Od komunálních voleb uběhl téměř rok a my se ptáme radních pro dopravu Prahy 1 až Prahy 22, jaké jsou jejich plány s cyklistickou dopravou. Pokračujeme v městské části Praha 1, která má téměř 20 tisíc obyvatel a zahrnuje Hradčany, Malou Stranu a Staré i Nové Město. Na naše dotazy odpovídal Vojtěch Ryvola, radní pro dopravu za hnutí ANO.
Plánujete v nadcházejících letech v Praze 1 výstavbu nové cyklostezky, značení cyklopruhu nebo legalizaci průjezdů na kole?
Jsem velkým zastáncem cyklostezek, tedy že můžu někde jet a neohrožuje mě ani auto, které jede těsně kolem mě, ani tramvaj a ani se nemusím vyhýbat chodcům.
Tento článek dostali pravidelní dárci a dárkyně Městem na kole ve formě speciálního newsletteru s předstihem. Chcete-li dostávat naše speciální newslettery, staňte se pravidelnými dárci na této stránce.
Prvotní plán musí být páteřní tah přes Prahu 1. Na ten se pak mohou napojovat další úseky. Ale nejdřív potřebuji „jedním šlápnutím“ přejet z Karlína a Holešovic až na Smíchov nebo na náplavku Prahy 2.
Já jsem se teď zaměřil na to, jak vymyslet trasu, která by byla spojnicí z Karlína na Smíchov. Pánové z IPRu (Institut plánování hl. m. Prahy, pozn. red) navrhují levobřežní cyklotrasu A1 a pravobřežní A2. Já jsem s dovolením udělal variantu „střed“, kterou by se nejdřív propojil Smíchov s Karlínem. Přes Karlín se jede dobře. Ale všechno cyklistické končí pod Štefánikovým mostem. Myslím, že tam by cyklisté měli jezdit nahoře po silnici a nesjíždět dolů na náplavku. Vznikají tam velké konflikty mezi loďaři, cyklisty a chodci.
Cyklisté si myslí, že ty dva úzké hladké proužky jsou na náplavce vyhrazeny pro ně. Dříve na nich byly namalované piktogramy, ale ty jsou nenávratně pryč. Byl tam i těžký úraz, kdy loďař otevřel paní na kole do cesty dveře auta a ona se hodně zranila. Skončilo to až u soudu, s podmíněným trestem pro řidiče.
Jaká je tedy vaše vize tohoto úseku Dvořákova nábřeží?
Jsou dvě možnosti. Myslím, že chodci chodí hlavně po náplavce, a tak mě napadlo udělat nahoře cyklostezku místo chodníku. Náplavka by tak zůstala pouze pro chodce.
A druhá varianta?
Podstatně víc se mi ale líbí druhá varianta, že by se náplavka vyčistila od zaparkovaných aut – a to kompletně. A udělala by se samostatná cyklostezka podél zdi. Jasně by se vymezil cyklopruh a zbytek by byl pro pěší a zásobování.
Brzy začneme stavět nové schody ze Štefánikova mostu na náplavku, které by měly podstatně omezit kolize mezi chodci a cyklisty. Teď když to někdo z Karlína rozjede a vlítne pod Štefánikův most, na straně lodi Pivovar dochází k těžkým srážkám s chodci.
Už jste nápad na vytvoření cyklostezky na náplavce konzultoval s památkáři?
Všechno je to zatím v mé hlavě. Jsem tady na úřadě teprve osm měsíců, 90 dní mi trvalo, než jsem se rozkoukal. Od té doby už jsem toho připravil poměrně dost. Pro začátek je dobré si určit, co chci, a poté řešit jak.
Jak by „cykloprůtah“ pokračoval dál u Rudolfina?
Dokážu si představit, že by se cyklostezka vydala na Mánesův most. Vedla by buď po jednom z chodníků nebo po jízdním pruhu směrem na Klárov. Moc aut tam stejně nejezdí a jejich odklonění na tramvajový pás by kolony nezpůsobilo, protože by se před křižovatkou na Malostranské stočil na cyklostezku pod Mánesův most. Tak by byl vyřešen kus cyklostezky přes půlku Prahy 1.
Chystáte nyní alespoň protažení hladkých pásů na dlažbě před Rudolfinem?
Moc jsem nepochopil, proč se to neudělalo rovnou s velkou akcí na náplavce, kde se dělala nová kanalizace i prodlužovaly hladké pásy. V té době jsem ještě nebyl radní pro dopravu, takže jsem do toho nemohl zasahovat. Rozhodně by se to dalo dodělat. Samozřejmě je to i na památkářích, ale když už povolili pruh po celé délce náplavky, proč by nedovolili i tento kousek u Rudolfina?
Zpět na Klárov – jaké bude další pokračování cyklotrasy?
Další prubířským kamenem je samozřejmě Kampa, kde jsou každodenní problémy. Teď nedávno tam nějaký italský turista na kole srazil dítě. Z těchto důvodů tam dříve byl i návrh na opatření „seskoč a tlač“ přes celou Kampu. To se cyklistům samozřejmě nelíbí.
Kdysi byly tři návrhy řešení. Buď vést cyklostezku kolem řeky, nebo ji vést napravo, nebo nalevo od chodníku. Aktuálně to řeším s místostarostkou Kateřinou Klaslovou, která má na starosti všechny parky.
Řešením by tak bylo oddělit cyklisty od pěších?
Přesně tak. Diskutujeme o nápadu, že by se oddělil provoz cyklistů a pěších. Jinak je to vše takové pseudo-řešení. Ideální řešení je, aby cyklisté jezdili po své cyklostezce a nemuseli se motat mezi chodci a naopak.
Pak vyjedeme z Kampy a jsme před Prahou 5, kde plány dál musíme koordinovat s radním pro dopravu a prvním místostarostou Milanem Krylem. Ten je zástupcem Pirátů a cyklodopravě je také velmi nakloněn.
A o jakém napojení Kampy na Prahu 5 uvažujete?
Dovedu si představit, že by stezka z Kampy odbočovala pod most Legií a vedla po moderním pontonovém přejezdu. Samozřejmě se musíme domluvit se všemi dotčenými orgány, kterých je hrozně moc. Mluví do toho povodí Vltavy, Praha 1, Magistrát, památkáři atd. Ale opět, když bude vize, tak už potom jde o to to technicky dopilovat a všechny přesvědčit. Za panem Krylem už jsem byl a mluvili jsme o tom.
My s panem Krylem také chystáme rozhovor o plánech Prahy 5, tak uvidíme. Plánujete nějaké další stezky, pruhy či trasy, které na tuto páteřní trasu navážou?
Devět řemesel, desátá bída. Víte, co to znamená?
Ne.
Když toho člověk rozdělá moc, nemá pak nic. Můžeme tady sedět hodiny a hodiny a vymýšlet návaznosti páteře. Ale najednou zjistíme, že páteř se nepovede, protože vymyšlenou trasu není možné realizovat. Jinak bych chtěl teď zobousměrnit Pařížskou. To jsou menší cíle, ty můžeme řešit průběžně, hlavní je soustředit se na ty velké.
Primárně se tedy bude soustředit na průjezd Karlín–Smíchov?
Stoprocentně.
Velkou akcí, kterou Praha 1 chystá, je zpoplatnění průjezdu aut historickým centrem města. Jak toto opatření ovlivní cyklodopravu?
Hodně, protože když se umírní doprava v Praze 1, bude podstatně více místa pro kola.
Na Smetanově nábřeží je údajně k realizaci připraveno pokračování cyklopásu až k tramvajové zastávce Karlovy lázně. Šlo by to bez svedení aut k tramvajím, cyklopás a chodník by pouze nahradily 8 návštěvnických parkovacích stání. To by se dalo realizovat poměrně rychle. Dáte souhlas k realizaci?
O tom jsem ještě neslyšel, to si musím promyslet. Samozřejmě můžu z rukávu sypat pro a proti. Jenže v současné chvíli, tedy před zavedením nového systému parkování, je každé parkovací místo vyvážené zlatem. Na druhou stranu, nábřeží bez aut je podstatně hezčí. Takže zrovna tady by auta stát neměla. Ale kde nahradíme těch osm míst? Jsou to spojené nádoby.
Přiznávám, že pro mě bude vždy lepší vést cyklodopravu po Malé Straně. Průjezd kolem Karlova mostu a přes Smetanovo nábřeží je z mého pohledu velmi nebezpečný. Na kole jezdím teď už téměř denně a je to o život. Už jenom jízda po nábřeží směrem z centra k Národnímu divadlu je neuvěřitelně nebezpečná. Přejíždět naproti do té nové cyklostezky je také nebezpečné.
Proto radši namířím své úsilí na Malou Stranu a na vytvoření špičkové cyklostezky. Nicméně pokud se podaří zklidnění Smetanova nábřeží a aut tam bude projíždět méně, tak snad. I když primárně to děláme pro tramvaje. Za posledních pět let se na Smetanově nábřeží průměrné zpoždění tramvají prodloužilo z šesti až na 18 spojů. To je strašné číslo.
Kdyby na Smetanově nábřeží skutečně ubylo aut, budete souhlasit s pokračováním rekonstrukce dle IPRu – Tedy rozšíření chodníku a vznik cyklopásu i v druhém směru?
Samozřejmě, ale jde skutečně o to, abychom cyklopásem místo jízdního pruhu pro auta znovu nezpomalili tramvaje. Nejdřív musíme přesvědčit všechny zastupitele, aby zklidnění automobilové dopravy podpořili. Zatím zaznívají argumenty typu: „Když to zavřete, tak my vám na Praze XY zavřeme pro obyvatele Prahy 1 kus ulice.“ Já říkám, že s tím nemám problém, ale mám k tomu dvě připomínky: Zaprvé, že vedle bude úplně stejná silnice, kterou nám umožní jezdit. Protože když vám zavřeme Karmelitskou, tak můžete plynule jezdit Blankou, která proto byla postavena. Nebo když zavřeme Smetanovo nábřeží, můžete jezdit po magistrále, a pro to byla udělaná.
A zadruhé, dámy a pánové, vy jste zastupitelé hlavního města Prahy a nezastupujete svoji městskou část. To znamená, že nebojujete v zastupitelstvu za vaši Prahu XY, ale za město. A Pražská památková rezervace je unikát UNESCO, na který se sem jezdí dívat lidé z celého světa. A my si máme tento klenot udržovat, ne ho ničit. A dále: „Uvědomte si, kde máte svoje voliče. Vy je máte v té zpožděné tramvaji…“
Zůstaňme u cyklotrasy A2: v Křižovnické ulici na zastávce Staroměstská byla připravena akce na rozšíření nástupních ostrůvků a také nový cyklopruh. Kvůli vaší iniciativě ale pan náměstek Hřib akci stopnul. Údajně kvůli tomu, že by zrušení odbočovacího pruhu mohlo zpožďovat tramvaje. Jak dopadly dopravní modely?
Vypadá to tak, že se to nebude dělat do schválení o zklidnění dopravy. Dopravní podnik si udělal vlastní modely a žádá nás o to, aby nenastal další možný špunt, který by zpožďoval tramvaje. Hned jak bude zklidnění, začne se rozšiřovat zastávka a dělat cyklopruh na Staroměstské.
Dobře, naši čtenáři a čtenářky si to jistě budou pamatovat.
Všechny čtenáře žádám o to, až se bude schvalovat zklidnění dopravy, aby přišli do magistrátního sálu a udělali „kordon“ kolem magistrátu. Aby pomohli tomuhle záměru a ne zájmům jednotlivých zastupitelů. Aby ti zastupitelé skutečně pochopili, že to občané chtějí.
A kdy mají přijít?
Na začátku příštího roku.
Proč až na začátku příštího roku?
Mělo by se to myslím schválit na listopadovém, prosincovém, případně únorovém zastupitelstvu. Pan Hřib myslím někde psal, že chce, aby to začalo 7. ledna 2024. Mně by úplně stačilo, kdyby to bylo do konce března. Musíme si uvědomit, že zklidnění dopravy kolem Karlova mostu bylo poprvé navrženo v roce 1942. Tehdy němečtí architekti vymysleli tunel, který by začal u Národního divadla a ústil by do Palachova náměstí. Je to tedy už 81 let, co se o tom záměru mluví…
Další omílaným tématem je Prašná brána, kterou má v gesci Praha 1. Už v roce 2019 bylo za souhlasu všech dotčených orgánů stanoveno řešení, které by zde zamezilo průjezdu aut, čímž by se ulevilo historickému centru Prahy. Jakou máte v tomto vizi?
Ten projekt z mého pohledu není špatný, ale má pořád docela mouchy. Všichni asi znají moji ideu, že by se dalo jít po pěší zóně z náměstí Republiky až na Pražský hrad. Moje volební období se mi to nepovede, ale proč bych se k tomu nemohl alespoň blížit?
První etapou, o kterou jsem požádal investiční oddělení, je prověřit zrušení parkoviště před Obecním domem. Pěší zóna by se tak rozšířila až k dnešnímu kruháku, který by přišel na řadu potom. Možná by v té době už nebyl potřeba.
Zrušení průjezdu Prašnou bránou pro auta by byla druhá etapa. Je to v plánu, jsou na to projekty, ale nemůžeme dělat vše najednou. Já potvrzuji, že z mého pohledu to není vůbec špatný nápad. Jenže musíme si uvědomit, že se toto celé území zásobuje. Máme tady obchodní centrum Kotva. Celé zásobování „vyhnat“ zpátky přes Rybnou je docela odvaha. Zvažovali jsme ulici Králodvorskou zobousměrnit a auta odklonit tudy. Tento projekt má zatím IPR jen rozpracovat. Není to hotové natolik, aby se to mohlo realizovat. To znamená, ano, přípravy jsou, přemýšlí se kudy, zjišťuje se, co by to obnášelo.
Prodloužení pěší zóny před Obecním domem tedy už běží?
Běží to na investičním oddělení Prahy 1. Zjišťuje se, co všechno to bude obnášet.
Jak se stavíte k rozšiřování cykloobousměrek v Praze 1? Čtenáři požadovali zobousměrnit pro kola alespoň pár ulic, které by výrazně zjednodušily cestu centrem, například Husovu nebo Na Perštýně. Pokud se chcete dostat z centra k Národní třídě, jedinou alternativou je přetížené Smetanovo nábřeží, všechny jednosměrky míří na sever. Plánujete něco v tomto smyslu?
Budu šťastný, když se pan redaktor Šnobr stane koordinátorem, připraví seznam možných úprav na Praze 1, sedneme si s odborem dopravy a budeme brát jednu připomínku za druhou. Budu velice rád, když se nám povede něco z toho vybrat a uskutečnit.
Zatím jste tedy žádnou změnu neinicioval, ale jste cykloobousměrkám nakloněný?
Za půl roku skutečně nemůžu postavit Karlštejn, ale za rok určitě ano. Uděláme samostatné jednání, kam svoláme zástupce jak volených orgánů – například Pavel Marc (Zelení, pozn. red.) jezdí velice často na kole – odboru dopravy, vás i dalších, které doporučíte. Pak můžeme projednávat jednu ulici po druhé.
Praha 1 není pokryta zónou 30. Chystáte někde omezit rychlost na 30 km/h?
Něco se chystá v Petrské čtvrti. Plánujeme dočasné úpravy, takzvané „zapytlování“. Když tam vjedete, tak tou samou stranou vyjedete. To znamená absolutní omezení tranzitu. Úpravy nebudou provedeny vyjíždějícími sloupky, ale zjednosměrněním.
Co stojany na kola? V Praze 1 v posledním roce na několika místech dokonce ubyly a žádné nové nepřibývají…
Stojany byly v majetku firmy JCDecaux a ona je postupně stáhla, místo, aby se nás zeptala, zda je nechceme odkoupit. V současné době probíhá mapování, kde všude stojany byly nebo by mohly být. Tyto informace budeme předávat TSK (Technické správě komunikací, pozn. red.). Budeme žádat, aby stojany byly osazeny na místa, kde už jsou povoleny. Pokud vytipujeme nová místa, tak budeme žádat TSK, aby prověřila možnost jejich umístění.
Kdy bychom se těchto cyklostojanů mohli dočkat?
To by mohlo být velmi rychle, rozhodně do konce roku 2023.
Poslední velkou otázkou je bikesharing. Usilujete o hustší síť parkování sdílených kol?
V současnosti je stání pro sdílená kola na Praze 1 kolem 40. Tři další velké jsou v přípravě. Jsou to ucelená místa, mají značku vyhrazeného místa. Připravujeme dalších 40 až 50 míst virtuálních. To znamená v oblastech, kde to nikomu nevadí a nebudou označena značkou. Jsou to velká území, příkladem je stanice Malostranská u tramvaje, kde stání nemusíme značit do silnice, v parku je velké prostranství, kde by parkování kol nevadilo. Takových míst je dost, třeba u Jindřišské věže (tam už bylo místo realizováno, viz zde, pozn. red.). Dále na Václavském náměstí nebo na náměstí Republiky. Tedy tam, kde jsou na náměstí stojany, přibude virtuální parkování. Třeba na náměstí Republiky je takových míst pět. Tato místa budou jasně zaznamenána v mapách jednotlivých půjčoven, nikoliv bikesharingových společností. Nejde o sdílená kola, ale kola půjčovaná za peníze nebo na Lítačku, jak jezdím na kole já sám.
K tomu se ještě dostaneme.
Ano. Nových parkovacích míst pro kola bych tedy chtěl 40 až 60, abychom byli na čísle 100. Původní návrh od půjčoven bylo 157 míst, ale oni je chtěli skutečně na každém rohu. Nemám problém s tím, že uděláme nějaký základ a pak budou další stání vznikat, když se někde najde vhodné místo.
Pro mě je klíčové datum 31. 8. 2023. Všechny půjčovny ví, že 31. 8. musí přepnout z plošných na zónová parkoviště. Tehdy se rozjede po Praze akce „Polepte si svoji koloběžku“, kdy bude možné přes QR kód nalepit samolepku, která označí, že koloběžka parkuje špatně.
Co se týče míst pro stání kol, naprosto nepokrytá zůstává Vojtěšská čtvrť nebo okolí Betlémského náměstí, přestože jsou zde desítky parkovacích míst pro auta. Budou cyklostání doplněna?
Budu to probírat s technologem ze společnosti zastupující všechny půjčovny, a s odborem dopravy. Vize je taková, že se budou rozšiřovat místa pro půjčovny a vypne se plošné parkování.
Třeba Nextbike od začátku funguje jen na vyhrazených místech
Někdo to má, někdo ne. Lime a Bolt to můžou přepnout hned – dle vyjádření člověka z těchto společností.
Jaká změna v aktuálním volebním období nejvíc pozitivně ovlivní pěší nebo cyklistickou dopravu na Praze 1?
Reforma parkování a zklidnění dopravy na Praze 1.
Jaké zahraniční město je pro vás v oblasti dopravy inspirací?
Břeclav.
Zahraniční?
Ne, doopravdy. Byl jsem ve Vídni, byl jsem v italských městech a ty problémy například ohledně sdílených koloběžek jsou hodně podobné. Tam, kde od začátku mají stojanové půjčování, tedy že kola jen napojí na nabíječky do stojanů, jako třeba v Bratislavě, mají problémů podstatně méně. Ve Vídni jsem byl vyděšený z toho, že se tam válí rozlámané koloběžky. Tam mi připadala situace horší než u nás.
Pohybujete se někdy po jedničce na kole nebo na koloběžce?
Pohybuji se na koloběžce vlastní a na kolech z půjčovny. A přestože jsem radní pro dopravu, už jsem také dostal pokutu za špatně umístěné kolo na Malé Straně…
Je pro vás kolo hlavním nebo spíš doplňkovým způsobem dopravy po městě?
Já chodím hlavně pěšky a na kole jedu, když strašně spěchám, protože je to opravdu nejrychlejší. Z magistrátu na radnici je to na kole přesně 6 minut. A to by neudělala ani tramvaj.
Sledujete magazín Městem na kole?
Občas ano.
Děkuji za rozhovor.
Také děkuji.
Články týkající se Prahy 1 najdete na Městem na kole zde. Níže si přečtěte rozhovor ze začátku minulého volebního období (2018–2022), kdy byl na začátku volebního období až do změny vládnoucí koalice radním pro dopravu Prahy 1 David Skála z Prahy sobě.
Líbil se Vám článek? Chcete v Česku lepší podmínky pro cyklodopravu?
Podpořte nás, stačí i 100 korun. 💙🚲
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Jiří Kadlec 29. 8. 2023, 06:27
30
1
Velký plus za oddělenou cyklostezku přes Kampu! Prostor tam na ni podle mě určitě je a je to realizovatelná věc která by dost pomohla.
Líbí se mi i plán na cykloobousměrku v Pařížské.
Konečně je tu v rozhovoru se zástupci městských částí někdo, kdo po Praze na kole jezdí a vidí tak co by šlo zlepšit nejen od stolu, ale i z pohledu cyklisty.
Ondra 29. 8. 2023, 07:04
17
2
Pan Ryvola se v cyklodopravě vyzná a zdá se, že je jí i nakloněn, tak držím palce u realizací jeho plánů.
Kuba 29. 8. 2023, 08:33
24
2
Zamery hezky, obzvlast se mi libi myslenka udelat co nejrychleji aspon jeden poradnej prutah podel reky misto flikovani nenavazujicich kousku na obou brezich, ktery vyuziva toho, ze nejvetsi problemy jsou v ruznych mistech toku.
Bohuzel se bojim, ze pan radni dost osklive narazi na pamatkare (kteri ani ten uzky hladky prouzek nepovolili pod Cechovym mostem, naopak auta vsude je nechavaj zcela klidnymi). A trochu me desi zas ta nedotknutelnost parkovani, s tou to poradne bohuzel asi nepujde. Je potreba si priznat, ze auta dostaly ve meste prostoru moc a ze to byla chyba. A ze je to casto jediny misto, kde jde prostor brat.
Kazdopadne na Prahu nadprumerne az spickove plany.
Doufam tedy, ze u tech novych jednosmerek budou pocitat s cykloobousmerkami uz od zacatku jejich pripravy.
Neo Moucha 29. 8. 2023, 09:52
5
1
Držím palce no...
Pontonový přejezd pod most Legií jsem nějak nepochopil - plavební komorou?
Jen krátké zamyšlení k Prašné bráně - v článku je zmíněno zásobování v souvislosti s Kotvou, ale pokud se nemýlím, právě Kotva je zásobována zezadu z Rybné speciální rampou. Králodvorská slouží pro Kotvu pro podzemní parking, a tedy by úplně klidně mohla být napojena jen na Rybnou, aby nesloužila zároveň pro průjezd přes území skrz bránu, ale skutečně jen lidem, co sem "jet musí" a mohou odjet stejným směrem, ze kterého přijeli. Ostatně ten plán na zneprůjezdnění tohoto území pro tranzit, který jsem kdysi pročítal, se mi líbil.
Dá se vlastně nějak udělat dopravní průzkum, který by sledoval čisté průjezdy - tedy zjistit, kolik aut územím jen projede, a kolik tu něco skutečně zařizuje/vykládá/nakládá, nebo se nesmí sledovat RZ?
Doporučuji panu radnímu se právě na trasy průjezdů aut zaměřit - když zbytečný průjezd aut kdekoliv ubyde, dá se potom lépe pracovat s cyklo věcmi.
Jan Novák 29. 8. 2023, 12:02
11
Kdyby splnil polovinu z toho, o čem mluví, tak by to byl zázrak ...
Timur 29. 8. 2023, 13:39
10
2
Je to pěkně osvěžující, snad první letošní rozhovor, ze kterého nemám pocit zoufalství a rozhořčení :D
Je neuvěřitelné, že pan náměstek je za ANO. To je něco jako Ondřej Matěj Hrubeš v kontextu ODS, ale snad ještě radikálnější. Martine, díky moc za rozhovor!
Jan Novák 29. 8. 2023, 14:11
4
No ja nevim jak moc je zrovna OMH priznivce cyklodopravy, jeho dost zavadejici interpretace vybranych dat nekdy naznacuji spise opak....
Kuba 29. 8. 2023, 15:20
4
Jan Novák: podle mě OMH především cyklodopravu nechápe. Až do té míry, že přes to nepochopení jejích potřeb je těžké určit, jestli jí vlastně fandí nebo naopak.
Z ODS se pozitivně vymyká spíš nadšením pro hromadnou dopravu (to je u něj nepopiratelné, byť si taky nejsem jistý, že vždy domýšlí souvislosti a dokáže se na MHD dívat jako běžný uživatel a ne jako nadšenec).
Jan Novák 29. 8. 2023, 15:31
1
Kuba: stopro souhlas, taky mi dela problem ho nekdy chapat (a tim fakt myslim chapat, treba klasicke petrolheady chapu i kdyz s nimi nesouhlasim)
jkjk 29. 8. 2023, 16:35
4
Neo Moucha:
Kolem Prašné brány jezdím denně, zásobování je tam max. 10 % provozu, ostatní je tranzit, který objíždí zacpanou magistrálu (zkratkou kolem Kotvy). IMHO by pro začátek stačilo dát za nájezd do garáží do Kotvy zákaz vjezdu kromě dopravní obsluhy. Mýto taky pomuže.
Tom 29. 8. 2023, 16:45
4
Žádný zákaz sám o sobě nepomůže, na chodnících se taky nesmí parkovat.
Zdenek X 1. 9. 2023, 10:45
9
Velka cast rozhovoru byla o naplavkach. Verim, ze by se s tim cyklistika svezla, ale osobne bych privital, kdyby diskuze o naplavkach byla predevsim o jejich zkulturneni a zprijemneni, protoze alespon my (s zenou) na tato hnusna, nekde pochcana a pivem polita mista, se zaparkovanymi auty, chodime velmi neradi (= nechodime). Nadto je to lunapark slouzici turistickemu podnikani (alespon doufam, ze z toho ma obrovske castky za pronajem) plny lodi, lodnich klubu a hospod. V tomto smyslu muze p.Ryvola, coby vlastnik "Lodi Pivovar" u Stefanikova mostu, zacit u sebe, napriklad neparkovat na naplavce a zasobovani delat pouze ve vhodnych hodinach, pripadne lod posunout, aby vystup z lodi nevedl prave na to nejuzsi misto u mostu.
Nevim, proc naplavka musi byt kamenne koryto bez jedineho travniku, stromu (vory a nakladni doprava tam uz desetileti neprobiha, zelen je na brezich i v jinych centrech mest, predpokladam, ze riziko povodni je vsude podobne).
Mickey 1. 9. 2023, 16:49
6
V některých odpovědích se chová jako buran, ne jako politik, vlastně skoro ve všech. S tímhle pánem není rozumná domluva. Dělá jen to, co se hodí jemu a jeho byznysu. Je to mafián.