Letos tomu bude deset let od výstavby vysočanské cyklodálnice po tělese bývalé železniční vlečky na Praze 9. Cyklostezka se mezitím stala pevnou součástí páteřní cyklotrasy A26 a mezinárodní trasy EuroVelo 4, oblíbeným odpočinkovým místem obyvatel okolních čtvrtí. V roce 2009 online magazín Prahou na kole při jejím zprovoznění upozorňoval na nedostatečné napojení stezky na okolí. Od postavení vysočanské stezky se jednotlivé návaznosti postupně vylepšují. Jedná se ale o změny v tempu velmi mírného pokroku, řada z nich se odehrála teprve v posledních dvou letech. Pojďme se podívat, co je zde nového.
Sjezd k hospodě U dvou smrků
Lidé z okolí si postupně začali prošlapávat cesty. Historicky prvním neoficiálním sjezdem, který vznikl prakticky okamžitě po zprovoznění stezky, byla vyšlapaná pěšina směrem k hospodě U dvou smrků v ulici Nademlejnské. Tato pěšinka pak sloužila několik let také jako nejkratší bezbariérové napojení od Poděbradské. Schodiště do ulice K Náhonu bylo totiž lištami pro postrk kol vybaveno až s několikaletým zpožděním.
Sjezd Starý Hloubětín
Výše zmíněný sjezd byl ale od Poděbradské značnou zajížďkou, ani cyklistická guerilla tak nezahálela. V roce 2011 samozvaná skupina Cyklogang vytvořila guerillový sjezd směrem k tramvajové zastávce Starý Hloubětín. Ten byl o pár let později doplněn dokonce o oficiální městské směrové značení. Nyní se sjezd dočkal oficiálního vydláždění. Přiléhající silnice získala zčásti nový asfalt již před rokem při otevření nové automyčky. Práce guerilly Cyklogang přinesla své ovoce.
„Sjezd“ u Kejřova „parku“
Změnil se také charakter jediného bezbariérového vjezdu na stezku, který zde byl od počátku, do ulice Nademlejnské. Z původního vjezdu obyčejné cesty vzniklo překřížení stezky příjezdovou komunikací do developementu Kejřův park. Areál byl povolen až dodatečně po realizaci stezky. Vjezd je zvláštní tím, že cyklostezka zde nebyla formálně přerušena. To ovšem vyplývalo z podmínek pro udržitelnost projektu a se stavbou stezky spojené dotace. Výsledkem je velmi atypické křížení, na kterém jsou cyklisté zpomaleni velmi nekomfortním zpomalovacím prahem.
Napojení do ulice Modrého
Ulice Modrého v nové zástavbě Vysočan zůstala z větší části po otevření cyklostezky téměř nenapojena a samovolně do ní během let vzniklo několik vyšlapaných stezek prudkým náspem bývalé vlečky. Nedávno zde ale vzniklo několik vylepšení. Přímo na východním konci ulice vznikl nový chodníček, bohužel nepříliš široký a se zakázanou jízdou kol. Nyní je pro pohodlí pěších doděláváno ještě jedno krátké schodiště ve stejném místě.
Na zcela opačném konci Modrého byla již dříve existující rampa dovedena až ke stezce – bylo zrušeno krátké dřevěné schodiště na jejím konci. Opět se ale jedná především o rampu dimenzovanou pro pěší a kočárky.
Jako poslední zcela neřešené a velmi poptávané spojení do Modrého se tak jeví především napojení u křižovatky s ulicí U Elektry. Před výstavbou domů východně od ulice U Elektry bylo možné dostat se na stezku od Poděbradské po vyjeté cestě. Dokončené developementy ale tento příjezd znemožnily a uživatelům pro přístup zbývá pouze strmý vyšlapaný svah:
Severovýchodní cyklomagistrála
Do území Vysočan zároveň začíná zasahovat i projekt Severovýchodní cyklomagistrály. Ačkoliv některé stezky v něm obsažené prezentovali již před mnoha lety sami developeři sdružení v projektu Nové Vysočany, teprve spolupráce jednotlivých městských částí začíná v posledních letech nést ovoce a zdá se tak, že by se nemuselo do budoucna jednat jen o několik izolovaných rekreačních stezek bez širší návaznosti.
Developer YIT nyní společně s novou zástavbou u Vozovny Hloubětín dokončuje i cyklostezku po bývalé vlečce, která je součástí plánované etapy 7.1 v rámci Severovýchodní cyklomagistrály (viz mapa výše). Stezka tak zlepší poptávaný průjezd, který doposud vedl po hrbolatém povrchu zrušené vlečky.
Po nové stezce zatím cyklisté dojedou k bytovému komplexu v ulici Granitova a dále do ulice Kolbenova. Na zbytek etapy 7.1, která by se ostatně zatím neměla na co napojit, si je třeba ještě počkat.
To ale není jediný nový krátký úsek stezky v okolí, který by se časem měl stát součástí celku staveb kolem Severovýchodní cyklomagistrály. Stavitel AFI postavil krátký zatím na nic nenavazující úsek u svého bytového komplexu v ulici Strnadových severně od Kolbenovy.
Naděje pro Vysočany a okolí
V posledních dvou letech se začala některá kritizovaná napojení na deset let starou vysočanskou stezku postupně zlepšovat, dříve guerillové propojky získávají oficiální ráz. Přibyly nové rampy i schodiště, v některých případech ale bez adekvátních řešení pro každodenní pohodlný pohyb lidí na kolech. Zároveň se rozhýbala i koordinace tzv. Severovýchodní cyklomagistrály. Pokud všechny městské části vytrvají ve spolupráci, mohli bychom se dočkat společně s rekonstrukcí vysočanské železniční trati i nových cyklostezek propojujících tento segment města.
Jedná se o území, kde je nutná spolupráce developerů, města, městských částí i SŽDC a jak je na uplynulých deseti letech vidět, ne vždy se tato koordinace daří. Držme palce, aby za dalších deset let dnes slepé úseky získaly pokračování. Nejlépe se všemi napojeními na okolní uliční síť a zástavbu.
újezďák 6. 2. 2019, 08:48
Napojujme domy a lidem co v nich bydlí zrušme ty ošklivé předzahrádky s ploty, které si upravili aby jim lidi nečuměli domů :)
Vysočanská je fajn ráno až zhruba do dopoledne, odpoledne se mění ve sportoviště a tak je vlastně dobře, že první projekty měly jen vchody na ulici, není nic "lepšího pro cyklotrasu" než když vám na bruslích nebo na kole či odrážedle vyjede člověk ze vchodu rovnou pod přední kolo a opakovaně vám sníží " rychlostní konkureceschopnost jiným dopravám" :D.
Abych pravdu řekl, tak pokud jedu tamtudy odpoledne, tak je to děs bída a utrpení a velmi často volím Poděbradskou jako cyklisticky jednodušší variantu, nejenže člověk jede, ale navíc mu tam nikdo neskáče pod kola...
Jan Fiala - Kalimero 6. 2. 2019, 23:31
Je to cyklostezka, chodci tam nemají na vozovce co pohledávat. Na smíšenou stezku je to příliš úzké. Dokonce se tam ve vozovce motají maminky s kočárky. Proč policie nezasáhne?
Obávám se, že takhle se za čas cyklisté vypudí, jako z náplavky.
Vratislav Filler 7. 2. 2019, 10:04
"postavili cyklostezku, ale lidi ji začali používat" :-) Já jsem vlastně rád, že je ta stezka tak oblíbená, smazává to pachuť z toho, že byla použita jako kladivo na nové cyklostezky a hlavní veřejný argument, proč byla výstavba cyklistické infrastruktury v letech 2011-14 zmrazena.
Souhlasím, že je příliš úzká. Proto se také standardy pro připravované cesty s vysokým očekávaným provozem zpřísnily ( https://www.cistoustopou.cz/knihovna/standardy-cyklistickych-tras-295 ). Citace:
"I. Cyklistické trasy páteřní (A#, A##) a dálkové (...) mají být vedeny prioritně mimo hlavní dopravní prostor v podobě cyklostezky (...) Vedení v prostoru s pohybem chodců je možné pouze v odůvodněných případech a v nejkratší možné délce."
Zuzka 7. 2. 2019, 12:51
Me fascinuje, ze pri vyjezdu ze stezky, na kterou maji pravo vjezdu jen cykliste, je znacka "Cyklisto, sesedni z kola".
újezďák 7. 2. 2019, 12:59
Úzká je, protože to původně byla jen vlečka :)
Než začala být " rekreačně oblíbená", tak to bylo fajn si po ní trochu zajet i při " dopravě někam". Jenže to je problém prakticky všech míst, které podlehly trendu " vymazleného asfaltu" a tím přitáhly rekreační kroužily. Asfalt by nechal pro silnice, čistě cyklostezky a to hlavně mimo město, by měly být vodě propustné a přírodě blízké , tedy maximálně dlážděné ale spíše jen zpevněné , nevybavované šílenými nadstandarty typu altány, lavičky, stojany na kola kdesi uprostřed ničeho a lánů řepky.
Jenže u nás je to přesně naopak, teď udělali cyklostezku z Újezda nad Lesy do Koloděj a celou dobu se zaklínalo tím, že to je dopravní spojení a hle co vzniklo . v místě napojení na místní automobilovou komunikací a cyklostezkou nenajdete prakticky rozdíl mezi silnicí a stezkou, Skanska na videu bublá blahem za 765 metrů cyklodálnice za 15 milionů na místě, kde jsme předtím naprosto bez problému jezdili po kvalitní polňačce mezi vzrostlými stromy ,které zničila holoseč , odpočívadla, stojany chybí tam snad jen motorest s pumpou
https://www.youtube.com/watch?v=eamMQtcTxW8
Ono se stačí pěkném odpoledni a o víkendu vydat prakticky na jakoukoliv cyklostezku v okolí Prahy, která má parametry pro bruslaře. Všude tam rekreačně zábavní sportování v dosahu zaparkovaného auta vytlačuje lidi, kteří jedou dálkově dopravně. Smutné je, že se to týká relativně "osamělých cyklostezek daleko od civilizace" , prostě se tam dojede autem a " zasprotuje se to k neprůjezdnosti".
David 7. 2. 2019, 14:49
Újezďák: A kam mám s dětmi na brusle jezdit?
újezďák 7. 2. 2019, 15:17
David na rybník, do lesa, na stadion , případně si najít speciální bruslařské prostory.
Já se taky nechodím projet s dětmi na běžkách na silnici, cyklostezku nebo na chodník či mezinárodní páteřní cyklotrasu :)
Zuzka 7. 2. 2019, 15:23
@ujezdak
Tak z pohledu zakona je bruslar obcas kolo a obcas chodec. Takze muze jak na silnici, tak i cyklostezku, chodnik nebo mezinarodni paterni cyklotrasu. Muzu s tim taky nesouhlasit, ale nic s tim neudelam.
David 7. 2. 2019, 15:48
Újezďák: Děkuji, celkem jste mě pobavil :) :) :)
1) Pokud vím, tak využívat na kolečkových bruslích stezku pro cyklisty mi nic nezakazuje. Naopak mi to zákonodárce výslovně povoluje (viz § 57 odst. 7 zákona č. 361/2000 Sb., O provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších právních předpisů).
2) Voda v rybníce se s kolečkovými bruslemi (a vem koncem i s klasickými) šlape celkem špatně.
3) Je pravda, že na rozdíl od kola, lyží, sání či jízdy na koni se mohu na kolečkových bruslích pohybovat po lese kde chci (viz §20 odst. 1 písm. j) zák. č. 289/1995 Sb., Lesní zákon, ve znění pozdějších právních předpisů). Ale - zkoušel jste to někdy? Já jen nedobrovolně.
Trochu začínám nabývat podezření, že na jízdě na kole milujete zejména tu rozmanitost. Tedy že Vás každý den na*ere něco jiného.
Rozhodně se nehodlám táhnout hoďku s dětmi a bruslemi metrem a tramvají přes celou Prahu na Ladronku nebo na Letnou, abych se tam na hoďku projel a pak další hoďku jel zpátky. Vem koncem, když přes Ladronku vlastně vedou 2 cyklotrasy a přes jedna.
Upřímně - taky miluji cyklisty, co si myslí, že jim patří celá cyklostezka a kdokoliv kdo není na kole si nezaslouží nic, než pořádně "oprasit a říznout z blízka, ať se třeba podělá strachy. A čím menší děti, tím lepší, hlavně ať mám o 5 vteřin rychlejší dojezd..."...
újezďák 7. 2. 2019, 16:40
pochopil, jsem paragrafy jsou argument a bruslení není jen na kolečkách, ostatně jsou i terénní brusle:
a doplnil jsem pár teček do jedné věty :) :
ano máte pravdu každý den mě na kole nadchne něco jiného :) Proto pořád ještě jezdím, baví mě, přepravím se kam chci a nemusím kvůli " pohybu někam speciálně na brusle....
Upřímně, mezi takové cyklisty rozhodně nepatřím a o " konkurenceschopný dojezd" mi, tak jako některým cykloaktivistům, ani nejde, klidně si zajedu ...
Neprasím a cyklostezkám plných lidí " kteří se nehodlají někam vléct hodinu " se raději vyhýbám, přece jenom pořád dokola vidět zuřivé pohledy mamin s kočárem, kterým jsem jemným cinknutím zvonkem " mohl vzbudit dítě" nebo přemýšlet, jestli mě ten člověk s cigárkem na celoodpruženém kole za 89.900-129.900,-,- , povýšené koukající na dítě ležící na zemi kousek od něj ,( je jedno jestli pod nebo na odrážedle Specialised důležitá je ta značka odrážedla ), jestli mě hodlá praštit, protože jsem bezpečně zastavil a jemu se " konečně dostal na dosah jeden z těch de..lů, který mají furt potřebu tudy projíždět" a rušit mu kruhy na " jeho dětském hřišti"....
Mimochodem bruslařská dráha není jen na Landronce nebo na Letné, ale chápu bruslení není o tom jezdit na dráze, bruslení je o tom jezdit všude a prakticky za každých okolností ze široka, nezáleží na tom jestli někdo další jede, a čím hlasitější sluchátka tím lepší, ať si zvoní, stejně je neslyšímí a jsem tak trošku Sáblík, je to moje dráha a střídá se až po celém okruhu..
Jan Herda 7. 2. 2019, 20:31
Na přeplněné stezky po rovině jsem si taky nezvykl a prostě po nich nejezdím :-) Stejně jako nejezdím do centra nebo delší úseky po kostkách nebo tam, kde prostě vládnou auta. Hlavně v Praze kde vám pořád jezdí MHD! U nás v Pečkách je nádraží obsypáno koly pořád, protože není moc jak se k vlaku dostat krom pěšky (klidně 15min přes město nebo autem 2km z přilehlé obce ...) Ženské věku 60+ jezdí po rovině na nákup i v lednu, to já potkal nedávno za celý Újezd jednoho cyklistu, většinou nulu :-D Dopravně na delší vzdálenost po dlážděné stezce taky jezdit nechci, zlatá ta vaše Starokolínská :-)
To, že před lety nebyly brusle ani tolik pejskařů a běžců je fakt, ale s tím se v přeplněných městech nic nenadělá, v "kopcích" a mimo sportovní sezonu je krom pejskařů prázdno furt, to zas nepřehánět :-)
Jenda 8. 2. 2019, 19:40
Ty diskuze tady jsou stále praštěnější, teď třeba přijde člověk na web _Prahou_ na _kole_, a v diskuzi poradí, že po Praze máme jezdit MHD. (třeba pro mě je použití DPP-mafie prostě neprůchodné)
Jan Herda 8. 2. 2019, 20:13
Tak když někdo má problém s provozem, podmínkami atd tak prostě sedne do jiného prostředku, ne? Dnes jsem se taky nechal odvézt autem a odpoledne se proběhnul k vlaku a od vlaku, nemusím furt jezdit na kole :-) Potkáno cyklistů - jedna stará paní v Kounicích ... to je pořád na kole na kole a já ty lidi na kole moc nevidím
újezďák 8. 2. 2019, 20:18
Jenda k praštěnosti jste právě významně přispěl, tak neuvěřitelný příspěvek jsem tady už dlouho neviděl.
Neuvěřitelně praštěný příspěvek, skvělá práce pro to, aby si náhodný čtenář řekl, že jsme všichni gogo, pardon cyklopalmovkové....
Na web prahou nakole přišel člověk Jenda, který nedokáže použít jednu z nejlepších MHD v Evropě jen kvůli jakési jeho DPP mafii a nechápe smysl textu psaného jinám cyklistou a ještě se tím pochlubí:)
Jenda 8. 2. 2019, 20:47
Jan Herda: A nebo se může snažit aby se podmínky zlepšily, což se koneckonců zrovna tomuto a některým přidruženým (cyklistesobe.cz) webům už v historii mnohokrát podařilo.
Mně tohle přijde trochu jako kdybych šel vegetariány trollit že jsem jejich problémy vyřešil tím že jím věci s masem.
Tonda 9. 2. 2019, 13:37
U těch přeplněných stezek je problém, že za určitých podmínek je snaha tam cyklisty vytlačovat ze silnic.
Nejezdit MHD kvůli jakési vybájené DPP mafii (co si pod tím proboha mám představit) je stupidita. To, že je pražská MHD jedna z nejlepších se v médiích objevuje často a množství a hustota spojů asi je značně nadprůměrná, ale je potřeba to prát v kontextu přepravní poptávky, která taky hodně vysoká. Takže v některých místech a časech je značně přeplněná a použití je značně nekomfortní. Praha dělá populistické kroky jako je přeprava mládeže do 15 let a důchodců zdarma a zlevnění ročního předplatného, kterými se připravuje o prostředky a pak se šetří na kapacitě. V Letňanech teď díky výstavbě bytů přibylo tisíce lidí, navýšení kapacity busů neskutečný problém.
Jenda 9. 2. 2019, 14:36
Tonda: Máš si pod tím představit například:
- výroba bezdomovců exekucemi včetně vybájených jízd na černo (psaní extra falešných pokut, zneužívání uniklých informací včetně těch kde to pak prasklo například když byl člověk invalida nebo prokazatelně v zahraničí nebo identifikace jen na základě nahlášení jména, RČ, adresy a sourozenců) a problémů vzniklých špatnou radou lidí za okýnkem, nepřehledným tarifem nebo neoznačením přepravního prostoru kam cizinec bez znalosti toho že si na tohle má dát pozor vkročil
- vymýšlení bezdůvodného obohacení skrz firmu Rencar a následné vymáhání náhodných částek po nezúčastněných osobách
- ohrožování ostatních účastníků silničního provozu instalací kluzkých kolejí do silnic, nově navíc „železničního typu“ se širokými žlábky a namazané mazací tramvají aby to víc klouzalo
- ohrožování ostatních účastníků silničního provozu závoděním na základě jízdního řádu, nikoli aktuální dopravní situace
- znesjídnění tramvajových tratí včetně složek IZS
Odkazy:
https://blog.root.cz/oskar/rencar-vs-kacanova-10/ (oskenovaný rozsudek: hxxps://jenda.hrach.eu/f/mafie/)
https://www.respekt.cz/spolecnost/kdo-vrati-vladimiru-paterovi-penize
https://www.novinky.cz/finance/289502-exekutor-chce-po-obeti-domaciho-nasili-330-tisic-prestoze-na-cerno-nejezdila.html
https://www.novinky.cz/krimi/329319-soud-zamitl-odvolani-revizora-ktery-si-ze-msty-vymyslel-pokutu-a-muze-dostal-do-exekuce.html
https://www.respekt.cz/tydenik/2011/41/ukradena-identita
https://mestemnakole.cz/2017/02/tramvajove-koleje-pozor-siroke-zlabky/
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/hasicum-a-sanitakum-se-nelibi-opravene-trate-neobjedou-po-nich-kolony.A110914_1651625_praha-zpravy_ab
Tonda 9. 2. 2019, 15:36
ROFL, ohrožování ostatních účastníků provozu mazáním kolejí.
A tenhle de mentní způsob vkládání odkazů aby se na ně nedalo kliknout má jaký smysl?
Ty fakt nejsi duševně v pořádku, nech se vyšetřit.
Jenda 9. 2. 2019, 15:42
Tento způsob vkládání odkazů používám proto, že místní CMS považuje příspěvek s více něž 2 odkazy za spam.
Jiří Motýl 9. 2. 2019, 20:43
Odkazy v příspěvku https://mestemnakole.cz/2019/02/vysocanska-stezka-po-10-letech/#comment-191595 jsem jako administrátor zpětně opravil, aby byly klikací. Omlouvám se za komplikaci, je pravděpodobné, že podobný příspěvek spamová ochrana zadrží.
Také bych rád požádal diskutující o rámcové ctění pravidel slušné diskuze (https://mestemnakole.cz/o-nas/pravidla-diskuse/), tzn. diskutovat k tématu, slušně, vzájemně se neurážet, apod. Děkuji.
David 9. 2. 2019, 22:08
Také považuji DPP za ne zrovna solidní podnik. Je tam spousta lidí co se snaží a odvádí dobrou práci, ale mě osobně stačila k tomu, abych omezil využívání MHD na nejnižší možnou míru, jen samotná kauza Neograph. A co se exekučního vymáhání jízdného týká - bez komentáře. A proč cyklisté nemohou po tolika místech, kde by jim to pomohlo? Namátkou koleje ve Zborovské směr Anděl, koleje v Nádražní mezi Knížecí a Smíchovským nádražím, obslužné lávky tramvajové estakády na Barrandov, ale i mnoho, mnoho dalších. Přitom kde je vůle, tam je (legální) cesta.
újezďák 9. 2. 2019, 22:37
Jenda, pěkná litanie , tak to je už na vystěhování z Prahy nebo ne ?
DPP provozuje MHD s kolejemi, zlovolně se o koleje stará, provozuje MHD závodící s časem kterému se říká jízdní řád , někteří zákazníci si u DPP nejsou schopni vybrat tarif, za okýnkem nesedí Google mozky a DPP dokonce chytá lidi, jedoucí na černo. Exekuce dneska provádí kdekdo, třeba i magistrát vedený momentálně Piráty :) a to jen za to, že někdo zapomene zaplatit popelnici... takže také nepoužíváte popelnice a koše ?
Když těch několik přepečlivě vybraných linků čtu, tak je to naše DPP je na žalobu do Hááááágu protože to jsou hotové válečné zločiny.
Teď ještě jak se srovnat s tím, koho jste volil, skoro bych se vsadil, že váš hlas má se současným řízením DPP mnoho společného.
No nic v jednom se shodneme, říkal jsem tady několikrát, že cyklisté odsávají víc lidí z MHD než z aut ale netušil jsem, že mi dáte argument proti těm, kteří nad tím prskali, díky :)
Brahma 11. 2. 2019, 09:28
Mně by velice zajímalo, zda ty namazané koleje opravdu více kloužou. Můj osobní pocit je ten, že to někde po dešti klouže opravdu nechutně. Je to pouze tehdy, když voda to mazadlo vyplaví z boku koleje nahoru a také jen někde. Patrně tam, kde je to namazané trochu víc. Všeobecně je to v pořádku. Často to jako pěšák testuji nohou a je to OK, přesto jsem se už na hlavě koleje za mokra párkrát na kole pěkně sklouzl. Máte s tím podobnou zkušenost?
újezďák 11. 2. 2019, 11:53
Brahma, občas mám větší problémy s panely, některé mezikolejové panely jsou provedeny velmi hladké a za mokra kloužou jako blázen.
Při odbočování u žlutých lázni jsem to elegantně položil právě na panelu, rozhodně ne na koleji, na tom samém místě padl i kolega...
Asi dvakrát jsem v okolí kolejí mikrosmyk který byl podle mě zapříčiněn tím křemičitým pískem co si tramvaje sypou dávkovači pod kola. Vždy to bylo v prostoru stanice Masarykova , kde si pískem pomáhají při rozjezdu.
To kdyby Jenda věděl, že toho tramvaje rozsypou po Praze pěkných pár metráků za den, tak to do " soupisky hrůz DPP" dal taky :)
Brahma 11. 2. 2019, 16:16
Rovné tramvajové koleje se snad nemažou. Maže se to do zatáček, aby to neskřípalo. Mám pocit, že to občas za mokra klouže někde více, než jen tou vodou. Hledal jsem k tomu informace, ale všichni se zabývají jen snížením tření, cenou a vlivem na životní prostředí. Nějaký cyklista s úzkou hladkou pneumatikou nikoho nezajímá.
Tomáš M 12. 2. 2019, 08:37
Brahma: Máte pravdu, mažou se pouze oblouky (zatáčky) a to buďto mazací tramvají a nebo statickou maznicí (například oblouk na náměstí Republiky).
újezďák: Panely u tramvajových tratí až na výjimky mizí při rekonstrukcích. U žlutých lázní je již několik let asfaltový povrch přejezdů, ale věřím, že na panelech to šlo položit.
újezďák 12. 2. 2019, 13:42
Jojo stalo se mi to už docela dávno, druhý držkoun na tramvajovém tělesu jsem kdysi hodil mezi Palmovkou a Invalidovnou ...
Tomáš M 13. 2. 2019, 00:21
Brahma 11.02.2019 - 09:28 : Maže se žlábek nikoliv hlava kolejnice (při mazání hlavy by to bylo kontraproduktivní). Ještě mě napadlo a to zkoušet nebudu, pro adhezi tramvají je horší než tzv. "posmrkaná kolej" kolej, kdy na hlavě kolejnice jsou slisované listy ze stromů. Typicky Ječná v listopadu po opadání akátů. Hlava koleje vypadá jako potřísněná olejem na první pohled (černé fleky na stříbrně pojížděném železe), ale je to vylisované listí, i proto tramvaje v tomto období nejčastěji "dupou". Pokud máte zkušenost z období září - prosinec a v úseku, kde jsou blízko vysázeny stromy, při použití hladkých plášťů bych tomu i věřil, ale jak píšu nezkoušel bych to.
Tonda 13. 2. 2019, 00:45
Podle info v DP Kontaktu a na Technetu se maže i temeno hlavy kolejnice
http://www.dpp.cz/download-file/9969/novy-soubor.pdf
https://www.idnes.cz/technet/technika/slow-tv-mazaci-tramvaj-t3m-5572.A150906_172601_tec_technika_erp
Tomáš M 13. 2. 2019, 11:40
Díky za odkaz, zeptám se zasvěcených z provozu jak to tedy je.
Pavel Mašek 13. 2. 2019, 21:17
Když se stezka postavila, úplně náhodou jsem se na ni objevil jako chodec, když jsem byl na rande se slečnou a procházeli jsme se a hledali cestu na Vítkov. Vlezli jsme tam po nějakých schodech a divili se, jak to je krásné klidné místo pro rekreaci. Vůbec jsem netušil, že to je cyklostezka. Nedávno, když jsem tam byl, tak to byla standardní jako v Braníku - tři maminy s kočáry přes celou šíři, babičky s pejsky na vodíku a každý na jiné straně samozřejmě, děti pobíhající zcela neorganizovaně, běžce by ani nevadili, tam běhají celkem rychlí, no pak mě odrovnala kolona šesti bruslolyžařů s holemy, za které se nemusí styděť ani pracovníci úklidu, pač propíchli asfalt na skrz, naštěstí mě netrefili. No a třešinka na závěr samozřejmě okolí laviček se střepy z předešlé noční party.
Jo jinak kucýýýý a holkíííí - mluvme slušně a hlavně k tématu, jak mámě něco zlepšit a dělat na pana Gálu dobrý dojem, když si tu nadáváme.
Jiří Motýl 28. 2. 2019, 16:57
Jenda: antispam jsme trochu upravili, kdyby to ještě někdy dávalo podobnou chybu, tak mi prosím napište na redakce@prahounakole.cz
Díky, JM