Nová cyklostezka mezi Vinoří a Satalicemi na severovýchodě Prahy

Publikováno: 21. května. 2021, 3 min. čtení
Aktualizováno: 22. května. 2021
Autor: Václav Řehák
Úvodní foto: Václav Řehák
Publikováno: 21. května. 2021, 3 min. čtení
Aktualizováno: 22. května. 2021
Autor: Václav Řehák
Úvodní foto: Václav Řehák

V květnu letošního roku byla stavebně dokončena velkoryse pojatá cyklostezka spojující na severovýchodě Prahy městské části Vinoř a Satalice. Přestože ještě není plně napojena na okolní komunikace, a na vinořské straně a chybí plánovaný mobiliář, první nedočkavci ji již začali využívat. A je tedy na čase podívat se, co zde vzniklo.

Stávající propojení obou městských částí zajišťovala zejména cyklotrasa A263 vedená po nezpevněných lesních cestách vinořským parkem a satalickou oborou. Její použitelnost pro dopravu ale limituje povrch, který i několik dní po dešti bývá bahnitý, občas spadlé stromy a potenciální konflikty s lidmi, kteří si do lesa vyšli na procházku. Alternativou byla silnice Vinoř – Satalice, která – ač je formálně ve městě – vypadá jako běžná okreska a je tak většinou řidičů vnímána. Zejména stoupání od Vinoře do Satalic v hustém provozu včetně přibývajícího počtu autobusů je tak pro člověka na kole značně nepříjemné.

Právě podél této silnice cyklostezka většinu délky vede, pouze v úseku od mostu přes Vinořský potok se od ní odpojuje a Mladoboleslavskou překonává asi 300 metrů západně od Vinoře, kde bude dále pokračovat jako budoucí cyklotrasa A50 směrem na Ctěnice.

Chybějící křížení frekventované Mladoboleslavské s povolenou rychlostí 70 km/h je zatím největší překážkou bránící v používání cyklostezky. Nicméně už probíhají práce na zřízení místa pro přecházení s ostrůvkem, které novou stezku spojí se stávající provizorní stezkou Vinoř – Kbely. Finální řešení je zde blokováno dlouhodobými potížemi s developerem golfového hřiště, po jehož kraji má stezka vést.

Technicky nejnáročnější částí nové cyklostezky bylo zřízení lávky přes Vinořský potok. Klesání k ní je z obou stran chráněno poněkud monstrózními svodidly. Takové (možná až předimenzované) řešení bylo zvoleno zřejmě s ohledem na bezpečnost zejména například inline bruslařů.

Délka realizovaného úseku je přibližně 1,1 km. Po dokončení přechodu přes Mladoboleslavskou poskytne komfortní řešení cyklodopravy mezi Vinoří a Satalicemi. Zdejší městské části aktivně podporují rozvoj cyklodopravy a v budoucnu tak můžeme očekávat další pozitivní zprávy ze severovýchodu Prahy.

Novou cyklostezku v mapě naleznete zde.

Václav Řehák

V týmu od roku 2011. Specialista na mapové aplikace, autor uživatelského rozhraní pro vyhledávání tras, nasazeného v lednu 2013 a vylepšeného na jaře 2014.

Komentáře k článku1

Nightrider 24. 05. 2021, 13:05

Palec nahoru za sklon a odsazení zábradlí směrem ven, aby bylo víc místa na řidítka. Kdyby bylo svislé, stezka by byla prakticky o půl metru užší.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat