Vychytávky na cyklostezkách v Amsterdamu

Publikováno: 26. května. 2017, 1 min. čtení
Aktualizováno: 18. prosince. 2020
Publikováno: 26. května. 2017, 1 min. čtení
Aktualizováno: 18. prosince. 2020

Několik náhodných obrázků z amsterodamských cyklostezek. Podobné příklady lze nalézt i v Česku a jinde ve světě, málokde se ale v cyklistickém prostředí tak důsledně aplikují a tvoří tak harmonický celek.

Podjezd pod železnicí je jen pro kola a pěší. Tím se vytváří zkratka a lidem na kole se zkracuje nutná vzdálenost, kterou mají urazit.

Sloupky, které zabraňují vjezdu aut, jsou ohebné, aby případný náraz cyklistu nebolel.

Sloupek je označen vodorovným značením, aby byl včas vidět.

Sloupek za tmy červeně bliká.

Dočasné vyrovnání nerovností: odfrézováním vybouleného asfaltu.

Odvodnění cyklostezek

Žlaby jsou níž než povrch cyklostezky, aby snadno sváděly vodu.

Boční kanál, který nezasahuje do cyklostezky.

Zkosený obrubníček připravený . Při najetí omylem na obrubníček cyklista nespadne.

Obrubník a žlab mezi vozovkou a cyklostezkou.

Označení okrajů cyklostezky bílou čarou, aby za tmy i ti, co špatně vidí, věděli, kam mají jet.

Bílé dlaždice taky vedou.

Kolmé křížení s železniční vlečkou, aby nedošlo k uklouznutí kol.

Guma je v úrovni vršku kolejnice, aby nedošlo k uklouznutí kola.

Podzemní parkoviště pro kola v tržnici. Parkování zdarma.

Automat na blikačky na hlavním nádraží.

Odbočka z cyklostezky do areálu.

Oko ze zdi na zamknutí kol.

Ostrůvek pro usnadnění překonání frekventované ulice, kde cyklisté dávají přednost.

Cyklista čeká až přejede auto.

Odřezávání dlouhodobě nepoužívaných překážejících kol (uživatelé byly varování asi 30 dní vylepeným páskem na kole). Kola se vezou do speciálního skladu, odkud je ještě nějakou dobu možné je vyzvednout.

Václav Kříž
Od roku 2011 získal postupně praxi jako redaktor magazínu a editor mapy Městem na kole, cyklokoordinátor MČ Praha 14, 4, 11, TSK a jako cargobajker. Ambiciózní cyklistická síť (i stabilizace funkcí klimatu a biodiverzity Země) se může zdát jako neřešitelný ořech. Close your eyes and you will find passage out of the dark. Klíčem je vytrvat. Občané, politici, úřady i firmy, všichni jsou součástí řešení.

újezďák 26. 5. 2017, 11:43

Pěkné, ostatně ono by hodně pomohlo , kdyby se i to silničářské řemeslo, viz několik příkladů odvodnění, zase vrátilo i k nám a to nejenom na cyklostezky.
Kolikrát člověk jezdí při krajích silnic nebo v prostoru cyklostezek doslova v jezerech nebo potocích vody, která nemá kam odtéct, kanály ucpané, obrubníky jako hráze a zpomalovací pruhy schopné schodit cyklistu z kola proměněné v jezy....

MM 29. 5. 2017, 11:01

" ... ono by hodně pomohlo , kdyby se i to silničářské řemeslo, viz několik příkladů odvodnění, zase vrátilo i k nám a to nejenom na cyklostezky." ... amen. U nás není problém kvalita cyklo-infrastruktury, ale dopravní infrastruktury jako takové.

vlákno 29. 5. 2017, 11:08

Problém kvality cyklo-infrastruktury u nás nemáme, protože tu žádná není ;)

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat