseky vyváděním cyklistů z vozovek na chodníky a zpět, se zhoršením možnosti předjetí cyklisty ve stoupání oproti současnému stavu (např. Krásova – Přibyslavská, Sladkovského náměstí apod.). V záměru Penta je zajištěn minimální koridor společné stezky pro chodce a cyklisty mezi objektem a železniční tratí, avšak v nedostatečných parametrech a bez prověření odlišné možnosti propojení se Seifertovou ulicí. V platném systému celoměstských cyklotras je zde přitom mnoho let jedna z nejdůležitějších tras A5 (plně chráněné propojení Balabenka – Krejcárek – Vítkov – hl. nádraží – Vinohradská – Muzejní oáza). Zástupce Penty slíbil, že se na šířku vedení trasy podívají, aby měla min 5 metrů.

Návrh usnesení 17.2: Komise žádá TSK provedení úprav návrhu rekonstrukce ulice Seifertova tak, aby byla v celé délce co nejbezpečněji průjezdná na kole v hlavní vozovce (tj. včetně železničního podjezdu, min. ve stoupání v cyklopruhu). K tomu je nezbytné dořešit zachování alespoň srovnatelného rozsahu bezpečného míjení cyklistů ostatními vozidly zejména ve stoupání, co nejlepší standard a provázanost s chráněnými vazbami v oblasti Bulhara a cyklotrasy A5 (včetně úprav SSZ s Italskou a obousměrnou vazbou do ulic Řehořova a Příběnická). Komise dále doporučuje společnostem Valbek a Penta přepracování podoby cyklotrasy A5 a jejího napojení na Seifertovu a Bulhar v rozsahu záměru nové budovy Penta tak, aby její parametry byly alespoň plně v souladu se Standardy aktivní mobility, bez vytváření kolizních zúžených hrdel a nepřívětivých prostranství.

Hlasování (10-1-0), Usnesení bylo přijato.

Ulice Wilsonova

Penta Real Estate vyhlašuje čtyři architektonické soutěže, které stanoví budoucí podobu nových městských bloků v západní části území Florence. Komise upozorňuje, že bez změny navržené regulace budov dojde k těsnému obestavění a tím nevhodné fixaci prostorových parametrů současné estakády SJM (Severojižní magistrála, pozn. red.), které neumožní plnohodnotné pěší a cyklistické řešení trasy A4 v souladu se standardy aktivní mobility (leda ve zhoršené kvalitě, resp. s podstatnou redukcí kapacity pro IAD [individuální automobilová doprava, pozn. red.]) v horní úrovni SJM a definitivně do budoucna znemožňuje snížení nivelety SJM na jednu nižší uliční úroveň v oblasti Těšnova (Na Poříčí). Komise v této souvislosti dále připomíná již předcházející trvalé znemožnění realizace celoměstské trasy Opletalova – Na Florenci, na které bylo též opakovaně včas upozorňováno.

Návrh usnesení č. 17.3: Komise žádá IPR a náměstky pro dopravu a územní rozvoj provedení zpřesňujících úprav regulace zástavby ve vztahu k SJM v rámci architektonické soutěže a následné výstavby tak, aby v reálném čase (v době výstavby okolních budov) bylo současně možné plnohodnotně proměnit koridor SJM (celoměstská trasa A4) v souladu s platnými standardy aktivní mobility pro komfortní a bezpečnou chůzi a jízdu na kole a aby nové budovy byly na tuto proměnu připraveny.

Hlasování (10-0-0), Usnesení bylo přijato.

Smrtelná nehoda cyklisty v ul. Vršovická

Vratislav Filler představil návrhy řešení cyklistické dopravy v prostoru křižovatky Vršovická – U Slavie.

Návrh usnesení č. 17.4: Komise pro cyklistickou dopravu doporučuje umožnit souvislou a legální jízdu na kole v přidruženém prostoru křižovatky Vršovická – U Slavie tak, aby bylo možné vyhnout se mezerám v integračních opatřeních a odbočovat vlevo nepřímo.

Hlasování (8-0-0), Usnesení bylo přijato.

Oficiální zápisy z jednání cyklkomise

Oficiální zápisy z jednání cyklokomise jsou k dispozici na webu pražského magistrátu.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, 2015-2025 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat