Praha 10 připravuje společně s magistrátem, TSK a společností PowerHUB projekt logistického cyklodepa. Bude se nacházet u tramvajové smyčky na Zahradním Městě, cílem projektu je snížit počet dodávek v ulicích. Fungovat začne již letos.
Půjde o třetí pražské cyklodepo. První funguje na Florenci již od roku 2020, druhé otevřelo v roce 2021 na Andělu. Obě jsou úspěšná a mezi firmami je o ně zájem. Cyklodepo umožňuje zásilkovým společnostem překládat doručované zásilky z velkých dodávek na menší dopravní prostředky. Jde například o elektrické skútry, nákladní kola či malá elektro auta. Ty pak balíčky rozváží do cílové destinace v blízkém okolí – tzv. na „poslední míli“.
Praha 10 uvádí, že s menšími dopravními prostředky odpadne problém s blokováním a ničením chodníků, křižovatek či nebezpečné situace při parkování zásobovacích vozů na přechodech či v jejich okolí. „Ulice Prahy 10 tak mohou být bezpečnější,“ píše městská část ve svém zpravodaji.
Mikrodepa a změna způsobů přepravy části zásilek jsou trendem, který podporují nejen města napříč Evropou. Chtějí je i doručovací firmy, které usilují o snížení emisí a zvýšení efektivity doručování. Velkým problémem nynějšího modelu doručování je omezená dostupnost zásobovacích stání pro velké dodávky. Některé studie uvádějí, že jejich řidiči tráví až 25 % času hledáním místa k zaparkování.
Logistické depo vznikne na Praze 10 na polovině stávajícího ne příliš využívaného parkoviště P+R u tramvajové smyčky Zahradní Město. Ta byla dokončena v roce 2021. Fungování P+R v režimu parkování maximálně 12 hodin bude zachováno. Realizace mikrodepa proběhne do konce letošního roku.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Jiří Boháč 16. 11. 2023, 11:38
7
1
Cyklodepo na Andělu mi přijde jako totální fail co se týče veřejného prostoru. Místo nebylo samozřejmě nijak hodnotné - je to pod dálničním mostem - nicméně bylo docela kultivované, vydlážděné pražsou mozaikou. Depo je obludné provizorium z náhodně poházených kontejnerů, nedbale ohraničených mobilním plotem, se sítěmi nataženými v červených chráničkách. Celou vydlážděnou plochu idiotsky zabrali až do krajů, takže tam, kde se dalo pěšky předtím docela slušně projít po hezké dlažbě se musí chodit bahnem nebo oklikou: https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/2991/plzenska-oploceni-cyklodepa-blokuje-chodnik
Takovýhle stav bych toleroval pár měsíců, ale už to tam je dva roky.
Jakub Ditrich 17. 11. 2023, 06:23
3
4
Depo na Andělu je pomníček pana Scheinherra, nikdy takto být nemělo. Nejen že zničilo lokalitu, ale ani jej skoro nikdo nevyužívá a město zde zbytečné utrácí statisíce..
Cobic 17. 11. 2023, 08:04
6
2
Díky Martine za povzbuzující článek a skvělou fotku ;) Zahradní město je důležitý dopravní a logistický uzel, kde určitě další cyklodepo (mikrodepo) dává smysl. V současném nastavení musí ale dávat ekonomický smysl i přepravním společnostem, aby nebylo "poloprázdné", jak píše Jakub.
V Cyklodepu P5 operují 2-3 kola WeDo, 2 kola PPL (jedno dokonce od Jakuba ;), minimálně 1 DHL, DBSchenker a několik kurýrů DPD. O ostatních kontejnerech toho moc nevím, ale skutečně to není místo, kde by se člověk rád zdržoval. Hluk z Plzeňské, Kartouzké i nadjezdu je natolik silný, že musíme chodit telefonovat do budky (kontejneru). O dalších emisích ani nechci přemýšlet, stačí se podívat na povrch déle zaparkovaného kola. S tím chodníkem mě to mrzí, zkusím to nějak interně eskalovat.
Zbyněk 17. 11. 2023, 15:10
5
1
Boháč, Ditrich: Brečet nad tím místem jste měli, když se dělal MO, teď už není co zkazit. Provizorní plot a hráničky okolo nemusí být bůh ví co estetického, ale jakýkoli pokus o změnu by mohl při současném osazení magistrátu znamenat spíš zrušení depa. Dodávky couvávající na chodníku plném lidí považuju za mnohem větší zlo.
komentář