Kdyby cyklostezky byly metro…

Publikováno: 18. července. 2022, 1 min. čtení
Aktualizováno: 27. července. 2022
Publikováno: 18. července. 2022, 1 min. čtení
Aktualizováno: 27. července. 2022

Souvislost bezpečných cyklotras je zásadní pro to, aby lidé na kole jezdili. Oblíbeným způsobem, jak to vyjádřit, je nakreslit síť cyklostezek ve městě ve stylu mapy veřejné dopravy. A protože Praha takovou mapu zatím neměla, jednu jsme pro vás nakreslili.

Představme si síť cyklostezek v Praze obdobně jako síť metra, vedlejší trasy jako tramvaje a stezky na okrajích města jako příměstskou železnici. Představme si ideální stav, který by mohl vzejít třeba z poslední aktualizace celoměstského systému cyklotras. Voilá, ideál je zde:

A teď se vraťme zpět do reality: jak vypadá současná síť pražských cyklostezek? Takto:

No, jezdili byste veřejnou dopravou, kdyby její síť měla takto chaotickou a roztšíštěnou podobu?

Ke stažení:

Výhledová mapa sítě (.PNG .SVG)
Aktuální mapa sítě (.PNG .SVG)

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

Komentáře k článku

Tik 20. 7. 2022, 11:39
1
9

Nojo, skoda ze krome cyklosteze v Praze neni jedina ulice a mezi temi kousky se holt musi po chodniku...

Marcus 22. 7. 2022, 13:25

Excelentni prace! Diky, uz sdilim skeptickym kolegum.

Jeste dotaz, co to znaci? Jsou tam zahrnuty i cyklopruhy mezi auty? Nebo jenom uddelene trasy?

josuk 24. 7. 2022, 10:27

Skvělý nápad a přirovnání.
Z nějž však vyplývá, že integrace cyklistů fyzicky mezi auta (pomocí cyklopruhů), jak nyní Praha "zkouší", není považována za zásadní pro to, aby lidi na kole jezdili. ;-)

Miloš 24. 7. 2022, 18:52

Pro Tik: Po chodníku se nemusí, a ani nesmí.

Pišta 25. 7. 2022, 12:31

Otázka je, čo znamená "kvalitní cyklotrasa". Pretože napríklad trasa Labuť-Braník je vedená kvalitne, ale povrch a údržba sú katastrofálne.

Vratislav Filler 25. 7. 2022, 14:02

@Marcus: Ano, kde jsou +- souvislá integrační opatření, tak je to zpravidla tenkou modrou.

Vratislav Filler 25. 7. 2022, 14:04

@Josuk: Integrace (v pražském pojetí) počty cyklistů zvyšuje jen omezeně.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat