Severovýchod Prahy je poměrně proslulý tím, že zde vzniká víc cyklotras a cyklostezek než jinde. Od doby, kdy zde vznikla řada cyklotras s obskurními názvy jako KB-HL nebo byla proznačena trasa A263, uplynulo již dost let na to, aby se začaly objevovat i stavební realizace. Podívejme se na několik nových stezek, které byly realizovány nedávno (o jejich výstavbě jsme psali zde).
Na konci článku naleznete jejich souhrnnou mapu.
Na severovýchodě Čakovic se v posledních dvou letech mohutně stavělo. Kromě nového sídliště vzniklo i několik úseků cyklostezek o celkové délce asi 500 metrů, spojujících doposud fragmentovanou Tryskovickou ulici v jeden bezmotorový celek. Nově se tak převážně bez kontaktu se silným provozem dostanete z Třeboradic až k čakovické ulici Cukrovarské nedaleko nádraží.
Jedinou stinnou stránkou je s auty sdílený průjezd ulicí Za Cukrovarem, která je místy uzounká tak, že by to sotva stačilo na samotnou cyklostezku. Ale ty dva kusy stezky dál ke Třeboradicím jsou milé.
Asfaltová stezka dlouhá 530 metrů spojuje nově Třeboradice a Miškovice. Cesta navazuje na stávající příjezdovou komunikaci k areálu ve Svěceného ulici a vede od Třeboradic k Mratínskému potoku.
Pokračování do Miškovic je v tuto chvíli bohužel po stávající nepříliš pohodlné hrbolaté vozové cestě. Ale i tak, nové bezmotorové spojení je zde! Tato stezka by v budoucnu měla být součástí okružní pražské cyklotrasy A50.
Z Miškovic vede nová půlkilometrová stezka také k silnici z Prahy na Přezletice. I tento úsek je součástí budoucí „A50ky“. Zatím vede jen k málo frekventované silnici, ze které se po nepříliš příjemné písečné cestě dostanete do Ctěnic a Vinoře.
Na výlet fajn, stávající „pražské kolo“ 8100 vedené po silnicích bude ale na švihy a mimo sezónu dávat smysl ještě dlouho.
Největším záměrem v blízkosti Čakovic je nově založený park, který protkává hned trojice cyklostezek o celkové délce více než dva kilometry. A i když návaznosti zatím vypadají trochu nedostatečně, v plánu je nové křížení železniční trati, které tento park spojí přes lokalitu Havraňák s již dříve založeným lesoparkem mezi Letňany a Kbely.
Výsledkem pak bude nejen rozsáhlý zelený komplex, velikostí srovnatelný s Hostivařským lesoparkem, ale také pohodlné bezmotorové průjezdy mezi Letňany, Kbely, Čakovicemi a Mirovicemi. Ty už jsou vlastně téměř hotové.
Nové cyklostezky propojují Čakovice již téměř se všemi okolními obcemi a vytvářejí tak mezi Letňany, Kbely a Čakovicemi oblast, kde se na kole dostanete pohodlně již téměř bez nutnosti jízdy po rušných silnicích. Jistěže zde ještě není propojené všechno, a nové stezky zpravidla střídají cesty, které nebudou celoročně sjízdné, ucelená síť pro cyklistickou dopravu se ale v této oblasti začíná pomalu rýsovat.
Nejsou to ovšem jediné stezky, které byly na severovýchodě Prahy postaveny, nebo teprve vznikají. V pokračování tohoto článku se podíváme na oblast Kbel, Satalic a Vinoře, kde jsou zásadní záměry právě ve výstavbě.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Zbyněk 9. 9. 2021, 08:28
1
Nádhera. Jen sloupku na neosvetlenych místech by nemuselo být tolik.
Radek 12. 9. 2021, 14:32
1
Čakovice požádaly o dotaci na další navazující úseky. Pokud přijdou peníze z města, síť na území Čakovic bude relativně celistvá. Návaznost na Ctěnice vede přes Vinoř a stezku A50 do Březiněvsi řeší TSK