Cyklostezka A2 pod pražským okruhem prošla rozšířením a opravami

Publikováno: 20. května. 2021, 2 min. čtení
Úvodní foto: TSK Praha
Publikováno: 20. května. 2021, 2 min. čtení
Úvodní foto: TSK Praha

V pondělí 17. května 2021 byl slavnostně zahájen provoz cyklostezky A2 na opraveném a částečně rozšířeném úseku okolo Radotínského mostu v Praze-Zbraslavi. Hlavní stavební práce proběhly již v loňském roce, a to mezi červencem až prosincem. Letos bylo dokončeno dopravní značení a podél stezky také přibyla dvě stromořadí.

Rekonstrukci potřebovala zejména část cyklostezky v oblasti náspu. Ten začal po povodních sedat, čímž došlo k poškození povrchu komunikace,“ popisuje okolnosti stavební akce Josef Richtr, náměstek generálního ředitele TSK Praha. „Upravený svah jsme stabilizovali pomocí nově vystavěných zdí o délce 170 metrů. Horní hranu gabionových zdí jsme, stejně jako nebezpečné úseky stezky, osadili zábradlím,“ vyjmenovává provedené práce.

Podle ředitele realizující společnosti Swietelsky Richarda France byla místy náročnější než samotná stavba byla komunikace s veřejností. „Sice byla vyznačena náhradní objízdná trasa pro cyklisty i pěší, ale leckteří toho nedbali. Takže vedle stavební odbornosti to chtělo i dost empatie a psychologie,“ dodává s úsměvem.

Rozšíření o půl metru

V nejužších místech měla stezka mezi Modřany a Zbraslaví jen 2,5 metru, nově má šířku 3 metry. Ani tak kapacitně nedostačuje, a to zejména v dopravních a víkendových špičkách. Že by bylo potřeba další rozšíření a zejména oddělení pěšího a cyklistického provozu jsme popisovali například v nedávném článku o nově zprovozněném úseku cyklostezky mezi Zbraslaví a Vraným nad Vltavou.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018, od roku 2025 šéfredaktor.

Vratislav Filler 20. 5. 2021, 19:52

Se souběžnou cestou to na A2 nebude jen tak, musela by jít převážně po pozemcích Povodí Vltavy a to je v poslední době nějaké naježené. Takže třeba za deset let? Na druhém břehu Vltavy pod Zbraslaví zase stezku zařízl Kámen Zbraslav.

mirek 21. 5. 2021, 12:12

K čemu je to dolní zábradlí? Až budou sekat trávu na tom svahu?

mirek 21. 5. 2021, 15:02
6
1

Problém s přetížeností A2 je hlavně kvůli tomu, že se tam jezdí na kole a bruslích projíždět půlka Prahy (a část bohužel navíc přijíždí autem), protože kvalitních a ucelených stezek je ve městě s 1,5 milionem lidí naprosté minimum.

Spíš než rozšiřovat A2 má smysl vytvářet další stezky i jinde a logicky je propojovat. Možná by pro začátek pomohlo vylepšit A1, ta může část zátěže kolem Vltavy převzít.

mirek 21. 5. 2021, 16:03

Vratislav Filler: Jak může Kámen Zbraslav zaříznout stezku, která nejde po jejich pozemku? Mezi silnicí a řekou jsou jen pozemky Prahy a Povodí.

Vratislav Filler 21. 5. 2021, 17:27

mirek: ochranné pásmo lomu.

Martin Šnobr 21. 5. 2021, 20:42

@mirek Ano! Jinak A1 bude posilněna, Zbraslav v momentálně žádá stavební povolení na úsek Zbraslav–Radotínský most.

Marek Turnovec 22. 5. 2021, 00:53

Tak jako chápu některých objektů ochranné pásmo - a že v něm něco nesmí být. Třeba kolem železnice by neměly být stromy, které by na ni mohly spadnout. Podobně kolem vedení vysokého napětí. Ale to jako silnice kolem toho lomu nevadí, ale cyklostezka by vadila? Zajímavé...

újezďák 22. 5. 2021, 21:46

Zmíněný kamenolom Zbraslav údajně dodal přes 12 tisíc tun kamene do podloží cyklostezky Praha - Vraný , skoro se tomu nechce věřit :)ale chlubí se tím...

Zbyněk 23. 5. 2021, 09:53

Při odstřelech v lomu na pár minut uzavírají i A2 na opačném břehu, potřebují na to dva "blokovače s vysílačkou" ve vestách, takže z pohledu kamenolomu je to komplikace a té se snaží předejít. Silnice už tam je, takže na tu "nemají páky".
Možná by pomohlo, kdyby cyklostezky byly veřejně prospěšnou stavbou...

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat