V rámci developmentu Lihovar vznikla cyklomyčka

Publikováno: 12. listopadu. 2024

V rámci nového rezidečního developerského projektu Lihovar od společnosti Trigema na Praze 5 vznikla myčka kol přístupná veřejnosti. Součástí komplexu jsou i veřejné cyklostojany. Obě služby jsou dostupné jak rezidentům, tak veřejnosti. Stojanů se při projektu nachází asi 10 na 5 různých místech po obvodu bloku.

Celý nový blok je dostupný z cyklotrasy A1, a to jak z Nádražní ulice, tak i ze Strakonické, kde legálně mohou jezdit lidé na kolech po chodníku.

Komentáře k článku

Ondra 13. 11. 2024, 09:59

Škoda že se nedá legálně na kole zajet z A1 až přímo k cyklomyčce

Zdenek X 13. 11. 2024, 11:23

Ondra: kdyz jedete domu (na pracoviste, na uradu, do obchodu, ...), prijedete po silnici, jeste v silnici slezete z kola, a tech poslednich par metru po chodniku kolo vedete (treba jenom pricne pres chodnik), protoze vam take schazi legalizace? A nebo prijede az ke dverim a nic se nedeje, protoze kde neni zalobce neni soudce (a zalobce neni, kdyz se chovate ohleduplne)?

Takto to presne bude fungovat: obyvatel Lihovaru si v pohode dojede po chodniku k mycce, od mycky si parkrat slapne na kole ke dverim, a kolo si strci do sklepa/bytu/garaze. Bude spokojen, nikdo mu nebude nadavat, bude si davat bacha, protoze pojede po chodniku, kam primarne patri chodci a kde ve vnitrobloku u detskeho hriste mohou behat deti, ktere fakt nevedi, co je nejaky piktogram nebo znacka C7a+E13.

Co byste chtel? Zbytecnou znacku na kazdem metru, abychom se k sobe mohli normalne chovat? Chcete fungujici souziti rozebrat (nahrad pismeno "b" pismenem "s") (alespon pro me to subjektivne funguje, a jestli ne, tak kdyz jsem v pozici chodce a osoli me bezohledny cyklista na chodniku, z pozice "ohledneho" cyklisty si nemohu na svuj konflikt s chodcem vzpomenout)? A nebo mate pocit, ze cyklistum opet nekdo ublizil a chcete si kopnout?

Martin P. 15. 11. 2024, 16:01

Zdenek X: Rád bych Vám dal za pravdu, reciprocita, chovám se slušně, tak mne tolerujte, je logická a sám to tak mám nastaveno. Ale kéž by to tak fungovalo, dodám pár protipříkladů. Potřeboval jsem jednou u nás odbočit z parkoviště na pěšinu v zemi nikoho, kudy se chodí, kola tudy běžně jezdí, není to ani zakázáno, ani výslovně povoleno, de jure ta pěšina vlastně neexistuje. Akorát tam musíte odbočit z přechodu přes cca metr chodníku, pokud nechcete skákat obrubník parkoviště. Obvykle tam je pusto, ale tehdy tam šla rodinka. Muž středního věku mne evidentně zaznamenal a udělal úkrok, aby mi úplně znemožnil projetí. Už si nepamatuju, jestli to i doprovodil poznámkou: "tohle je chodník". Mám pocit, že ano. Neverbálně to řekl zcela jistě. Já jsem je ani neohrožoval, ani neomezoval, ani jsem je nemohl vylekat. Ale ten člověk se rozhodl mne vychovávat. Přitom i kdybych nakrásně chtěl pokračovat nelegálně po chodníku v jejich směru a obešel je, už bych ani jim, ani nikomu jinému nevadil. Ale z jeho pohledu zřejmě bylo nejdůležitější to formální hledisko.

Druhý zážitek byl na Nuseláku. Je tam povolený vjezd cyklistů. Uprostřed mostu stál pár opět ve středním věku. Pán měl oční kontakt, paní kontrolovala mobil a nevěděla o světě. Každý na jedné straně chodníku, který tam není extra široký. Pán se neměl k tomu, že by paní upozornil na můj příjezd, proto jsem z dostatečné vzdálenosti zazvonil. Paní mi uhnula, nicméně od pána jsem se dočkal nepříjemně proneseného komentáře: "To zvoníte na nás?" Řečnická otázka, v okruhu desítek metrů nikdo jiný nebyl. Nebyl jsem bohužel tak pohotový, abych zastavil a vysvětloval, proč jsem zvonil a jestli si uvědomuje, že tam jsem legálně. On taky nebudil dojem vstřícného diskutéra a já se snadno vytočím, ale měl jsem to překonat.

Další zážitek jsem měl v Karlíně na cykloobousměrce. Ulice zasekaná dodávkami parkujícími ve dvou řadách v protisměru na mé straně, zúžení, kde jsem čekal na uvolnění protisměrné kolony aut. A v něm zastavil takový všeználek s paničkou po boku a začal vykřikovat, že jsem v jednosměrce. Bohužel měl zjevně zavřené uši jako hroch pod vodou, takže moje rady, aby si napřed přečetl značky a pak někoho poučoval, po něm zjěvně sklouzly.

Netvrdím, že je potřeba mít na každém rohu značku, jak vidět ve dvou případech nebyly nic platné, ale je příjemnější mít krytá záda legalizací, protože nikdy nevíte, na koho narazíte a předem si to nemáte šanci vyjednat, i kdybyste se choval sebeohleduplněji.

Tolik obecně. Samozřejmě ohledně toho Lihovaru máte nejspíš pravdu, protože jde o lokální podmínky, kde je relativně větší šance, že se lidi budou znát a vědí, co od sebe vzájemně čekat v dobrém i ve zlém.

Ondra 15. 11. 2024, 16:56
7
1

Je hezké kolik textu vyvolalo moje povzdechnutí, že jediná cyklomyčka v mém dosahu není někde na cyklostezce :-) Já samozřejmě chodník respektuju, vždy na něm vedu kolo. Ale jak píše Martin, podobné zkušenosti mám i já. Na mě třeba hulákala paní že jsem na chodníku a přitom šla v tom odděleném úseku Na Slupi. Přímo pod ní pikťák kola :-) Takže je to veselé

Neo Moucha 18. 11. 2024, 14:43

Neví někdo, zda má celoroční provoz?

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat