Náš příspěvek získal na 400 tisíc zhlédnutí, sdílel ho i náměstek pro dopravu a bývalý primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Situaci na svém YouTube kanálu, kde má přes milion odběratelů, s nadhledem rozebral maďarsko-český tvůrce anglických videí Adam Something. Přinášíme Vám překlad jeho komentáře.
Městem na kole. V únoru, s dětmi. ????✔️ pic.twitter.com/V62JJWYmEI
— Městem na kole (@mestemnakole) March 1, 2023
Tato fotografie byla vyfocena v Praze a ukazuje otce s dvěma dětmi v cyklopruhu. Zajímavá na ní není samotná fotografie, ale reakce, které vyvolala. Fotografie obletěla český Twitter ve dvou souvislostech:
Vtipné je, že více lidí zřejmě podporovalo druhou interpretaci. A nejsou úplně vedle!
Podle mého názoru se pražští „procyklističtí“ dopravní náměstci Adam Scheinherr (bývalý) a Zdeněk Hřib (současný) snaží mít obojí a moc se jim to nedaří. Uvědomte si, že současný pražský primátor je ultimativní „boomer“, tak automobilový a konzervativní, jak to jen jde; takže dopravní náměstek dělá práci navzdory vyššímu vedení města.
Česká republika je sama o sobě na evropské poměry podivně auto-centrická země. Zvláště se to projevuje v Praze, kde je město v tuto chvíli zcela zahlceno auty. Cyklistická doprava je ve většině Prahy vyloženě nebezpečná.
Pokusy o změnu ze strany výše zmíněných náměstků jsou vesměs neúčinné. Systém oddělených cyklopruhů, který máme nyní, je maličký, nesouvislý, chaotický a pro běžného člověka na hranici použitelnosti. Odmítám zde uvádět piktokoridory, protože ty nejsou cyklistickou infrastrukturou.
Když lidé žádají o pořádnou cyklistickou infrastrukturu oddělenou od automobilové dopravy, vymlouvají se náměstci na nedostatek politické vůle. „Chcete pořádné pruhy pro cyklisty? Tak tady máte piktogram. To je to nejlepší, co můžeme udělat.“
Konečným výsledkem je situace, kdy nikdo není spokojený. Řidiči jsou naštvaní, že se musí vyhýbat cyklistům, a cyklisté jsou naštvaní, že jsou neustále v nebezpečí.
Nevím, do jaké míry jsou náměstci omezováni politikou. Možná dělají maximum, možná dělají jen zlomek toho, co by mohli. Pointa, ke které se snažím dojít, je tato:
Buď vybudujete pořádnou cyklistickou infrastrukturu, nebo ne. Tuto problematiku nelze řešit napůl nebo oboustranně. Potřebujeme odvážná opatření ve prospěch cyklodopravy, jako je tomu nyní v Paříži nebo v Amsterdamu v 70. letech. Tvrdím, že budování nevyhovující cyklo-infrastruktury ve skutečnosti škodí politickému úsilí o podporu cyklistiky. Vaši voliči budou polovičatá řešení nenávidět a vaše opozice na ně bude moci poukazovat jako na důkaz, že budování cyklistické infrastruktury nefunguje.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
David 16. 3. 2023, 01:03
5
Taťulda na fotce má pochvalu, že nejel po chodníku. Přijel pravděpodobně po stezce z mostu a pak potřeboval někudy pokračovat, tak jel tam, kde mu namalovali pruh. Reálně nebezpečné tam jsou zejména ty navazující kočičí hlavy a koleje. Nechápu, proč není legalizovaný i ten chodník před veletržním palácem. Silnice je tam naprosto nepoužitelná, většina lidí tam je na kole na chodníku (z obavy o svůj život i zadek) a žádná pohroma pro chodce tam nenastává
Ondra 16. 3. 2023, 08:06
6
1
Adam je původem z Maďarska, na svém yt kanálu má milion odběratelů, což je více než třeba NotJustBikes. Doporučuji si některé jeho videa pustit, nedávno tam mj. přidal i recenzi Prahy kde nějakou dobu bydlel
Tomas 16. 3. 2023, 08:51
3
14
Tohle je trochu tendenční a zavání to fanatismem toho kdo to takhle interpretuje:
„Ten člověk je zelený komunistický aktivista, kterého by měli zavřít za to, že kvůli své cyklistické ideologii ohrožuje život svých dětí!“
Já si třeba nemyslím, že je zelený komunistický aktivista ani cyklo fanatik, ale rozhodně si nemyslím, že jet zde s dětmi na kole je ok. A zrovna v těhle místech bych vzal děti bočníma uličkama, kde to je naprosto v pohodě.
Já třeba beru děti na kolo z Krejcárku na Hlavní nádraží a zpět přes Vítkov ale, že bych je vzal do ochranného cyklopruhu na Novovysočanskou, tak opravdu nejsem na hlavu.
> Česká republika je sama o sobě na evropské poměry podivně auto-centrická země.
Tohle je taky tendenční a dosti vytržené z kontextu, protože Češi zrovna jsou celkem cyklistický národ, ale ne ve městech.
Motorista 16. 3. 2023, 10:29
3
14
Ode mě má chlapík pochvalu, učí novou generaci jejich místo v hierarchii provozu na silnici, že nic není samozřejmé, že ne každý si před nimi hned sedne na prdeI jako před "zachránci planety" a že nepotřebují žádné dva metry široké a ostnatým drátem oddělené vyhrazené cyklopruhy, aby mohly jezdit po městě na kole.
Brahma 16. 3. 2023, 11:05
8
1
Pokud má ty děti dobře cyklisticky vychované, tak po Dukelských hrdinů do Stromovky projedou. Blbé je, že ten cyklopruh za tou křižovatkou hned končí, ale pokračuje široká asfaltová ulice, kde se jim auta dobře vyhnou. Pokud jedou v době menšího provozu, což na té fotce tak vypadá, tak proč ne? Pochybuji, že na těch malých kolečkách chtějí pokračovat ulicí U Výstaviště po drsných dlažebních kostkách.
Kluci musí jet rovně a posloucht. Tatínek pojede za nimi víc do středu ulice, aby je chránil. Pochybuji, že se najde pitomec za volantem, který by zrovna tuhle skupinu míjel těsně.
Tomek 16. 3. 2023, 13:16
11
2
Docela se mi líbí jedno z hesel Courage Cycling Clubu, maj ho i na tričku - THEY TALK WE RIDE. Asi tak přistupuju ke všem článkům a hlavně totálně distorted internetovým diskuzím, včetně diskuzí zde pod články, i mezi samotnými cyklisty. Hlavní je jezdit a dělat si názor podle reality a zároveň tím tu realitu vytvářet. V diskuzích jakoby všichni měli pocit, že to jak to dělají oni, co si myslí, že je/není na hlavu, tak že tak to je, nebo má být a když to mají ostatní jinak, tak to mají špatně, jsou to sebevrazi, vrazi svých dětí atd. Byl jsem stejný. Divil jsem se, jak někdo může jezdit v provozu. Ale svědčilo to spíš něco o mně samotném, než o té situaci. Větší pravděpodobnost je, že se sám (nebo to dítě) zabijete při jízdě v autě, nebo že se doma smrtelně zraníte pádem ze schodů, než že se vám/jim stane něco dramatického v cyklopruhu v Holešovicích. A tak je to se vším... Češi jsou takoví a makoví, řidiči jsou takoví, Praha je taková... A pak jezdíte...a je to v 19 případech ze 20 v pohodě, nic se neděje. Najezdíte po Praze v provozu tisíce kilometrů ročně...a je to v pohodě, pořád žijete.
Ale to lidem s jiným náhledem (já bych tam nejel, já bych...já bych...) nevysvětlíte... chtěj vyjádřit svůj názor a rozhořčení, na to je přece internet dělanej. Tak prosím, každopádně, já jdu zase na tu silnici ;)
Tomas 16. 3. 2023, 14:00
1
9
Tak aby to bylo jasný, mám prcka 5let tj. asi stejně tak jako ten uprostřed. Cyklisticky vychovaný může být jak chce, kolo ovládat dobře, ale je třeba si uvědomit, že stačí aby jim přes cestu přeběhla veverka, pes nebo třeba uvidí Frantu ze školky a oni si to ani neuvědomí, že musí jet dát a stále dávat pozor, pak je vám všechno úplně k ničemu, když se otočí nebo vybočí. Nebo špatně přehodí, spadne mu řetěz nebo noha. Dítě prostě není malý dospělí. Můj názor na to je jasný, dítě nemá v takovém provozu do takových minimálně 8let co dělat.
josuk 16. 3. 2023, 14:03
2
4
poslední dvě věty vytesat do dlažby mariánského náměstí!
Na městemnakole by za podobná slova byly ještě nedávno jen samé palce dolů, protože přece "aspoň něco je lepší než vůbec nic", ale vidíme snad už, že prostě není a chválím posun. :-D
Tomas 16. 3. 2023, 14:03
2
5
A mimochodem všiml si někdo, že ani jedno z těch kol nemá na silnici co dělat?
Jiří Motýl 16. 3. 2023, 14:56
4
josuk: Děkujeme za pochvalu. Nicméně, pokud hovoříte o obsahu magazínu a nikoliv o diskuzích, tak MNK jako takové je širokou platformou otevřenou různým pohledům a komentářům (pokud mají určitou úroveň a nejsou zcela mimo nějaké základní směřování snažící se o trochu hlubší vhled do problematiky cyklistické dopravy).
O publikování různých pohledů i od lidí mimo redakci se opakovaně snažíme, ale odezva nebývá vždy pozitivní. Nebo přislíbené texty ani po roce nedorazí, apod.
Nicméně tady se povedlo třeba širokospektrálně. Ale většinou to vyžaduje hodně práce z naší strany: https://mestemnakole.cz/serie/anketa-mezi-odborniky/
Já jakožto editor mohu říct, že se s řadou komentářů na tomto webu plně neztotožňuji, s jejich autory jsem schopen se o jejich obsahu řádně (v dobrém) pohádat, rozhodně ale mám daleko k tomu, abych nějak filtroval obsah nad rámec faktických připomínek, (tedy v názorové/komentářové rubrice).
Osobně bych byl i rád, aby ta rubrika názorů/komentářů byla i pestřejší, ale najít relevantní autory ochotné veřejně něco komentovat je trochu potíž (protože často jsou i nositeli různých funkcí, ve kterých se nechtějí veřejně neanonymně! vyjadřovat).
Je to takový normální redakční proces, který asi nikoho nepřekvapí.
Proč to ale píši: kdyby to tu někdo četl, kdo by měl nápad na nějaké zajímavé téma komentáře/glosy, rádi se na tom domluvíme (redakce@mestemnakole.cz).
Petr 16. 3. 2023, 15:40
21
3
Pro Tomas:
Už to, že z "dítěti spadne řetěz" vyplývá "to způsobí nebezpečnou situaci", je fundamentálně špatné. Dukelských hrdinů není dálnice, není páteřní silnice, není městský okruh, není výpadovka. Proč by taková silnice neměla být pro děti fundamentálně bezpečná? Proč by na ní mělo něco hrozit dítěti jen proto, že mu spadl řetěz nebo se mu tam zakutálel míč nebo ho tam zatáhnul pes?
Co se to s námi probůh stalo?
Hanba nám všem, že nám přijde *normální*, že jsou ulice pro děti nebezpečné.
Kuba 16. 3. 2023, 15:43
6
Tomas: zrovna tamtema paralelnima ulickama jezdim velmi casto. Bohuzel jsou tam jednosmerky a cykloobousmerky udelany tak, ze se kazdym smerem musi jeden blok po Veletrzni. Takze zalezi, odkud a kam presne jeli, ale ta DH mohla byt vlastne klidnejsi volba. Radnice P7 slibuje zmeny, ale az v navaznosti na dokonceni te aktualni prestavby trate.
David 16. 3. 2023, 19:25
7
1
Tomáš, 14:03: (a všiml si někdo, že ani jedno z těch kol nemá na silnici co dělat):
Ano, chybí jim odrazky ve výpletu (odrazku vzadu je 2 ze tří evidentně mají a u třetího to nejde z této fotky dobře posoudit, na nohavicích reflexní prvky nějaké mají, ze předu nejsou kola vidět, světla ve dne nepotřebují). Obě děti mají přilby, navíc ji má i taťulda.
A všiml si někdo, že na druhé fotce stojí motocyklista ve vyhrazeném prostoru pro cyklisty?
A všiml si někdo, že zrovna v tomto cyklopruhu asi 1/5 času parkuje dodávka či messenger?
Jenda 16. 3. 2023, 20:33
1
Tomas:
> ale je třeba si uvědomit, že stačí aby jim přes cestu přeběhla veverka, pes nebo třeba uvidí Frantu ze školky a oni si to ani neuvědomí, že musí jet dát a stále dávat pozor, pak je vám všechno úplně k ničemu, když se otočí nebo vybočí
Tohle je jeden z důvodů, proč považuju ježdění po magistrále za bezpečnější než „městem“. Protože tyhle věci se dějou i když dítě jde/běží po chodníku a v „rezidenční“ ulici je schopné vběhnout do silnice. Nebo nedejbože po cyklostezce (typu A2). A neříkejte mi, že mám jet tak, abych na tohle stihl reagovat: dítě běží 2 m/s, na reakci a provedení manévru je potřeba minimálně sekunda (na provedení spíš víc), takže bych mohl jezdit jenom uprostřed 5 metrů širokého prázdného pásu jakkoli pomalu bych jel.
Nicméně lidi s dětma cesty po silnicích normálně provozujou, viz třeba cestopisy na https://www.nakole.cz/blogy/peggy/
Na druhou stranu nechápu palce dolu u příspěvku „A mimochodem všiml si někdo, že ani jedno z těch kol nemá na silnici co dělat?“, předpokládám, že myslíte odrazky, a těch tam je fakt nedostatek a nevypadá to, že by to bylo nahrazeno reflexními prvky na oděvu, jak vyhláška umožňuje.
Zvol 16. 3. 2023, 22:46
2
David: Ne, motocyklista nejspíš jede správně, na první fotce čeká na červené, na druhé se rozjíždí na zelenou stejně jako ostatní. Proč u toho má nohu u země, netuším, ale jeho věc.
Zdenek X 17. 3. 2023, 08:37
3
2
@Petr: vyrok "Hanba nám všem, že nám přijde *normální*, že jsou ulice pro děti nebezpečné." je pomerne silny. Nepochybuji o tom, ze totez rikali nasi predci, kdyz se ulicemi mest prohaneli brycky tazene konmi a obcas to nejaky chodec odskakal. Tim nerikam, ze je dobre, ze ulice ve meste nejsou bepecnejsi, ale u siroke komunikace typu D.hrdinu navrzene za ucelem odvest znacnou cast dopravy me to zase tolik neprekvapuje. Sam se musim priznat, ze ac po meste bezne autem nejezdim, jsem rad, ze na vikend se nemusim nejak teleportovat (coz nezvladam), ale odjedu autem. Ano, v dusledku toho neni mozne na ulicich hrat fotbal nebo ji v zime polit a zahrat si hokej (coz jsme jako deti na parkovisti delali a dnes to bohuzel na stejnem parkvisti nejde, protoze aut pribylo).
Priznavam, ze recept nemam. Jak zde zaznelo, bylo by rozumne jet na kole misto D.hrdinu paralelnimi ulicemi, ale tam to take neni zadny med i proto, ze jsou precpany zaparkovanymi auty. V obytne ctvrti, kde jsou obrovske cinzaky (5-7 podlazi, hluboke) s velkym mnozstvim rodin, me to neprekvapuje. Asi spis verim tomu, ze lidi prejdou vic to MHD a D.hrdinu bude privetivejsi, nez ze se uvolni bocni ulice od zaparkovanych aut (to se pripadne stane pouze v dusledku poklesu zivotni urovne a lide si osobni dopravni prostredky nebudou moci dovolit).
@Jenda: ten cestopis je paradni.
V.V 17. 3. 2023, 08:45
4
12
Stručně. Automobilový provoz v Praze narostl během posledního desetiletí neskutečným způsobem. Když se do toho zahrnou ještě kurýři všeho druhu, na kolo si v centru může sednout jen někdo, koho omrzel život nebo minimálně zdraví. A to jsem na kole v Praze jezdil. Dnes by mi to strach již nedovolil. Pruhy, nepruhy. Být na špatném místě a ve špatnou chvíli, kdybych se mohl potkat s ekvivalentem paní Rudović lze dnes až příliš moc často.
Brahma 17. 3. 2023, 09:36
5
2
add V.V
A proč tedy píšeš do MěstemNaKole, když se tím městem bojíš jezdit? Já také nepřispívám do fóra slacklainistů o tom, jací jsou sebevrazi, když už nemám rovnováhu na vylezení na tu lainu a bál bych se. Přispívej do BikeFóra a jezdi po venkově, kde se nebojíš. K ježdění po Praze nemáš vztah ani náhled cyklisty.
Jenda 17. 3. 2023, 09:40
1
1
Brahma: Ale no tak, třeba člověk co sem píše pod nickem Kuba (to je škoda, že oproti jiným fórům tu nelze odkázat na nic jako „seznam příspěvků uživatele“) má podobný problém a přitom dlouhodobě zajímavé postřehy.
Jiří Motýl 17. 3. 2023, 10:31
1
Poprosil bych diskutující, aby se vyvarovali osobních útoků a drželi se věcné diskuze. Diskuze je otevřena všem. Děkuji!
Petr 17. 3. 2023, 17:33
5
3
Zdenek X: Dvě poznámky:
1. Pointa mého příspěvku nebyla v tom, zda jsou ulice ve městě nebezpečnější než kdysi. Pointa je v otázce, proč nám připadá normální, že jsou nebezpečné. - Pomohu si analogií: Chápu, že ulice v Johannesburgu jsou děsivě nebezpečné, zejména po setmění, a že na ně nikdo rozumný neleze. Ale nechápu, proč bych to měl považovat za něco normálního.
Takže postupně: Za prvé, měli bychom si uvědomit, že není normální, když (nepáteřní) ulice ve městě není bezpečná pro chodce nebo pro cyklisty nebo pro děti. Za druhé, až poté, co si to uvědomíme, s tím můžeme něco dělat; dokud si tu abnormalitu neuvědomujeme, nic se nezmění.
2. Hluboce nesouhlasím s vaším názorem, že účelem ulice Dukelských hrdinů je "odvést značnou část dopravy". Koho a kam ta ulice odvádí? Směr od Veletržní k Hlávkovu mostu vede Bubenskou. Směr od Veletržní k Novému trojskému mostu je podružný, většinu dopravy pobrala Blanka. Směr od Nábřeží kpt.Jaroše k Novému trojskému mostu pobírá Argentinská. Kapacita parkovišť u Výstaviště je minimální. A navíc je tam co dvěstě metrů semafor. Dukelských hrdinů není žádná autostráda.
Opravdu nevidím žádný důvod, proč by zrovna tahle ulice měla být objektivně nebezpečná. Tím víc mě překvapuje, že někomu nebezpečná připadá.
David 17. 3. 2023, 17:46
1
V.V: je to zvláštní, ale myslím, že uvnitř aut většinou sedí lidé. A jejich cílem není zajet každého, koho na ulici uvidí. Takže provoz v Praze nepovažuji za extrémně nebezpečný, bez ohledu na to, jestli člověk jde pěšky, jede na kole, nebo se veze v autě. Je pravda, že auto má větší zraňující potenciál než třeba kolo, poskytuje pocit bezpečí a odvádí často pozornost k jiným věcem, než je řízení. Ale i tak bych apripori nepředpokládal, že auto = nebezpečí pro všechny ostatní. To že na nás maminka v mládí volala "Pozor, auto!" nebylo proto, že by nás to auto chtělo hned zajet, ale proto, abychom ve svých telecích letech prostě pod auto bez rozmyslu neskočili a neriskovali, že řidič už nestihne zareagovat...
Tím ale nechci říct, že cyklistická infrastruktura v jakékoliv podobě bezpečnost a plynulost provozu nezvyšuje. Naopak, zvyšuje bezpečnost, plynulost, i atraktivitu využití vozovky pro "neautomobilisty".
Kuba 18. 3. 2023, 13:30
2
Jenda: jj, s tim rozdilem, ze ja po meste jezdim, jen si hledam bezpecnejsi trasy, byt je to casto citelnou oklikou. A zrovna po centru, kdyz uz se tam dostanu, jezdim skoro vsude, protoze v tech uzkych ulickach auta musej pomalu. Sirsi centrum je na tohle casto vlastne horsi. Praha je na tohle IMO hlavne nevyrovnana. Nekdy ma clovek cirou nahodou pohodovou a bezpecnou trasu, jindy (bohuzel vetsinou) ne.
A druha vec je, ze chapu a beru vazne svoje kamarady, kteri by radi jezdili (a v zahranici se mnou klidne po meste jezdej, nejsou to prazdny reci) ale v Praze se bojej.
Takze podle me nema cenu prohlasovat ty lidi, co jezdej za sebevrahy, casto jezdej po tech par bezpecnejsich trasach, nebo jsou tak zkuseni, ze jim ani ten ostrej provoz nedela problem. A na druhou stranu fakt nema cenu delat vymlouvajici se sraby z lidi, ktery v Praze nejezdi z obav o bezpecnost. To, ze na "infra" jakou Praha lidem na kolech nabizi, nikdy nebude jezdit vic nez nizky jednotky procent lidi (a to jeste nemala cast z nich jen nekde a oklikama), je proste fakt overenej vsude mozne po svete.
David 18. 3. 2023, 13:33
5
Postavte to, oni přijdou.
David Payne 19. 3. 2023, 21:10
2
Má pravdu ten chlapec! I když mně by pro začátek úplně stačila pár souvislých cyklopruhů napříč Prahou, co nekončí v křižovatce, kde jsou nejvíc potřeba...
Martin P. 21. 3. 2023, 00:55
1
2
Dovolím si polemizovat s radikální formulací, že existují jen dvě krajní řešení, buď pořádná infrastruktura nebo nic. Podle mých zkušeností, cokoli je lepší, než nic, i když občas se něco nepovede a objevují se i kontroverzní projekty, kdy někdo dříve, někdo později nahlédne, že "tudy ne, přátelé". I ty proklínané pikťáky jsou často aspoň nepřehlédnutelné připomenutí, že kola na silnici patří, o což bylo nutné ještě nedávno docela bojovat. Pamatuju, kdy mne v úseku od železničního mostu k Vyšehradskému tunelu jeden spravedlivý bojovník vytruboval a jeho partnerka z okýnka pořvávala nějaké oplzlé nadávky.
Takže jako postupný cíl je dobré skoro všechno, i když je vhodné neopakovat známé chyby a neplýtvat penězi na prověřené omyly. Ale i ochranné (nejen vyhrazené) cyklopruhy mají někde smysl a není nutné se nad nimi odmítavě ušklíbat.
Jistě, pruhy nevyhoví každému a leckdo si do nich netroufne, takže můžou z tohoto pohledu vyjít trochu naprázdno. Je to trochu začarovaný kruh, co dřív, aspoň nějakou infrastrukturu nebo takové cyklisty, co jsou ochotni a schopni využít cokoli?
To ale není především vina "technické omezenosti" těchto opatření nižšího řádu. Problém hledejme spíš v dosavadním přetrvávajícím náhledu, že IAD je na "silnici" pánem a že rychlostní limit 50 je "omezení", tedy jakási degradace, že je potřeba projet co nejrychleji, nezdržovat a tomu podřídit režim na páteřních komunikacích. A ze zbytku udělat v zájmu nebo pod záminkou jakés takés ochrany klidu obyvatel a chodců neprostupné a nečitelné labyrinty a pasti na cyklisty. Cykloobousměrky by v řadě případů pro nahrazení neexistující oddělené infrastruktury docela pomohly. Jen by bylo potřeba se na ně moct spolehnout. Někde to docela funguje. A jinde zase vůbec ne.
Pokud to autor myslí tak, že je potřeba se nespokojit s polovičatými řešeními a stále se snažit o vyrovnání příležitostí pro cyklo prosazením aspoň páteřních tras v nejvyšším, tedy odděleném bezpečném provedení, v tom oponovat nebudu.
Ale že by sebelepší síť cyklostezek vrátila řidičům IAD ten ráj na zemi, který jim někteří politici stále slibují, že cyklisté se uklidí mimo "jejich" "silnice" a přestanou konečně překážet, tak k tomu to nejspíš nedospěje. Naopak, pokud se zlepšenou infrastrukturou povede přitáhnout k cyklu více uživatelů, budou se s nimi automobilisté o to intenzivněji potkávat jinde, kde ta oddělená infrastruktura nebude.
Leda by se všichni městští dopravní cyklisté dali zatlačit do defenzivy a vyrazili svorně s hlasateli "rekreační" cyklistiky výhradně mimo ulice měst.
Miroslav Maly 24. 4. 2023, 11:53
1
1
Nejhorsi na tom je, ze ten cyklopruh hned za krizovatkou konci a tata s detmi se dostali do proudu aut. A predpokladam, ze jeli do Stromovky a tam neni dovoleno odbocit. Znamena to dojet v proudu vozidel na pristi semafory, tam najet na chodnik, coz muze byt riskantni pro male deti, sesednout a pockat na zelenou a nadvakrat prejit pres prechod a po prejiti tamvajovych koleji u tramvajove smycky zase nasednout. Tak to snad zvladli. Jel jsem to mnohokrat a porad nechapu, proc ten prih nepokracuje a hlavne tam neni moznost odboceni do Stromovky, kam vetsina lidi jede.
David 24. 4. 2023, 12:31
1
1
Miroslav Malý: Doporučuji zajít se tam někdy podívat. V tomhle směru žádný extra silný provoz není, odbočení doleva do Stromovky je pro kola legální a opravdu, pokud by se na něj necítili (i když místa je tam hodně, tak uhlídat děti a navíc na kostkách není v provozu vždy snadné), tak mají skutečně o pár metrů vedle řízený přechod...