Masarykova v Ústí má být bez cyklopruhů. Lidé sepsali petici

Publikováno: 15. září. 2024, 2 min. čtení
Aktualizováno: 16. září. 2024
Úvodní foto: Mapy.cz
Publikováno: 15. září. 2024, 2 min. čtení
Aktualizováno: 16. září. 2024
Úvodní foto: Mapy.cz

Město Ústí nad Labem chystá rekonstrukci Masarykovy ulice. Chystané změny ignorují cyklistickou dopravu, což se nelíbí části občanů. Sepsali tak petici, která má celou věc změnit.

Rekonstrukce proběhne na 800 metrů dlouhém úseku Masarykovy mezi městským stadionem a městskými sady. Zde má zůstat dvou až tří-pruhové uspořádání vozovky s podélným či šikmým parkováním, bez jakýchkoliv opatření pro cyklistickou dopravu. Jediným zlepšením mají být nová nástupiště MHD, ostrůvky pro chodce a přidání parkovacích míst.

Spolek Ústí na kole požaduje dopravní řešení sjednotit na dva pruhy pro auta a doplnit zde cyklopruhy. Argumentuje tím, že ulice je svým nízkým sklonem i přímostí hojně využívaná pro dopravu na kole a skrývá tak ještě větší potenciál. Spolek také chce, aby se kromě vozovky opravil i povrch chodníků, které jsou v havarijním stavu. Podivuje se nad zachováním šikmých parkovacích míst, která na takto rušných páteřních komunikacích nejsou vhodná ani podle norem.

Lidé ze spolku Ústí na kole také kritizují, že do projektu rekonstrukce nebyla zapojena Kancelář architekta města (KAM), městský cyklokoordinátor ani zainteresovaná veřejnost. Proto byla sepsána petice, která vyzývá město k úpravě plánů pro bezpečnější cyklodopravu. Lze ji fyzicky podepsat na šesti místech v Ústí nad Labem, soubor si lidé mohou vytisknout i sami.

Aktuální seznam petičních míst najdete níže:

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Nesvadba 16. 9. 2024, 13:03
1
14

Spíše bych podpořil protipetici. Opravit chodník supr věc. Až cyklisté, boardisté, motokoloběžkáři atp. přestanou jezdit po chodnících. Zrušit parkovací místa, naprostý nesmysl.

Tonda 19. 9. 2024, 15:05

Ale cyklisti jezdí po chodníku, protože nemají kde jinde jet, tedy zaměňuje se příčina a důsledek.

Každopádně pokud by tam vznikly nevyhrazené pruhy podél zaparkovaných aut, tak to radši nic, to pak cyklista může jet bezpečně 1,5 m od aut a zároveň už se snad nikdo nepokusí ho předjet bez vybočení z pruhu.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat