Bukurešť je v mnoha ohledech divoká. Její ulice jsou místem, kde mají pré potulní psi a neoliberalismus posledních dvaceti let. Právo „silnějšího“ a takřka nulová regulace „tržního prostředí“ jsou vidět pouhým okem všude ve městě. Bukurešť s dynamicky rostoucí vzdělanou mladou populací přicházející z celého zbytku země se rovněž může mezi evropskými městy „pochlubit“ pravděpodobně největší koncentrací cykloabsurdit. Cyklistická doprava právě mezi mladými Rumuny zažívá v posledních letech veliký boom a přestože cyklostezek mají požehnaně, jezdit na kole je stále snazší, bezpečnější a vhodnější v kolonách aut.
Když Rumunsko vstupovalo v roce 2007 do EU, dostalo mimo řady jiných podmínku, že ve velkých městech musí podpořit zlepšování šílené dopravní situace vytvořením odpovídající cyklistické infrastruktury. Předepsané kilometry byly městskou „správou“ „řešeny“ lepením žlutých pásek na chodník vedených přes vysoké obrubníky, lampy, stromy, stánky, tříděný odpad, zastávky veřejné dopravy, či plochy, kde se parkuje.
Celý článek o (nejen) cyklodopravě v Bukurešti z pera Václava Kříže a Ivy Pohankové, včetně fotogalerie, najdete na stránkách iniciativy Auto*Mat.
Prahou na kole běží s podporou Citybikes: Elektrokola, skládací kola, městská kola |
Solver 1. 11. 2013, 11:32
Tak po shlédnutí videa jsem zase jiný člověk. Sice v Praze nemáme tak pěkně zvýrazněné ty okraje stezky pro cyklisty, ale tam se ani nikdo nenamáhá uhnout. Prostě to tam jen pomalovali, aby shrábli peníze z EU, ale zůstali pořád stejnými opicemi.
újezďák 1. 11. 2013, 13:26
kolega , též cyklista, byl kdysi v Rumunsku asi rok služebně.
Takže měl kolo sebou.
Říkal, že nepoznal na naší planetě takové místo, kde by měli psi na silnici lepší postavení než cyklisti a celé to shrnul do věty, Bukurešť je ještě docela dobrá, ale kruh 20-30 km okolo je prý pro silniční kola cyklopeklo, při prvním výjezdu měl dojem, že na něj náklaďáky pořádají hon, pak prý zjistil, že ho jen totálně ignorují.... prý i v Albánii to bylo o hodně lepší.