Karviná se pochlubila výsledkem v CykloRanku, představila plán rozšíření cyklostezek

Publikováno: 08. dubna. 2025, 3 min. čtení
Aktualizováno: 06. dubna. 2025
Autor: redakce
Úvodní foto: Město Karviná
Publikováno: 08. dubna. 2025, 3 min. čtení
Aktualizováno: 06. dubna. 2025
Autor: redakce
Úvodní foto: Město Karviná

Karviná se stala druhým nejlepším městem v Česku z hlediska cyklistické infrastruktury podle žebříčku CykloRank Česko 2024. Město na úspěch reagovalo prezentací ambiciózních plánů na další rozvoj cyklostezek, včetně přeshraničního propojení a projektů v pohornické krajině.

Cyklistická síť jako klíč k lepšímu městu

Těší mě, že Karviná patří mezi nejlepší města pro cyklisty v Česku. Druhé místo v CykloRanku 2024 potvrzuje, že rozvoj cyklistické infrastruktury dává smysl a zlepšuje kvalitu života ve městě,“ uvedl primátor Jan Wolf (SOCDEM) a zdůraznil, že město bude nadále pokračovat v budování bezpečných a pohodlných tras pro lidi na kolech.

Martin Šnobr z Městem na kole pro Karvinou k výsledkům CykloRanku 2024 uvedl: „Jako benefit v Karviné vnímáme, že město počítá s cyklistickou infrastrukturou nejen podél řeky nebo na periferiích, ale také v centru města. Například na tř. 17. listopadu vedou cyklistické pásy v obou směrech tak, aby se cyklisté bezpečně dostali i skrze centrum.

Podle aktuálních údajů má Karviná 75 kilometrů cyklistických tras, včetně souvislé cyklostezky podél řeky Olše, což je v českém kontextu výjimečné. Nově zbudované úseky, například podél ulice Polská nebo cyklopásy v centru města na třídě 17. listopadu, zvyšují dostupnost a bezpečnost i v hustěji obydlených oblastech.

Plány na přeshraniční propojení i rekultivovanou krajinu

Město se připravuje na další expanzi sítě cyklostezek. V Karviné-Loukách byla nedávno dokončena lávka pro pěší a cyklisty, která propojí Karvinou s polským Hażlachem. Tato trasa vzniká v rámci společného česko-polského projektu.

Zároveň se počítá s novou sítí cyklostezek v pohornické krajině. „Projekty jsou nyní ve fázi přípravy a podle harmonogramu by měly být dokončeny do konce roku 2027,“ uvedl Michael Sikora, výkonný ředitel POHOparku. Cyklostezky propojí Karvinou s Havířovem a Orlovou a nabídnou bezpečnější alternativu k hlavním silničním tahům.

Důraz na údržbu

Karviná klade důraz i na údržbu cyklostezek. „V letních měsících se cyklostezka v parku Boženy Němcové čistí každý týden, v ostatních částech města 2–3krát měsíčně,“ upřesnila vedoucí Odboru komunálních služeb Jana Maierová. Kromě značení a údržby nabízí město dle svého vyjádření také kvalitní zázemí jako například stojany na kola.

Zpráva je založena na tiskové zprávě města Karviná. O umístění Karviné v CykloRanku natočila reportáž také televize Polar TV.

redakce
Redakční tým online magazínu Městem na kole

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat