Představme si síť cyklostezek v Praze obdobně jako síť metra, vedlejší trasy jako tramvaje a stezky na okrajích města jako příměstskou železnici. Představme si ideální stav, který by mohl vzejít třeba z poslední aktualizace celoměstského systému cyklotras. Voilá, ideál je zde:
A teď se vraťme zpět do reality: jak vypadá současná síť pražských cyklostezek? Takto:
No, jezdili byste veřejnou dopravou, kdyby její síť měla takto chaotickou a roztšíštěnou podobu?
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Tik 20. 7. 2022, 11:39
1
11
Nojo, skoda ze krome cyklosteze v Praze neni jedina ulice a mezi temi kousky se holt musi po chodniku...
Marcus 22. 7. 2022, 13:25
1
Excelentni prace! Diky, uz sdilim skeptickym kolegum.
Jeste dotaz, co to znaci? Jsou tam zahrnuty i cyklopruhy mezi auty? Nebo jenom uddelene trasy?
josuk 24. 7. 2022, 10:27
1
1
Skvělý nápad a přirovnání.
Z nějž však vyplývá, že integrace cyklistů fyzicky mezi auta (pomocí cyklopruhů), jak nyní Praha "zkouší", není považována za zásadní pro to, aby lidi na kole jezdili. ;-)
Miloš 24. 7. 2022, 18:52
1
Pro Tik: Po chodníku se nemusí, a ani nesmí.
Pišta 25. 7. 2022, 12:31
Otázka je, čo znamená "kvalitní cyklotrasa". Pretože napríklad trasa Labuť-Braník je vedená kvalitne, ale povrch a údržba sú katastrofálne.
Vratislav Filler 25. 7. 2022, 14:02
@Marcus: Ano, kde jsou +- souvislá integrační opatření, tak je to zpravidla tenkou modrou.
Vratislav Filler 25. 7. 2022, 14:04
1
@Josuk: Integrace (v pražském pojetí) počty cyklistů zvyšuje jen omezeně.