Cyklopruh vysmívaný v médiích a na sociálních sítích není z Prahy

Publikováno: 16. února. 2022, 3 min. čtení
Úvodní foto: Unknown / Twitter / Facebook
Publikováno: 16. února. 2022, 3 min. čtení
Úvodní foto: Unknown / Twitter / Facebook

Nepochopení memu odstartovalo hoax o nesmyslném cyklopruhu někde v Praze.

Pozdvižení na sociálních sítích a následnou mediální dezintepretaci vzbudil tweet Jana Řežába. Ten ilustroval nesouvislost pražských cykloopatření memem: zahraničním obrázkem extrémně krátkého cyklopruhu. Obrázek obíhal již nějakou dobu jako mem v anglicky hovořícím prostředí. V Pražském Deníku mem evidentně nepochopili a napsali na jeho základě článek, v němž uvedli, že cyklopruh je podle Řežába z Prahy, a zeptali se na to na magistrátě. Vlivem rozpačité reakce magistrátního PR, které toto tvrzení nedokázalo jednoznačně odmítnout (prohlásili, že o takovém pruhu nevědí), se nyní tento obrázek šíří jako nepravdivá zpráva, že tento cyklorpuh je údajně někde v Praze. Článek Deníku vyšel původně pod titulkem: „Sociální sítě baví značení pro cyklisty. Praha o něm neví.“

Ověřili jsme, že tento cyklopruh v žádném případě není z Prahy. Fotografie se objevovaly v minulosti na sociálních sítích, například na Redditu, Twitteru kostarického uživatele či ve skupinách fanoušků veřejné dopravy v USA. Řešení neodpovídá českým normám ani TP, šířka a frekvence čáry neodpovídá ani vyhrazenému, ani chráněnému cyklopruhu. Tato fotografie tedy není z Prahy a média, která zprávu takto šíří, se chovají velmi nepozorně.

Pražské cyklopruhy trápí rozličné neduhy, síť kvalitních cykloopatření je zoufale nesouvislá a na řadě míst by místo nich byly lepší chráněné trasy. Původní mem to vtipně vyjadřoval. Jeho následná dezinterpretace je už ale zcela mimo realitu.

Konečně, i takto krátký cyklopruh může za určitých okolností dávat smysl, tvoří-li někde vyhrazený prostor pro bezpečné nepřímé odbočení vlevo.

Pražský Deník po našem upozornění, že cyklopruh nemůže být z Prahy, článek opravil.

Podklady

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

Ondra 16. 2. 2022, 12:14

Čím více se budou v Praze blížit volby, tím více o cyklopruzích ještě uslyšíme..

Tomas 16. 2. 2022, 12:18
5
2

Smutné na tom je spíš to, že nesouvislost cykloopatření v Praze je pravda (a to nemluvím o zmatku v označení cyklostezek). Všem by asi mnohem víc prospělo kdyby se dořešili napojení cyklostezek a cyklopruhů než zběsilé kreslení ochraných cyklopruhů. Jenom pro info kde to je tragické a často se tam pohybuji: U Bulhar, Černý Most - Náchodská, Krejcárek - Balabenka, Krejcárek - Spojovací (Třešňovka) a mnoho mnoho dalších.

M 16. 2. 2022, 13:00
2
2

Skoda, ze vse, co pisete, tak zrovna jsou mista, kde se daji zrisit jen ochranne cyklopruhy. Ale asi vam to nic, co tam je dnes, vyhovuje.

Pavel Mašek 16. 2. 2022, 13:32
5
2

@Tomas
- ono kdyby to aspon bylo zběsilé, ale i namalování trvá jakou dobu, bohužel. O to víc je smutné, že kolikrát "kompromisní" řešení je takové, jaké je a trochu se není co divit, že při delší dobu trvající anticyklistcké masáži v ČR se nechají zmást veliká média.

Michael 16. 2. 2022, 13:33
14

Kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde...
Přijde mi v podobném duchu „šílené“, jak se předvolební příspěvky ODS v Praze točí výhradně kolem zácp, „dopravních kolapsů“, a do toho údajně zapletených cyklopruhů. Místo téhle negativní kampaně, o tom co se jim nelíbí, bych ocenil vizi toho, jak si oni představují Prahu do budoucna. To už by ale asi tolik lidí neoslovilo...

Jan Fiala 16. 2. 2022, 14:45
9
1

Býval jsem dlouholetý volič ODS. Na jednom minulém předvolebním mítinku mi představitelka ODS řekla, že cyklodopravu budou řešit možná až bude dostavěn vnější okruh. Od té doby ODS nevolím.

David 16. 2. 2022, 16:36
2
6

No nevím. Bydlím kousek za Prahou. Po Praze čas od času autem jedu a v porovnání s MHD je pro mě auto (v případě zácpy když to tam zrovna trochu méně znám) vždy výrazně rychlejší. Nejen kvůli tomu, že nemusím čekat na přípoj za Prahu, ale i ve vnitřním městě. Parkovací místo vždycky někde najdu a pokud tam nechci stát víc než 2 hodiny, tak je to pro mě ve finále vždycky levnější, než kdybych jel MHD, protože nemám Lítačku. Cestovat po Praze autem mi pořád přijde nejrychlejší, nejpohodlnější a nejlevnější. Jestli je to dobře nebo špatně soudit nebudu.

Zdenek X 17. 2. 2022, 08:27
1
8

@Jan Fiala: ja jsem asi v Praze uz dlouho ODS nevolil (nepamatuji se presne), ale poradi vnejsi okruh (pripadne dalsi stavby pro deseti az statisice obyvatel, napr. draha Praha-Kladno) a teprve potom upravy pro zlomecek obyvatel (cykloupravy), mi pripada naprosto v poradku. A nebo take muzeme nabrat jeste vic uredniku a muzeme to delat najednou, jiste, mozne to je. Za me je lepsi slibovat realne, nez slibovat vsechno.

Tomas 17. 2. 2022, 08:48
5
1

@Zdenek X
Další co se nachytal. Lidi proboha už se proberte Praha nestaví a ani nemůže moc ovlivnit výstavbu Pražského (vnějšího) okruhu. Ten totiž staví jako všechny dálnice ŘSD resp. MD resp. stát (narozdíl od Městského okruhu, ten vnitřní resp. pokračování Blanky). To samé je i dráhy pokud se nepletu. Takže Praha může ovlivnit jenom městské komunikace a tedy je naprosto správně když se věnují výstavbě cyklostezek. Ono kdyby nevznikali opatření jako ochranné cyklopruhy, ale stavěli se oddělené opatření, hlavně cyklostezky a dotahovali se a propojovali již existující, tak by cyklodopravu využívalo hodně lidí. Ale třeba pro mě, který by rád jezdil do práce na kole, ale z Vysočan se do Nuslí se dostává opravdu špatně a nehodlám se proplétat provozem.

David 17. 2. 2022, 08:59

Tomas: Dovolím si lehce nesouhlasit. Na většinu úprav pro cyklo v centru nemá existence či neexistence vnějšího okruhu vliv. Jeho zřízení nebude znamenat pro centrum zase tak zásadní změnu. Auta v centru jsou výsledkem místní poptávky po IAD. Cyklopruhy na Podolské, Modřanské, Strakonické, dokonce ani Argentinské či Evropské nemají s 511 žádnou příčinnou souvislost. Pokud se nechcete bavit o tom, že by se zcela vypařila severojižní magistrála a zmizel pruh z ječné, dva z Žitné a dva z Resslovy. Ale to nepovažuji za reálné ani při existenci okruhu, a to vzhledem k tomu, co jsem psal výše.

David 17. 2. 2022, 09:02

Omlouvám se @Tomas, moje reakce patřila k @zdenenk X

David 17. 2. 2022, 09:04
2
5

Trochu nevím, za co jsem si vysloužil ten palec dolů. Prostě jsem popsal skutečnost, že cestování autem je nejrychlejší, nejlevnější a nejpoholdnější. Já tu cenovou politiku ani přepravní rychlosti neurčuji a psal jsem, že jestli je to správně nebo špatně, hodnotit nebudu. Za popis reality tady člověk dostane záporná laik? Hustý...

Ondra 17. 2. 2022, 09:23

@Tomas - Z Vysočan do Nuslí ? Mě hned napadne že je to až na Smetanovo nábřeží po cyklostezce (A2, A23) a hezky po rovince. Ale samozřejmě nevím přesně odkud kam. Prozradíte startovní a cílovou ulici ?

Tomas 17. 2. 2022, 10:17

@Ondra
Přesně Krejcárek - Nuselská radnice. Takže váš návrh je minimálně 2x delší s velkými výškovými rozdíly (i když výškové rozdíly na této trase budou vždy). Dojedu z Krejcárku na Hlavní nádraží a dál je to bída. Teď koukám, že plánovač mě nově vede přes Olšanské náměstí, Vinohradskou, Korunní, Ruskou, Vršovickou a to zrovna nejsou ulice po kterých se chci denně motat, to je pro mě bohužel prostě mimo.

@David
S tím, že okruhy nemají na dopravu a zejména na tu cyklodopravu vliv nesouhlasím. Na magistrále by právě po dostavbě mohli vzniknout cyklopruhy/cyklostezky. To samé na Povltavské a Spojovací. Navíc nikdo nepsal o 511. A i ta velmi přesune provoz který míří na východ a sever Prahy z D1 těm se pak vyplatí jet po D0. Má to i stinné stránky provoz se zhustí na Českobrodské, Poděbradské, Kbelské (tam snad pomůže zahloubení Průmyslové), Liberecké atp. Ale např. magistrále, Spořilovu by to mělo ulehčit.

Pavel Mašek 17. 2. 2022, 11:01
5
2

@ZdenekX
- ve společnosti pořád dochází k zásadnímu omylu, jako ve všech činnostech/projektech jsou i u stavby cyklistické infrastruktury různé cílové skupiny a fáze. V České republice VŠUDE se cykloinfrastruktura nestaví pro současné cyklisty, ale primárně pro cyklisty budoucí (teoreticky). Je to jako v sedmdesátkách s auty - stavělo se pro budoucí majitele aut, pač auto měla absolutní menšina a stavělo se pro vhd. Naopak Dánsko, Nizozemí, pomalu už i Norsko a Finsko nestaví primárně pro budoucí, ale pro současné cyklisty...

Ondra 17. 2. 2022, 12:16

@Tomas - chápu, není to ono. Tak snad někdy udělají cyklostezku na magistrále ?

Jiří Kadlec 17. 2. 2022, 14:50

Není na fotce spíš vyhrazené parkovací místo pro kola?

Petr 18. 2. 2022, 14:51

@Zdeněk X
"Neměli bychom dělat XXX, dokud neuděláme YYY" je často myšlenková past. Například: YYY je málokdy dokončené, vždycky se dá ještě vylepšovat. Nebo: Dá se pracovat na obojím zároveň. Nebo: YYY je zablokované vnějšími faktory, zatímco XXX není.

Viz též https://xkcd.com/1232/

David 18. 2. 2022, 18:36
3
1

Myslím, že cyklopruhy či cyklostezka nejsou to zásadní, co by cyklistům, a nebo i chodcům, v Praze chybělo. Ulice jsou přecpané auty. Jednosměrky jsou jednosměrné proto, aby se dalo parkovat na obou stranách. Parkuje/zásobuje se na nárožích, přechodech, chodnících - dnes a denně. A cykloobousměrky nejdou zřídit, protože málo místa. Kdyby měli cyklisté komfortní/přímý/bezpečný průjezd po normálních komunikacích, nebudou se cpát na magistrálu. A tomu odklon pár procent tranzit z centra, což bude vzhledem i indukci jediný efekt, kterého se okruhy bez dalších opatření dosáhne, nijak nepřispěje. Že přijet na otočku ze suburbanu do centra autem je nejrychlejší, nejlevnější a nejpoholdnější, je pravda. Bohužel. Já to neplánuji ani neřídím, jen konstatuji, že v běžných dopravních relacích to tak mám. A to najezdím po Praze na kole za rok cca. 9 tisíc km, protože si myslím, že auto do centra nepatří a podporovat ty ne zcela průzračné a za mě předražené investice i provoz DPP nehodlám. Tečka.

újezďák 18. 2. 2022, 20:51

vůbec netuším proč se tím zabývat a dávat tomu " váhu " prohlášení ani ten typ nesouhlasí :) Je to evidentně namalované štětkou , někdo si chtěl udělat vtip.

Zdenek X 18. 2. 2022, 23:02

@David (18.02.22, 19:36): skvele, jsme ve shode: prekazkou pro jizdu na kole nejsou chybejici cyklostezky (a mozna dalsi cykloinfrastruktura), ale to, ze lide maji prilis aut (vidim celou radu dalsich prekazek, ale zustanme u vami uvadeneho duvodu). Tudiz velmi jednoduse to mohou lide sami zmenit, nepotrebuji k tomu zadny magistrat, auta mohou hodit ze skaly a za mesic muze byt mesto auto-prazdne, na kole krasne prujezdne a muze byt hned lepe a radostneji. Jak jiste kolem sebe pozorujete, tato varianta nenastava, a lide si nadale kupuji auta, dokonce prestoze vedi, ze je budou cekat problemy s parkovanim, ze v ulici, kde bydli, bude malo mista, (dale auto stoji hromadu penez, nervu) ... . Skoro bych rekl, ze lide auta chteji/potrebuji (alespon naprosta majorita) a preferuji je pred kolem.

Poznamku o DPP povazuji za naprosty ulet. Preji vam, aby 9tis/rok vam vydrzelo i do vyssiho veku, aby doprava na kole vyhovovala i dalsim clenum vasi rodiny. Muj odhad je, ze vam tahle nasranost na "predrazene investice a DPP" pod tlakem zivotnich zmen dlouho nevydrzi. A nebo jo, ale je vas takovych v Praze asi pet a vsichni jste na tomhle webu.

David 19. 2. 2022, 06:22

Zdenek X: No, nevím. Posledních 50 let se tu buduje infrastruktura pro auta. Komunistické heslo "auto pro každého", pod kterým se třeba začal historickou zástavbou střílet ZAKOS a také se zlikvidovala i kvetoucí výroba tehdy kvalitních motocyklů (přesněji nerozvíjela se, dokud po "transformaci ekonomiky" nesešla pro beznadějnou zastaralost a tedy nekonkurenceschopnost na úbytě), u nás platí dodnes - nikdo tuto orientaci nezměnil. Nikdo neřekl, že takto už to nejde, protože... Naopak. U nás bylo vlastní auto symbolem "devadesátek" (viz hodnotová orientace doby ekonomické transformace na "barák, bourák, pívo v plechu") a dodnes se razí, že "Auta která jednou, nesmrdí" a dopravní obslužnost centra IAD musí být zachována stůj co stůj. Nikdo zde neřekne nahlas, že průjezd centrem je luxus, a za luxus se platí. Buď časem, nebo penězi. Dopravně civilizované země to tak mají. Kdyby se zde systematicky budovala infrastruktura pro nemotorovou a hromadnou dopravu, byly by tyto časově nejrychlejší, ekonomicky nejvýhodnější a pro mnohé následně i nejpohodlnější. Například si stačí poslechnout důchodce, pro které byla nejpohodlnějším dopravním prostředkem tramvaj, než ji v centru před nástupem metra zrušili. Jezdila všude kde potřebovali a při nástupu do ní nemuseli absolvovat eskalátory a schody, které jsou pro ně problém. A co budujeme, to máme. Pro mě je nejrychlejší a nejlevnější jezdit (i do centra) autem. Přesto to dělám minimálně. Jestli je to nejlevnější i pro město? Odvážím si říci, že nikoliv. V penězích, i v životech a zraněních.

Možná vás to překvapí, ale nepatřím mezi nejmladší. Odpor k DPP a tedy vysoký roční nájezd po Praze na kole mě drží posledních 13 let, nicméně hřebíček do rakve Lítačce (Opencard, či Časovému kuponu - už asi opravdu stárnu a v ty pojmy jsem zažil všechny) u mě vrazil Rittig a Nograph, a pravidelné čtení ekonomické části výroční zprávy DPP a myšlenky na to, co by za peníze které zahučely v podpoře MHD mohly být, kdyby se MHD podpořila levněji, systémově. Bohužel, i když snahy o zlepšení se objevují, moc se dodnes nezměnilo. Úspěšnost vymáhání práva u nás v této oblasti navíc považuji, bohužel, dlouhodobě za úsměvnou. Ale ono se stačí podívat na vedení této země (to nové si nedovolím zatím komentovat, ale garnitura co zde byla před volbami byla hodnocena při setkání na hradě slovy "trestně stíhaný podvodník uvedl trestně stíhaného defraudanta k pravomocně odsouzenému hláři...).

A možná Vás to překvapí, ale i přes můj zvyšující se věk a jízdu (doslova) za každého počasí pro mě překážku v ježdění nečiní zdraví. Denním ježděním si tělo zvykne jak na změnu teploty, tak že na vás občas něco ukápne. Skutečné výpadky / problémy mi způsobily vždy jen nehody s auty. Ani jednu jsem nezavinil, a to občas projedu na červenou (tam, kde to znám, protože některá světla cyklistu neberou a čekejte v noci několik cyklů, až přijede auto aby vás pustilo), a někde je preference nastavená tak, aby auta nebyla v kolizi s tramvají tam, kde se vedle ní nevejdou a při stejném "startu" se snaží před ni nacpat -ale cyklista nemá při souběžné jízdě problém, atd.). Zdravotní výpadky mývám v porovnání s "dopravně konvenčními" kolegy z mého okolí dlouhodobě minimální, pokud si mohu dovolit porovnávat.

Také doufám, že to tak vydrží. Jen ty nehody s auty by mohly ubýt. To by bylo fajn...

Zdenek X 20. 2. 2022, 07:43

@David: ano, jezdete si po Praze jak chcete (ja jezdim na kole take, mozna 20 let, uz ani nevim, je mi skoro padesat, tech 6000 km/h po Praze udelam kazdy rok, diky blbe letosni jezdim denne i ted, rekl bych, ze jsem od zacatku roku byl v praci 5x MHD, 1x autem, zbytek kolo), ale nema smysl se zabyvat extremnimi pripady "DPP nepodporuji". Je super, jak se kazdy bije v prsa, kolik toho na kole po Praze najezdi, ze by jezdil az by brecel, ale nemuze, protoze ... (tisic duvodu proti), ale kdybychom se podivali na jejich rodiny, obrazek by se zasadne zmenil (on mozna "DPP nepodporuje", ale zena deti ano a vubec by rodina bez DPP nefungovala). Ja mohu konstatovat, ze by me deti i zena s jezdenim na kole poslaly do haje (mirne receno). Zena by me poslala do haje i s tim, kdybych prisel a rekl "hele, tech aut u chodniku je moc, zbavime se toho naseho, na vikend budeme vzdy shanet v pujcovne MPV/dodavku pro nasi peticlennou rodinu. Na tu jogu od 19:30 (kdyz uz mas konecne cas) budes na jezdit na kole."

David 20. 2. 2022, 08:21

Žena vozí děti do školy autem a po Praze jezdí MHD. V létě bez dětí jezdí MHD a kolo. Tu cestu do školy bych na kole nedával ani já. Jestli znáte ul. K Austisu, tak ve špičce ji jezdim jen z donucení a alternativy k ní? Pro normálního člověka nejsou. Jinak je to 10 km, ale MHD to jede hodinu. Takže tak, jak píšu. Auto je jednoznačně nejrychlejší, nejlevnější, nejpohodlnější a v tomto případě i nejbezpečnější způsob dopravy. Bohužel. Podle toho se lidé pak chovají. Je to logické. A infrastruktura je pro tento model systematicky utvarena, co naše generace pamatuje.

David 20. 2. 2022, 08:34

P. S. : A nešlo by to méně útočně? Já také nenaznacuji, že něco nevydrzite, ani se neptam na to, co vaše žena, teticka či maminka a babička, které více či méně nemůžete ovlivnit. Pouze jsem konstatoval, co je pro člověka v Praze a okolí dopravné nejlevnější, nejrychlejší... A světě div se, většina těch teticek se podle toho i chová... Z našich sousedů nikdo nejezdí na kole nebo MHD, u každého domu 2 až 6 aut a jen někteří důchodci mají jedno a jezdí společně. Prostě to tak je. MHD že Prahou je na tom tragicky. Čím menší vesnice dál od hlavního tahu, tím horší.

Zdenek X 23. 2. 2022, 08:38

@David: mluvil-li jsem o vydrzi, nemel jsem na sobe vydrz fyzickou, ale to, ze behem zivota se potreby meni (predevsim kvuli rodine) a to co bylo mozne v jedne etape zivota, neni mozne v etape jine. Familii do toho taham proto, protoze jedinec je skutecne malo pro nejake zavery, rodina je take porad malo, ale alespon to rychle otupi argumenty fanatickych cyklistu, kteri maji pocit, ze mame masivne investovat do oddelene cykloinfrastruktury, pruhu, B+R, a buhvi jeste ceho. Protoze moje zkusenost zatim je ta, ze jezdeni na kole vyhovuje naprostemu minimu lidi (a vidim to prave na sve rodine, a potom jeste na kamaradech a spolupracovnicich).

Priznavam, ze pod dojmem vasi poznamky o DPP (kterou povazuji nadale za naprosty ulet, podle toho, co pisete, by vase rodina bez DPP/MHD nefungovala, a bude to jeste vyraznejsi, az deti budou chodit na stredni skolu -- mam pocit, ze jezdime ze stejneho smeru) jsem nepozorne precetl prvni cast: jestlize pouze konstatujete, ze Praha je zasekana auty, a proto se tam nevejdou kola, potom naprosty souhlas. Ale jestli zaroven volate po tom, aby se ta auta zaparkovana obousmerne v jednosmerkach (apod.) vypraskala, aby se kola vesla, tak jsem proti. To proste nelze udelat tak, ze par jedincu, kteri jezdi na kole, urcovala, co se bude hodit vetsine. Zvlaste pak, jde-li napriklad o jedince, kteri maji dum nebo jinak zajistene parkovani (protoze na kraji mesta to jde, v novejsich ctvrtich se na parkovani jiz mysli; ja mezi ne take patrim, nase auto nestoji na ulici) a volaji po tom, aby to udelali i ti zoufalci (aby se zbavili auta, zmenili svoje zvyklosti, ...), kteri ziji nekde v centru, kde je mista na parkovani zoufale malo. Jenom proto, ze jednomu procentu obyvatel nejde pohodlne projet na kole centrem ... (a to jeste jenom kdyz je hezky a neprsi). Tohle volani se tady opakuje, a mozna spatne jsem se domnival, ze to tak take myslite.

Jo, jo, K Autisu je pekna, je pravda, ze pohyb pomoci MHD tangencialne po okraji Prahy je obtizny (nevim, jak bych to jinak popsal, proste mezi dvema relativne blizkymi body na stejnem okraji Prahy) . Moje zena jezdi presne tuhle vasi trasu: autem, samozrejme (ale na kole by nejezdila ani kdyby tam byla stezka, neslucuje se to s dalsimi potrebami). Ale skutecne neocekavam, ze MHD bude vsude a pro vsechny smery, nedokazi si predstavit, jak by takova MHD byla nakladna. Do kazde vesnice autobus take nejezdi, jednoduse si to lide musi nejak zaridit. To same plati do okoli Orecha.

David 23. 2. 2022, 09:25

ZdenekX: "...To proste nelze udelat tak, ze par jedincu, kteri jezdi na kole, urcovala, co se bude hodit vetsine. Zvlaste pak, jde-li napriklad o jedince, kteri maji dum nebo jinak zajistene parkovani...".
Toto přesvědčení jsem také dlouho sdílel. Aktuálně se však část naší rodiny, totálně anticiklistická, líná jako vši a závislá na autech a MHD, přestěhovala za prací do Amsterodamu. Po dvou letech jezdí všichni včetně dětí každý den do práce i do školy. Občas zanadávají na vítr, ale v podstatě jsou spokojení.

Takže se domnívám, že jakou infrastrukturu budujeme, takovou dopravu dostaneme. A to platí i o té MHD tangenciálně na periferii. Tam možná ještě více, protože stojí a padá s auty.

V Praze se od otevření SJ magistrály soustavně buduje infrastruktura pouze pro auta. Ostatní druhy dopravy tak dva kroky dopředu, jeden vzad (tramvaje, trolejbusy, metro/vlak na letiště, atd.). Nebo taky obráceně (jeden krok vpřed a pak dlouho nic + občas vymazat cyklopruh - cyklodoprava).

Tomas 23. 2. 2022, 10:51

@David:
Srovnávat Prahu a Amsterdam a je trochu divný ano funguje to tam, ale taky je to naprostá placka což Praha není. Taky můžeme říct, že se tam běžně jezdí lodí a v Praze ne. Navíc Amsterdam má již vybudovanou silniční infrastrukturu narozdíl od Prahy, která nemá ani vnitřní ani vnější okruh. Ve většině je cykloinfrastruktura oddělena od aut na rozdíl od Prahy.
Ale to je jedno. Pro přitažení cyklistů a aby o kole lidé začali vůbec uvažovat a celkově naklonění veřejnosti je důležité, aby Praha začala investovat právě do oddělené cykloinfrastruktury a propojovat a vylepšovat současnou infrastrukturu. Vyřváváním a zákazy pro auta a jejich parkování, cyklo dopravě v Praze nepomůže, spíš naopak. Kreslení ochranných cyklopruhů taky neprospívá, nepřitáhne nové lidi, ty co jezdí by jezdili i bez nich a v očích veřejnosti to spíš uškodí (zvlášť v porovnání kolik se ostatních cykloopatřeních postaví). Nevím proč máme pořád potřebu všechno pytlíkovat.

Zdenek X 23. 2. 2022, 10:57

@David: myslite to Nizozemi s nejhustsi siti dalnic v Evrope? Kde pocet aut per capita setrvale roste? Kde roste i pocet km / rok / auto? Ja nevim, to jsou statistiky za cely stat. Ja tam nezil, pouze jsem tam zavital, ale nejak si nedokazi predstavit, ze bych byl v Nizozemi spokojen, pripada mi, ze tam je cyklistika znouzectnost, protoze tam se nic jineho delat neda (ale to je asi na jinou diskuzi).

Tomas 23. 2. 2022, 11:00

A ještě dodám, že obrovský problém vidím v nové výstavbě pro bydlení, která s cyklodopravou většinou naprosto nepočítá. Stavební úřád by měl dbát, že developer zároveň postaví i cyklo infrastrukturu v mém okolí např. Třebešín/Vackov a Malešice, ČKD, Novovysočanská, Spojovací/Třešňovka, Vysočany kolem O2 arény. Ani v jednom případě nic takového nevzniklo. Jsem zvědavý na Nákladové nádraží Žižkov zda zde něco vznikne, ale dost o tom pochybuji.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Metro D: Nádraží Krč a cyklodoprava
Názory, Praha,

Metro D: Nádraží Krč a cyklodoprava

11. března. 2024, 3min. čtení5