Stezka začíná v obytné zóně ulice K Trníčku a končí u čerpací stanice při ulici Na Jelenách. Odtud mohou lidé na kole touto čtyřproudou ulicí pokračovat směrem Jižní Město – na Opatov, Chodov nebo Háje. V druhém směru cyklostezka návaznosti postrádá úplně – mimo chůze skrz vysokou trávu a přes vysoké obrubníky se na ni od Opatova nedá dostat vůbec.
Druhá etapa stavby prodlouží stezku až ke kruhovému objezdu, kde existuje návaznost na chodník směrem Opatov. Kdy k ní dojde? „Studii i projektovou dokumentaci na pokračování máme připravenou, nikoliv projednanou s dotčenými orgány. Projednání a realizace závisí na vyřešení majetkoprávních vztahů, jelikož se nejedná o pozemky ve vlastnictví Prahy,“ řekla pro Městem na kole starostka Šeberova Petra Venturová (Pro lepší obec).
Návaznosti chybí i na straně Šeberova. Pokud chce člověk cyklostezku využít ve směru Hrnčíře–Opatov, čeká ho kličkování sítí jednosměrek, které nejsou obousměrné pro jízdní kola. Normy přitom obousměrnost obytných zón pro cyklisty doporučují. V tomto případě by zavedení cykloobousměrek zkrátilo lidem cestu o 150 metrů a 3 výškové metry. Pokud má být cyklostezka alternativou k hlavní ulici K Hrnčířům, musí být cesta „zadními uličkami“ maximálně komfortní a praktická, což nyní rozhodně není.
Podle Venturové ale cykloobousměrky silniční správní úřad zavést nechce: „Změny dopravních režimů povoluje příslušný silničně správní úřad, který při povolení cykloobousměrky posuzuje mimo jiné i šířku komunikace a zda se do provozu bezpečně vejdou cykloobousměrky. V případě ulice K Jižnímu městu není dostatečná šíře komunikace pro povolení cykloobousměrky.“
Zajímavostí je, že je tato stavba vyznačena jako skutečná cyklostezka, tedy značkou C8. Chodci sem mají přístup zakázán. Lidé, kteří tudy jdou pěšky na Opatov či k čerpací stanici tak mají správně jít mimo tuto stezku. Proč? „Na cyklostezce je osazeno dopravní značení C 8 z toho důvodu, že v tuto chvíli neexistuje návaznost na jakýkoliv chodník, naopak cyklista se může zařadit do silničního provozu na komunikaci. Jakmile bude vybudovaná etapa II, lze na cyklostezce osadit dopravní značení C 9 společná stezka pro pěší a cyklisty,“ dodala starostka Šeberova.
Když to shrneme, vznikla stezka, která pro denní dojíždění vhodná není. Mezi Šeberovem a ulicí Na Jelenách je při cestě „bočními uličkami“ stále výhodnější kvůli návaznostem a jednosměrkám využít pěšinku která je o kousek blíž k paralelní ulici K Hrnčířům.
Větší smysl celá akce bude mít, až bude cyklostezka spolu s novým soukromým developmentem protažena podél ulice Na Jelenách. Ani tak to nebude ideální, řešení cyklodopravy podél hlavní ulice by bylo mnohem přímější a komfortnější.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz