Rekola, český komunitní bikesharing, dnes rozjíždí další sezónu, v pořadí již třetí oficiální. O startu loňského druhého ročníku si můžete přečíst náš starší článek zde. Letošního slavnostního startu se můžete zúčastnit od 17:00 v dílně Rekol v Dělnické ulici 32/34 na Praze 7.
Sezóna to bude velkolepá, Rekola slibují do ulic Prahy nasadit až 300 kol, chtějí se ucházet o provozování městského bikesharingu, zavést nové virtuální stojany či rozšířit svou zónovou působnost o velkou část Žižkova. Zároveň navázala spolupráci s IPRem a mají i svou zástupkyni v cyklokomisi.
Novinky roku 2016
Členství stojí obdobně jako minulý rok, tedy 745 Kč od března do listopadu. Rekola také slibují, že někdy během sezóny nejspíš spustí možnost jednotlivé výpůjčky. Slibovaný počet 300 kol bude nasazován postupně, nelze ho očekávat hned se startem sezóny. Opět je možné kola půjčovat přes web, pomocí sms nebo přes aplikace pro iPhone a Android. Jak jste již pravděpodobně zaznamenali v médiích, Rekola by nově mělo využívat i tisíc studentů VŠE, kterým členství sponzorsky zakoupila společnost KPMG. Největší novinkou sezóny jsou takzvané Repointy neboli virtuální stojany. Jde o místa u partnerských podniků označených nálepkou Rekol, která by měla garantovat přítomnost Rekola.
Repointy
U virtuálního stojanu bude bezdrátově ověřována přítomnost kol, takže se nebudete muset spoléhat pouze na správné vložení polohy od jiného uživatele, ale budete mít jistotu, že se inzerované kolo na místě skutečně nachází. Snazší by mělo být také vracení, u virtuálního stojanu již nebude potřeba ručně zadávat polohu kola, systém rozpozná, že se u něj nacházíte. Samozřejmě by ale mělo zůstat možné i vrácení růžového bicyklu na jiných místech v zóně, pokud se zrovna v okolí Repoint nenachází.
Detaily ještě neznáme, ale Rekola je jistě každou chvílí odprezentují. Dle našich informací by Repointů mělo být po Praze zhruba 60. Nalézat se budou vedle některých knihoven, kaváren či jiných podniků a lze předpokládat, že míst bude postupně přibývat. Rekola vyjednávají, zda by na některých těchto místech mohly být nainstalovány i městské stojany. Bohužel se letošní plánovaná instalace centru města opět spíše vyhýbá, Praha 1 ani Praha 2 na seznamu nejsou, budeme tedy rádi, když se Rekolům tento trend podaří alespoň mírně nahlodat.
Jinak zůstává vše v podstatě při starém, tak jak již to znáte z předchozích let. Používají se starší darované a následně opravené kousky, servis je o něco profesionálnější než na úplném začátku a kola dosahují často základních standardů použitelnosti. V aplikaci vidíte, zda se jedná o kolo, koloběžku či jakou disponují výbavou (košík, světla, apod.). Ano, již i světla nebo nastavitelné sedlo nejsou v Praze takovou výjimkou, jako tomu bylo v prvním roce provozu.
Pavel 21. 3. 2016, 10:45
škoda že nejedou celoročně. Přece jen výpadek systému 3 měsíce v roce je dost. To si člověk buď pořídí svoje kolo nebo tramvajenku.
josuk 21. 3. 2016, 13:31
"V roce 2016 není povolené vrátit kolo mimo zónu." -- Je to tedy změna?? mám pocit, že dřív bylo možné kolo odvézt mimo zónu a vrátit do zóny až druhý den..?
vlákno 21. 3. 2016, 20:45
Pavel: Kdybych jezdil na tramvajenku, tak bych byl vděčný i za tu sezónu, vzhledem k úspoře času...
*lítačku
Jiří Motýl 21. 3. 2016, 22:19
josuk: To je reakce na článek nebo informace odjinud, co v článku chybí? Nějak tomu komentáři nerozumím, mám dojem, že vracení mimo zónu bylo i je stále možné.
josuk 22. 3. 2016, 07:42
JM: reakce na článek trochu prodloužená.. ;-) chtěl jsem spáchat registraci a toto mě zarazilo v podmínkách, mám pocit, že to dříve bylo jinak, volněji..?
Vratislav Filler 22. 3. 2016, 23:46
Jo, vloni to bylo benevolentnější. Ale rozsah zón byl menší.