Druhé pražské cyklodepo bude u Andělu

Publikováno: 22. března. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 26. března. 2021
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: IPR
Publikováno: 22. března. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 26. března. 2021
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: IPR

Rada Hlavního města dnes odsouhlasila pokračování projektu cyklodepa Depot.Bike na Florenci. Náměstek pro dopravu Scheinherr zároveň oznámil vznik dalšího cyklodepa. To bude na druhém břehu Vltavy, pod městským okruhem u Andělu. Bude tak zásobovat oblast Smíchova (Prahy 5) a Malé Strany.

Pražské cyklodepo na Florenci otevřelo v pilotním provozu teprve v listopadu minulého roku. Město zde kurýrním firmám poskytlo prostor pod magistrálou. Ten nyní slouží k překládce zboží z velkých skladů do nákladních kol, která jej následně rozváží v ulicích centra. Město i provozovatel a iniciátor Ekolo.cz si od projektu slibují méně dodávek, emisí, efektnější rozvoz zásilek a využití prostoru.

Projekt není nijak dotovaný a dopravci se do něj zapojují sami. Zájem firem je veliký a několik měsíců provozu dokázalo, že třetinu všech zásilek lze dopravit na cargokolech. Těch odsud bylo doručeno již přes 20 tisíc.

Konec testovacího režimu

Pilotní provoz depa na Florenci skončí 1. května 2021, kdy začne fungovat nastálo – jak dnes potvrdilo hlasování Rady Hlavního města. Osm zdejších kontejnerů a provizorní oplocení tak nahradí stálejší vybavení. Vzniknou vzhlednější ploty, bude zlepšeno zázemí i vnitřní uspořádání. Otevřeno bude moci být i o víkendu.

Cyklodepo na Smíchově

„Nové místo bude pod křižovatkou městského okruhu s Plzeňskou, na místě dnes opuštěného bývalého soukromého parkoviště. Obslouží tak Smíchov nebo Malou Stranu,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě). Datum spuštění tohoto depa zatím není známo. To na Těšnově (Florenci) začalo fungovat dva měsíce po představení veřejnosti.

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Komentáře k článku4

Marek Turnovec 22. 03. 2021, 22:35

No super, jen tak dál. A proč nevyužít prostor pod mostem - asi to bude podobné, jak na tom Těšnově. Akorát si říkám, že pokud budou jezdit na ten Smíchov - myšleno k Vltavě - že se tam budou muset prodírat skrz Křižovatku Anděl a zdejší tramvajovou zastávku. Já tam jezdím často, často tam také "chytím" nějakou tramvaj. Buď za ní poctivě čekám (tramvaje v zastávce se přeci nepředjíždí), nebo využívám takový ten "bypass" pruh - i když u něj je takové divné značení, že není jasné, jestli se dá využívat i ve směru ze západu na východ. Ale dost expertů to tam švihá hlava nehlava, tak aby se pak nehromadily stížnosti...

Jak jezdím často i po Plzeňské, tak nedávno jsem viděl nějakého experta s nákladním kolem, jak už někde za Mozartovou najel na tramvajový pás a jel po něm až snad ke spojení s Vrchlického. Žádná tramvaj zrovna nahoru nejela, tak žádnou neblokoval, ale pokud by to tam takto někdo provozoval častěji, tak začnou nadávat tramvajáci...

Zbyněk Uzel 23. 03. 2021, 20:11

Pokud cyklodepu vyhovuje místo pod mostem, tak aniž bych chtěl cokoli naznačovat, tak na Balabence (Čuprova) nebo v Holešovicích (Vrbenského) je místa dost a rozumná spádová oblast taky. Ještěže ty kapacitní silnice ve městě máme :-)

Jan Fiala 24. 03. 2021, 01:15

Dost mi to "Na Andělu" tahá za oči. Říká se tam "U Anděla". Přece na toho anděla nikdo nahoru nelezl.

Zbyněk Uzel 27. 03. 2021, 10:44

To máte různé. Taky se říká na Mělník, na Dobříš. Asi jak je kdo zvyklý.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat