V dubnu začnou registrace pro kampaň Do práce na kole. Šlapejte taky!

Publikováno: 28. března. 2013, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Publikováno: 28. března. 2013, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021

Již třetí ročník kampaně Do práce na kole se bude konat v květnu, registrovat se ale můžete již od prvního dubna. Kampaň, kterou pořádá iniciativa Auto*Mat, bude prakticky celorepubliková: kromě Prahy se koná v dalších deseti městech. Auto*Mat takto chce nalákat obyvatele českých a moravských měst ke každodennímu používání bicyklu.

Informace o kampani najdete na webu www.dopracenakole.net

Stejně jako v předchozích letech budou do práce na kole jezdit soutěžní týmy zaměstnanců. Hodnotí se pravidelnost dojížďky. Každý týden pak budou vylosováni účastníci z týmů, které v uplynulém týdnu absolvovaly více než dvě třetiny svých cest do práce na kole. Ti pak získají některou z hodnotných cen. Za pravidelnou dojížďku na kole v průběhu soutěžního měsíce ale budou oceněny i celé firemní týmy.

Zaměstnavatelé mají i letos možnost utkat se o titul Cyklozaměstnavatel roku, jednotlivci zase mohou předvést svou tvořivost v kreativní soutěži. Loňská kategorie o nejlepší cykloopatření pro Prahu bude letos nahrazena Cykloabsurditou roku, což je soutěž o největší zdokumentovanou a trefně popsanou největší cyklistickou absurditu.

Každý účastník kampaně dostane tričko ze speciální edice Do práce na kole internetového obchodu Čoromoro. Základní registrační poplatek je 200 Kč, členové Klubu přátel Auto*Matu a zaměstnanci, kterým poplatek uhradí firma, budou mít účast zdarma.

Novinkou v nadcházejícím ročníku bude možnost jezdit „za sebe“ pro lidi, kteří nejsou zaměstnaní ve firmě. Soutěžit nově mohou i studenti. Novinkou je i speciální Facebooková aplikace pro účastníky soutěže.

Symbolickým zahájením kampaně Do práce na kole bude v Praze Velká jarní cyklojízda, která pojede v sobotu 20. 4. a to do prostoru národní kulturní památky Nákladového nádraží Žižkov. Soutěžní část kampaně probíhá od 1. do 31. května. Během ní bude pro účastníky připraveno několik kulturních akcí a dalších překvapení. Kampaň zakončí 6. června společenský večer s vyhlášením vítězů v jednotlivých kategoriích.

Celorepubliková kampaň

Kromě Prahy se letos kampaň koná v dalších deseti městech: Brně, Hradci Králové, Jablonci nad Nisou, Jihlavě, Liberci, Olomouci, Ostravě, Pardubicích, Ústí nad Labem a Uherském Hradišti. Města akci přímo pořádají v Pardubicích a Jihlavě, jinde přípravu kampaně zajišťují (převážně ve spolupráci s magistráty) místní neziskové organizace.

V Praze se kampaň koná pod záštitou primátora hlavního města Bohuslava Svobody. Letošními partnery kampaně Do práce na kole jsou TNT Express, Holandská ambasáda, Velvyslanectví USA a Nadace Vodafone. Mediálními partnery jsou TV Nova a radio City. Propagační videa vyrobila Družina v režii Jana Látala.

Prahou na kole kampaň podporuje

Technickou podporu kampani najdete v našich loňských návodech, které jsme napsali speciálně pro tuto kampaň a letos jsme je z velké části zaktualizovali. Pro mimopražské účastníky kampaně připravujeme také překvapení spojené s naší mapou.

Až se zaregistrujete na www.dopracenakole.net, můžete pro občerstvení svých dovedností směle pokračovat v našich návodech.

Šlapejte, soutěžte a vyhrajte!

 

Zúčastníte se kampaně Do práce na kole?

Výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...
Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

ÚJEZĎÁK 28. 3. 2013, 12:17

Tak to mě těší, že se zavede i ten nasebejedoucí cyklista :)
Čili bude i jednotlivcová soutěž ?

Nechci se moc prsit, ale kdysi jsem to navrhoval v komentářích a v dotazníku.

Ostatně ono se lehce mohlo stát, třeba v rámci malého týmu, že někdo onemocněl a další byli vyřazeni služební cestou nebo jinou vyšší mocí a milý cyklista byl v rámci soutěže rázem vyřízen.

No a co si přát na teď ?
Aby už přestalo sněžit a mrznout, loni touhle dobou jsem měl už na cestě do práce najeto takových 1000 km a s projížďkama možná 2500 a letos mám , v rámci přesunů Prahou do práce trapnou 0 a mimopracovně najeto cca 900.

Vratislav Filler 28. 3. 2013, 12:32

Újezďák: Nebyl jsi sám :-) Jak přesně bude ta kategorie jednotlivců vypadat, ještě nevím.

Luděk 28. 3. 2013, 15:19

Já se nezúčastním (mezi "budu jezdit do práce na kole" a "zaplatím 200 Kč a budu jezdit do práce na kole" vidím jediný rozdíl ... ty dvě stovky), ale těším se na nové tváře na svých trasách.

Ľuboš 28. 3. 2013, 15:30

Rád by som podotkol, že predošlý text (od nadpisu až po koniec) úplne ignoruje kolobežkárov...:) Niečo som prehliadol? Je v tom úmysel? Nieje v tom úmysel?:)

Vratislav Filler 28. 3. 2013, 16:31

Luboš: Koloběžka je podle zákona chápána jako jízdní kolo :-) . Kdyby ale byli zmíněni jen koloběžkáři, mohli by se pak cítit uraženi jednokolkaři, lehokolisté, elektrokolaři, a vůbec všichni, kdo by se do té specifikace zase nevešli! ;-) Tyhle všechny dopravní prostředky se počítají - včetně té jednokolky ( http://www.youtube.com/watch?v=RF2A77GBW58 )

újezďík 28. 3. 2013, 19:32

a to znám lidi, kteří jezdí do práce na kolečkových lyžích :)

Ľuboš 28. 3. 2013, 21:33

V poriadku :) Ja som asi narážal hlavne na trochu nešťastne zvolené slovo "Šlapejte" ktoré sa s kolobežkou veľmi nespája kým na väčšinu vyššie zmienených vecí ešte celkom sedí :)

Vratislav Filler 28. 3. 2013, 21:39

Když na tom slově je postavená celá kampaň, s tím už se asi nic neudělá ;-)

ÚJEZĎÁK 29. 3. 2013, 09:29

Navíc to ŠLAPE jasně dává šanci i těm lidem, kteří chodí do práce pěšky.
Být chodec a nebýt připuštěn do soutěže tak to klidně ženu až do Bruselu :)

Jiří 26. 4. 2013, 09:55

Ať čtu jak čtu tak pro sólisty kategorie opět není :-(

Vratislav Filler 26. 4. 2013, 10:03

Jiří: Je, ale není vidět :-) Přihlásit se lze individuálně a pak akorát nejsou pro účastníka otevřené ty soutěže, kde se porovnávají týmy. V Praze konkrétně JSOU pro individuálního jezdce otevřené soutěže o ujeté kilometry, největší cyklodopravní absurditu a nejvtipnější hlášku na FB profilu.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat