Shrnutí roku 2017

Publikováno: 05. ledna. 2018, 4 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021

Zatímco rok 2016 se vyznačoval příchodem velkého počtu dobrovolníků, v roce 2017 se redakční tým zeštíhlil a tempo webu zvolnilo.

Rok 2016 nebyl příliš bohatý na větší realizace nové infrastruktury, které by bylo třeba projet a napsat o nich článek, přesto ale nebyl výběr témat zcela v naší moci a poměrně často jsme reagovali na různé aktuální kauzy. Velký prostor zabralo plánované omezení vjezdu cyklistů do pěších zón na Praze 1. K této kauze jsme vydali celkem neuvěřitelný počet 14 článků. Psali jsme ale třeba i o postoji Prahy 3 k cykloobousměrkám navržených magistrátem, o spadlé Trojské lávce nebo o sporu kolem ochranného cyklopruhu na Patočkově. Další vděčnou sérií článků bylo představování plánů pro cyklistickou dopravu v koncepčních materiálech IPRu nebo témata spojená nejdříve se soutěží na městský bikesharing a poté se vstupem nových hráčů na trh bezstanicového sdílení kol.

Co se klasických návodů týče, zde již bylo za historii webu ze základních rad publikováno téměř vše, co publikováno být mohlo. Nové články se tak věnovaly poměrně specifickým tématům, jako třeba kličkování konkrétními lokalitami, jízdě v těhotenství nebo zimním plášťům s hřeby. To samé postihlo i analytičtěji pojaté příspěvky, kdy jsme psali o takových bizarnostech (myšleno pozitivně), jako je pro cyklisty příjemná šířka tramvajových kolejnic a ideální ztvárnění svodidel podél cyklostezky.

Třemi nejčtennějšími články loňského roku se staly příspěvky pojednávající o bikesharingu. Zlatou medaili vyhrává článek ofo vyšle v říjnu 300 kol na Prahu 7, stříbrnou článek Od neděle si můžete půjčit ofo na Praze 7 a bronz pak příspěvek Nová Rekola: obří košík, GPS a skvělé blatníky.

Stále platí, že web tvoří kromě redakce také z velké části řada aktivních spolupracovníků, dobrovolníků a čtenářů, kteří nám posílají tipy na témata článků, zasílají fotografie, informace o uzavírkách, pomáhají s mapou. K podpoře těchto aktivit jsme v loňském roce například začali pořádat nepravidelný cyklistický mapathon, kde se snažíme zájemcům přiblížit problematiku mapování v OpenStreetMap tak, aby každý mohl cyklistické mapy a aplikace zlepšovat sám.
Uvítáme ale i lidi se zkušeností s cyklistickou dopravou, kteří by se chtěli přidat na stálo do řad redakce. Ať již spolupracovat na našich klasických tématech, nebo se třeba věnovat nějaké vlastní oblasti zájmu. Náš obsah do velké míry zavisí na zájmech redaktorů. Naše dveře jsou otevřeny a přivítáme jak autory zpráv, rozhovorů, návodů nebo recenzí, tak i lidi, kteří by do článků rádi fotili ilustrační fotografie či točili videa.

Stránky webu mají za rok 138 981 návštěv od 76 415 uživatelů, celkem 250 099 shlédnutí. Mapa měla 109 471 návštěv od 73 778 uživatelů.

Podrobný článek o našem hospodaření v roce 2017.

Výroční zpráva Auto*Matu za rok 2017.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Nová infografika Městem na kole
Redakční blog,

Nová infografika Městem na kole

28. července. 2024, 2min. čtení