Překvapení na ETM: Piktokoridor u Karlových lázní

Publikováno: 18. září. 2012, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Autor: redakce
Publikováno: 18. září. 2012, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Autor: redakce

Pozor, toto není gerila! Včera v noci bylo realizováno opatření zvyšující bezpečnost cyklistického průjezdu Karlovými lázněmi, zejména pomocí piktogramů a fotografických infopanelů.

Pozorování naznačuje, že na kole teď jezdí tak polovina lidí mezi kolejnicemi a druhá vedle, ale někteří z nich se již v průběhu úseku přeřazují doprostřed, což dříve provedl málokdo. Postupně jich bude jen přibývat.

Součástí řešení jsou výrazné informační panely. Asi poprvé byl v Praze nahrazen obvyklý nečitelný text něčím, co snad pochopí každý.


Nově byl vyznačený „stín“ u vyústění ulice Karolíny Světlé, o který by se v další etapě mohl rozšířit chodník.

Za fotografie děkujeme Tomáši Cachovi.

redakce

Redakční tým online magazínu Městem na kole

Komentáře k článku×

Jan Lipold 18. 09. 2012, 12:15

Super. Co je to ZMJ, prosím?

Vratislav Filler 18. 09. 2012, 12:17

JL: Špatná zkrakta, mělo být ETM - Evropský týden mobility (opraveno)

Jan Lipold 18. 09. 2012, 12:23

Díky :) Tak já si to vygugluju, jsem totiž chorobně zvědavej.

matissek 18. 09. 2012, 12:29

prechadzanie medzi kolajnicami je mnohokrat dost nebezpecne (hlavne na mestskych bicykloch s uzkymi kolesami), ale treba ocenit snahu nieco s prejazdom u Karlovych Lazni spravit! Je to jedno z najneprijemnejsich miest v Prahe.

2046 18. 09. 2012, 12:57

bozi :)

moje casta cesta
mimochodem s 2.5 palcovejma gumama se da jezdit i v kolejich.. dost casto to zkousim.. jen se nebat :) zatim davem tak 1-1.5m :)
a pak jen otocit riditkama a sem veku :)

Nicmene tenhle tunel je silenej, snad tohle trosku pomuze.

vlákno 18. 09. 2012, 14:56

Tohle je bomba! Vždycky tam jedu v kolejích, ale tohle pomůže, značka super.

Rostislav Adam 18. 09. 2012, 21:43

Skvělý(i když by to tady chtělo spíš zcela zabít IAD). Za nejlepší ale považuji tu tabuli na začátku. Snad to řidiče konečně trkne, že tady musí cyklista jet uprostřed a tudíž jim nemůže uvolnit místo.

Milan 18. 09. 2012, 22:36

Zírám, ale tohle místo budu asi i nadále objíždět, byť Kampa nic moc. Značka je super. Vyšehrad jezdím po kolejích normálně, ale tady se opravdu bojím.

Jenda 19. 09. 2012, 02:14

Taky jsem si toho před chvílí všimnul, když jsem tam jel. Kromě značek mi tam přišlo ještě něco neobvyklého - ano, opravili kanál při průjezdu ze severu! (jsem jedním z těch, kteří jezdí při kraji a ne mezi kolejemi)

Nesouvisející novinka z Dánska: http://bicycledutch.wordpress.com/2012/08/23/spectacular-new-floating-cycle-roundabout/

TomášM 19. 09. 2012, 02:34

Milan: Já v minulém týdnu zkusil místo Kampy jet Karmelitskou, bohužel jak jsem čekal i v brzkém odpoledni byla fronta nekonečná a tak hned za Hellichovkou zpět na Kampu. Tady si člověk kolem řeky nevybere. Bohužel na Kampě se vydrží jízda krokem parkem a od náměstí Na Kampě to jde. Snad splní to co zaznělo před lety (zdroj si nepamatuji), že po otevření Blanky omezí IAD (tranzit Karmelitskou a Letenskou ulici).

