Podzimních voleb do zastupitelstva hlavního města se chce zúčastnit nová politická strana Motoristé sobě. Voliče hodlá oslovit bojem za zájmy řidičů a automobilistů. Za stranou stojí Petr Macinka, který dlouhodobě působí v Institutu Václava Klause, a lidé věnující se motorismu a autoklubům. Macinka to řekl ČTK.
Za důvod vzniku nové politické strany označil „dlouhodobé nepřátelské nastavení vedení Prahy vůči řidičům a motoristům“. Uvedl, že se záměrně jedná o nepolitický projekt. „Nemáme ambice vytvářet recepty na řešení problémů školství nebo zdravotnictví, nad nimiž se dohadují ostatní politici. Jde nám výhradně o zájmy motoristů, kteří jsou vedením Prahy dlouhodobě šikanováni,“ uvedl. Motorismus a automobilismus musí podle něj v Praze dostat přednost před cyklisty a zelenými aktivisty.
Jízdu autem považuje Macinka pro mnohé za existenční záležitost, zatímco jízdu na kole označil za pouhou volnočasovou aktivitu. Jako hlavní priority bude nově vznikající strana prosazovat návrat k víceproudým komunikacím a odstranění veškerých „zbytečných opatření, jimiž současné protimotoristické vedení hlavního města šikanuje pražské řidiče v rámci tzv. zklidňování dopravy“.
Macinka za hlavní politické protivníky považuje Piráty a sdružení nezávislých kandidátů Praha Sobě. Motoristé sobě odmítají před volbami spolupráci s ostatními politickými stranami a hnutími. Podle Macinky nevěří, že klíčová automobilová témata jsou pro ně skutečnou prioritou. Po volbách by pak nová strana nespolupracovala „se všemi obecně zelenými stranami“, zejména Piráty a jakýmkoli subjektem spojeným s Janem Čižinským (Praha Sobě) a jeho současnými spolupracovníky. Macinka také uvedl, že dopravu v Praze již dále nemohou řídit lidé, „kteří jezdí na kole a vyčítají řidičům, že to oni svojí jízdou autem vytvářejí zácpy.“
Motoristé sobě podle něj bude politická strana registrovaná na ministerstvu vnitra, potřebné kroky nyní lidé kolem projektu dokončují. Macinka poznamenal, že kromě něj za uskupením stojí osoby, které se dlouhodobě věnují oblasti motorismu a jsou sdružené v různých autoklubech a spolcích.
Volby do zastupitelstva hlavního města se budou konat 23. a 24. září 2022. V Praze nyní vládne koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09, STAN a KDU-ČSL). Opozici v zastupitelstvu tvoří ODS a ANO. Do letošních komunálních voleb v Praze ale TOP 09 a KDU-ČSL oznámili společnou koaliční kandidátku s ODS pod celorepublikovou značkou SPOLU. STAN naopak kandiduje samostatně s lídrem Petrem Hlaváčkem (nyní nezávislý za TOP 09).
Pozn. red.: z hlediska zákona je i člověk jedoucí na kole řidičem, přesnější by tedy bylo hovořit o řidičích motorových vozidel.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Tik 28. 5. 2022, 18:50
1
7
"Pozn. red" 0- Pokud tedy neni na chodniku nebo prechodu, to je to pak ofc chodec...
Ondra 28. 5. 2022, 19:11
10
3
Tak a my založíme Cyklisté sobě ne ? ?
Marc 28. 5. 2022, 22:34
7
2
Skoro verim, ze to je az takova zoufalost, ze by to melo skoncit touhle zpravou. Cim mene reakci to ziska, tim lip. Vetsina nasranych ridicu aut, coz uz tak bude mensina z nich, nebude mit trvale bydliste v Praze.
bob 29. 5. 2022, 13:27
13
4
Můj hlas mají jistý! Konečně se vrátí auta na Staromák, na Karlův most, na křižovatku u Anděla atd. Konečně bude prostor používaný pro nesmyslné trávníčky, stromečky nebo restaurační zahrádky sloužit užitečným parkovištím. Nevidím důvod, proč by parkoviště nemohlo být i přímo na Staromáku nebo místo trávníků na náměstí Míru. Cyklisté mohou přesednout do aut a pokud na auto nemají, tak ať se odstěhují na venkov.
Jan Fiala 30. 5. 2022, 08:26
8
1
Jan Kubiš byl první cyklista, který zamezil vjezdu automobilu do centra Prahy. Byl to hrdina. A jak je oslavován! Motoristé, neriskujte!
Martin P. 30. 5. 2022, 23:23
2
2
Kéž to byl příznak toho, že motoristé opravdu začínají být ve městech marginalizovanou menšinou, která se tak musí z posledních sil bránit proti úplnému vytlačení. Tohle se ale zcela jistě neděje, což se dá nepochybně podpořit i nějakými daty z dopravních statistik. Působí to tak sice jako absurdně komický předvolební pokus, odsouzený předem k neúspěchu, ale nepodceňoval bych to. Samotný politický projekt úspěch mít nemusí, ale může dopomoct k úspěchu umírněnějším stoupencům takových pocitů a myšlenek. Je to jednoduše populistické a nestojí to celkem žádnou námahu, nápad a argumentační schopnosti, jen to využívá a recykluje dávno známá a osvědčená klišé. Uvádět to na pravou míru, dá mnohem víc práce a vyžaduje čas a pozornost posluchače v řádově větší míře.
Ondra 31. 5. 2022, 11:33
11
1
Já jsem si otestoval pana Macinka jednoduchou otázkou, zda když říká, že chodec na magistrálu nepatří, zda by tedy zrušil těch devět přechodů co tam již jsou. A v podstatě se mi dostalo odpovědi, že jsem zlý, protože nechci chodit podchodem a když jdu přes přechod tak blokuji sanitky. Potom mě nazýval pirátem, prostě zcela neprofesionální, uřvaný člověk. Celá moje diskuze je na jeho FB kdyby měl někdo zájem :-)
Ondra 14. 6. 2022, 15:38
Pokud byste byli masochisti a chtěli toho pána hodinu poslouchat, tady linka na hodinový rozhovor: https://www.youtube.com/watch?v=oj35q-H-6Iw