mJožka 19. 09. 2012, 06:46

Tak z tohohle naši pracovní skupinu při odboru dopravy klepne :-)

Osobně jsem jen jednou křížil koleje při podélné jízdě ... za deště. Od té doby jsem dlouho jezdil už jen v rukavicích a také mám při každém dalším přejezdu kolejí, který není přesně v pravém úhlu, takový divný pocit za krkem :-)

Petr Dlouhý 19. 09. 2012, 10:41

Pěkný, ale nechápu proč neuřízli ten plot a nerozšířili ten chodník co tam je (prozatím třeba přerušovaným plotem z citybloků), aby z toho chodci taky něco měli.

Jenda: Holandska

Vilouch 19. 09. 2012, 19:02

Asi nesplynu se zdejšími názory, ale musím říct, že to je asi ta nejhorší věc, jaká se mohla udělat. Naprosto nesmyslné užití city bloků v centru města, poslední volný prostor, který se ještě k něčemu dal využít je kvůli cyklistům vyšrafován, značka jak kráva s reklamou na internetový stránky. Když se někde něco udělá pěkně (tramvajová trať), hned se tam nacpe cyklopiktonanosuperkoridor, kterej nic neznamená...akorát znepřehlednění a z hlediska lokality nevhodný použití všech prvků. Prostě hrůza. Na kole jezdim a když nechci, aby mě tady předjížděla auta, tak jedu prostředkem. Když nechci zapadnout do žlábkový kolejnice, tak nejedu těsně vedle ní, ale přejedu jí. Prostě nekoncepční, drahý, nevzhledný. Ach jo:(

josuk 19. 09. 2012, 21:33

Je to uzasny, neuveritelny!! To, co se tady porad pise, aby se cyklisti nejezdili nebezpecne a zbytecne tesne u kraje, je napsano velkym pismem primo na jednom z tech nejlepsich mist v praze!! Nechapu, jediny vysvetleni, ze se Vrata stal minimalne primatorem!! :-)

Tomas 19. 09. 2012, 22:39

Ta třítka tam byla už před tím??

Jerzy 19. 09. 2012, 22:41

Tomas: Jak je vidět na první fotce, tak zřejmě ano.

Vratislav Filler 20. 09. 2012, 00:28

josuk: Na tomhle jsem neměl nejmenší zásluhu, prosím. Poděkování zde patří jednomu pražskému Gehlovi.

Rostislav Adam 20. 09. 2012, 00:54

15: Místem jsem jezdil prakticky denně a na třicítku v těchto místech si nevzpomínám.
13: S těmi city bloky souhlas. Poněkud tady škodí. Dřív se dalo pohodlně dostat až do ústí a až tam se zařadit před zácpu, což bylo fajn, teď to bohužel nepůjde.
Pikťáky ale v těchto místech, pokud teda nelze uzavřít Smetaňák pro automobily, zrovna tady scházely. Ač prakticky neznamenají nic, upozorňují řidiče, že i tady mohou narazit na cyklisty. Správně by měly i naznačovat správný průjezd místem, což se bohužel nestává moc často.

Jenda 20. 09. 2012, 01:59

18: Já tam nejezdil úplně denně, ale ta třicítka tam určitě byla. Pokud máš Flash, podívej se na Google Street View.

Rostislav Adam 20. 09. 2012, 02:08

19: Ok. Člověk si nemůže pamatovat vše, zvlášť, když jsem tu měl jiné starosti.

josuk 20. 09. 2012, 09:10

17. aha, tak jsem vygooglil Jana Gehla, kodaňskou kapacitu v městském designu a architektuře,. Veliké díky mně neznámému pražskému architektovi!! Komu čest, tomu čest. ;-)
Ta cedule je úžasná!! Včera jsem tamtudy jel autem a jeden cyklista se stejně před autem plazil u kraje, i když jsem mu nechával místo a taky mi pak kvůli koloně hravě ujel… Nebo, viděl jsem cyklistu, který jen co uslyšel auto za sebou nalepil se na šikmo zaparkovaná auta a jedno začalo couvat v momentě, kdy byl předjížděn.... :-O Přitom při jízdě cyklisty uprostřed jízdního pruhu řidiči aut už ani netroubí ;-) (výjimkou jsou snad mentálně hendikepovaní, ale ti jsou nebezpečný tak jako tak!!)

Klíma 20. 09. 2012, 13:01

Tak toto je moje denní trasa, značka je SUPER, alespoň si řidiči uvědomí, že jezdit uprostřed není žádný cyklotruc. Pikto mi přijde již trochu nabytečné, stejně není vidět když je tam trvale kolona která jej zakrývá, snad tak někdy večer jak je na fotkách.

to 13: jen dotaz k čemu by se dal využít ten zašrafovaný kousek silnice? Mě se to nelíbí jen z čistě estetické věci, trochu to teď připomíná závodní okruh - šrafy, šikany atd.

Závěrem se rovněž připojuji s poděkováním neznámému hrdinovi.

Petr Dlouhý 20. 09. 2012, 13:14

22: No k rozšíření toho chodníku - třeba aby se mohli návštěvníci dostat s kočárkem do restaurace Old Armenia. Taky by tam teď šel udělat přechod, protože jsou tam mnohem lepší šířkové i rozhledové podmínky.

Vratislav Filler 20. 09. 2012, 13:18

Jo, to rozšíření chodníku by bylo fajn, ale náklady na celou akci by hned byly řádově vyšší, tudíž by asi nebylo nic. I ta hospoda by si tam pak mohla klidně vystavit pár stolků (s výhledem na kolonu, ehm... :-/ ).

O možnosti nových přechodů na Smetanově nábřeží jsem se nedávno bavil s dopravním projektantem a dozvěděl se, že přes tramvajovou trať už v Praze nikdy nikdo nechráněný přechod nevyznačí. Tedy jedině se světly, za půl mega :-(

Klíma 20. 09. 2012, 13:28

Třeba na ten chodník taky dojde, i kdy jak koukám na fotku, tak bohužel asi nepůjde rozšířit po celé délce a zůstane tam úzké hrdlo na rohu toho domy s arkádami, ale je fakt že alespoň před vchodem by se to rozšířit mohl a určitě by pomohlo, ty pruhy tomu naštěstí nebrání.
Ale zahrádka by tam fajná, to tedy jo, nebo by tam mohl být stánek s občerstvením pro řidiče.

Tomas 20. 09. 2012, 19:27

ad 24:

semafory za půl mega jsou blbost. Lepší jsou cedule pěší zona, to vyjde na pár desítek tisíc kč..

ale to asi vetšině jasný..

Roman 28. 09. 2012, 23:01

No pane jo,to tedy koukám,když vemu,že jsem tam měl před rokem málem srmťák,kdy jsem si blbě odbočil z leva doprostřed mezi kolejnice a vyneslo mě to přímo do protisměru tunelu,stačilo,aby někdo zrovna jel a jsem asi někde jinde.Od tý doby tady vždycky jedu jenom takhle,pak zas se vsunu na pravou stranu(směr Národní divadlo),je tam už dostatek místa od kolejnice.Ikdyž tam zrovna cyklisti jezdí taky fórově jak ty auta,předjíždí auta z leva,koleje jedem pak to sekne před křižovatkou,minule tam byla nehoda a cyklista nosítka.

Marťan 29. 09. 2012, 21:26

No hezký!

Až na to, že se budem jako cyklisti muset řadit do kolony dřív než doteď no :(

Doufám, že při tý příležitosti konečně zaplácla TSK taky tu díru uprostřed pruhu za křiž. KřižovnickáxPlatnéřská směr směrem k Rudolfinu, nějak se k tomu neměli...

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat